Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:21:39 GMT

قصرشیرین قطب اقتصادی کشور است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۵۸۰۶

قصرشیرین قطب اقتصادی کشور است

به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد تجری روز چهارشنبه در آیین تجلیل از دهیاران روستاهای شهرستان قصرشیرین در محل فرمانداری، افزود: قصرشیرین با وجود نقش بسیار مهم و کارکردی که در بحث اقتصادی دارد اما متاسفانه مظلوم واقع شده و بسیاری از فرصت‌های این شهرستان با پتانسیل بالا به علت ندانم کاری‌ها در گذشته، از بین رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: طرح منطقه آزاد تجاری قصرشیرین با پیگیری های انجام شده، با وجود مخالفتی که در کشور برای مناطق آزاد شکل گرفته بود، در سفر رییس جمهور به استان کرمانشاه مطرح و مورد موافقت دولت قرار گرفت و در مجلس شورای اسلامی نیز تایید شد.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بازگشایی مرز رسمی خسروی گفت: بازگشایی این مرز برای زائران عتبات عالیات هم اکنون در دستور کار است و در سفر اخیر کمیسیون امنیت ملی به عراق و با رایزنی با معاون سیاسی وزیر کشور در این رابطه توفیقاتی حاصل شده که امید است امسال شاهد بازگشایی این مرز باشیم و رونق شامل حال مردم شود.

وی همچنین با اشاره به زلزله مهیب آبان سال ۹۶ ادامه داد: تلاش کردیم با کمک استاندار کرمانشاه و رهنمودهای مقام معظم رهبری تهدیدات زلزله را به فرصت تبدیل کنیم و با نگاه باز به مشکلات توجه شد.

تجری گفت: در نگاه اول تمهیدات خوبی در رابطه با فرصت سازی از زلزله اندیشیده شد اما تحریم‌های ظالمانه آمریکا و افزایش قیمت‌ها قدرت خرید مردم را با تحلیل مواجه و مشکلات زیادی ایجاد کرد و به گونه‌ای که ۲ سال است که درگیر حواشی زلزله هستیم و سطح مطالبه‌های مردم زیاد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته مسؤلان کشوری و دستگاه‌های اجرایی و دیگر نهادهای استان و شهرستان، تهدیدات را در بحران کاهش دادیم افزود: حضور وزرا و مسؤلان ارشد کشوری در منطقه بعد زلزله شرایطی فراهم کرد که فرصت رسیدگی بیشتر به مشکلات مردم را پیدا کنیم.

وی همچنین با تبریک روز دهیار افزود: دهیاری ها چراغ هدایت مردم و بازوان دولت برای پیشبرد امور هستند و دهیاران افرادی هستند که صادقانه و مظلومانه خدمت می کنند.

تجری گفت: مردم قصرشیرین مشکلات زیادی در دوران جنگ تحمیلی، آوارگی، زلزله و سیل اخیر متحمل شدند و باید به مشکلات آنها رسیدگی کنیم.

معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین در این مراسم گفت: مشکلات شهرستان با حساسیت خاصی در دستور کار است.

حشمت الله رضایی افزود: یکی از مهم‌ترین مطالبه‌های کشاورزان شهرستان بحث اراضی کشاورزی پایین دست سدهای منطقه است که سه هزار هکتار آن در مرحله بهره‌برداری است.

وی گفت: در خصوص مسکن مهر ۳۰۰و احدی قصرشیرین به مراحلی رسیدیم که آماده واگذاری است.

بخشدار مرکزی قصرشیرین هم در این جلسه گفت: بخش مرکزی این شهرستان، ۵۲ روستا دارد که ۲۶ روستای آن خالی از سکنه و بازسازی نشده است.

حمید ابوالفتحی افزود: تعداد ۹ روستا از نعمت گاز بهره مند شد ه اند و ۴ روستا هم شبکه اجرا شده که تا قبل از فصل سرما علمک گذاری می‌شوند.

وی گفت: تمام منازلی که در اثر زلزله سال ۹۶ تخریب شده بودند در روستاها به طور ۱۰۰ درصد بازسازی شده است.

مشکلات بخش آبرسانی، اراضی زیردست سدها، مشکل اینترنت و آنتن دهی تلفن همراه، بیمه دهیاران، خسارات کشاورزی در زلزله و سیل، امهال وام‌های زلزله سال گذشته، بیمه روستاییان، لابروبی رودخانه الوند، اسناد مالکیت زمین‌های کشاورزی، تعاونی دهیاران، گازرسانی، راه روستایی، طرح هادی، آسفالت راه های روستایی از مهم‌ترین مشکلاتی بودند که دهیاران در این دیدار مطرح کردند.

در پایان از دهیاران بخش مرکزی قصرشیرین تجلیل شد.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعت دارد.

۳۰۱۲/‏۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قصرشیرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۵۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر پورات ظهر چهارشنبه در حاشیه میز خدمت در شهرستان جم اظهار کرد: کاروان خدمت مسئولان استان بوشهر در سفر شهرستانی به شهرستان جم، ضمن دیدارهای چهره به چهره با مردم، بخشی از طرح‌های عمرانی و اقتصادی این شهرستان مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به اینکه یکی از دغدغه‌های دولت مردمی آیت الله رئیسی رفع دغدغه‌ها و دیدار چهره به چهره با مردم و محرومان است، تصریح کرد: برپایی این گونه برنامه‌هایی در قالب میز خدمت اقدام بسیار با ارزشمندی است تا بتوانیم با مردم دیدار چهره به چهره داشته باشیم.

وی افزود: در این دیدار ۳۶۵ میلیون تومان وام قرض الحسنه به خانواده‌های کم‌بضاعت و ۴۵ میلیون تومان مساعدت مالی بلاعوض به افراد نیازمند اختصاص داده شد.

پورات عنوان کرد: همچنین به سه نفر وسایل و خدمات توانبخشی اختصاص داده شد و فاکتورهای درمانی و کمک درمانی افراد محروم این شهرستان توسط هلال احمر استان تقبل هزینه شد.

وی گفت: در این دیدارها، ۲۵۵ میلیون تومان تسهیلات ضروری، ۱۱۰ میلیون تومان تسهیلات کارگشایی و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات مسکن به افراد تخصیص یافت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر یادآور شد: در این دیدارها مهم‌ترین موضوعات متقاضیان در حوزه تسهیلات بانکی، اشتغال، اجرای طرح هادی، مشکلات ایثارگران و بنیاد شهید، منابع طبیعی، ثبت و اسناد و اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

کد خبر 6087835

دیگر خبرها

  • ابتکار عمل رسانه ملی در انتخابات، مشارکت آگاهانه مردم را رقم زد
  • کشف بیش از ۵ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • خدمات رسانی سه کتابخانه سیار در شهرستان‌های هرسین، قصرشیرین و جوانرود
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در حل مشکلات مردمی، پیشتاز باشد
  • مدیریت ارشد استان بوشهر برای رفع مشکلات مردم پای کار است
  • دریافت تسهیلات ساخت مسکن ۴۰۰ روستا در چناران
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • اهتمام دهیاران و شوراها در انعکاس مشکلات مردم ضروری است
  • خبرگزاری مهر خلاء رسانه ای در شهرستان های تهران را پر کرده است