Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-23@14:59:16 GMT

جشنواره خوراک ملل فرصتی برای گفتمان فرهنگی است

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۶۵۹۴

جشنواره خوراک ملل فرصتی برای گفتمان فرهنگی است

به گزارش ستاد خبری جشنواره خوراک ملل، مهدی سیف در خصوص اهداف برگزاری جشنواره اظهارداشت: نمایش و معرفی غذا‌های بومی ایرانی و خارجی، استعدادیابی و انتخاب برترین آشپز و معرفی سرآشپز‌های مطرح ایرانی و بین المللی، بنیانگذاری جذب توریسم غذا است.

وی تاکید کرد: در حاشیه جشنواره می‌توان جاذبه‌های تاریخی و شاخص پایتخت را به گردشگران داخلی و خارجی معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با بیان اینکه امروزه شکم گردی در دنیا یک عامل مهم برای تبادل فرهنگ‌ها محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: این موضوع برای گردشگران هم دافعه و هم جاذبه دارد بطوریکه غالب غذا‌های برخی از کشور شرق آسیا جانوری و دریایی است که سازگار با طبع برخی گردشگران ندارد.

وی با بیان اینکه ایران پس از چین دومین کشور در تنوع غذایی محسوب می‌شود خاطر نشان کرد: با این تفاوت که در چین هر جنبده‌ای یک وعده غذایی بوده، ولی در کشور ما با توجه به مباحث اسلامی و دینی غذا‌ها با طبع، کیفیت و ذائقه بهتری ارائه می‌شود.
اولین جشنواره بین المللی خوراک ملل به منظور معرفی آداب و رسوم ملت‌های مختلف درباره طبخ و مصرف غذا ۲۰ تا ۲۵ مردادماه در مرکز نمایشگاهی برج میلاد تهران برگزار می‌شود.

به گفته وی، در این جشنواره ۳۸ غذای ملی ثبت شده و ۳ غذای جهانی در قالب پوستر و یا نمایش پخت آن‌ها در این برنامه معرفی می‌شود.

سازمان میراث فرهنگی، اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران، کانون اتومبیلرانی و جهانگردی، وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت امور خارجه، مؤسسه فرهنگی اکو، صدا و سیمای جمهوری اسلامی، شهرداری تهران، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان امور عشایر ایران از حامیان معنوی این رویداد بین المللی هستند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: شهرداری تهران برج میلاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۶۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک

کمال حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اصفهان صاحب برندهای مختلف در صنایع‌دستی، میراث فرهنگی و داشته‌های تاریخی است، زیبنده است، اصفهان که شهر دوست‌دار کودک و نوجوان است این فرصت را فراهم کند تا کودکان آثار خود را ارسال کنند و دنیا را بارنگ و نقاشی زیباتر کنند، عالم کودکان زیبا و دلچسب است و این عالم زیبا دنیای همه را شادتر و زیباتر می‌کند.

وی ادامه داد: بر این اساس در شهرداری اصفهان رویداد مهمی به نام جشنواره بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان (پوپک) طراحی و در نظر گرفته شد، که امسال سومین دوره این جشنواره برگزار شد و قرار است اختتامیه آن ۹ اردیبهشت‌ماه در تالار هنر اصفهان برگزار شود.

معاون فرهنگی شهردار اصفهان تصریح کرد: محور دوره سوم این مسابقه زیبایی‌های شهر من است، اینکه کودکان با فهم و درک خودشان چگونه شهر را تحلیل می‌کنند و زیبایی‌های شهرشان را به تصویر بکشند یکی از مواردی است که در ایجاد تعلق شهری و هویت شهری برای ما مؤثر است و تلاش شد تا در دوره سوم این ظرفیت فراهم شد.

وی گفت: در این دوره از جشنواره نه هزار و ۹۳۳ نفر شرکت کردند که نزدیک به هزار و ۲۱۱ اثر از ۲۸ کشور دنیا برای این جشنواره ارسال‌شده است که هشت هزار و ۱۲۱ اثر از ۲۹۴ شهر داخلی به جشنواره آثار خودشان را فرستادند که آمار قابل‌توجهی به شمار می‌آید.

حیدری گفت: از ۲۸ کشوری که آثار خودشان را فرستادند ۵ کشور بالاترین ارسال آثار را به خود اختصاص دادند که بر این اساس کشورهای بلاروس با ۳۲۷ اثر، روسیه ۲۴۴ اثر، ارمنستان ۲۱۸ اثر، کویت ۱۲۹ اثر و ترکمنستان ۹۱ اثر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کردند که البته کشورهای چین، هند، پرتغال، بوسنی و هرزه‌گوین و تعدادی دیگر در این جشنواره حضور فعال داشتند.

وی اظهار کرد: در این دور از جشنواره تلاش شد که ظرفیت‌های داخل کشورمان را در دوره سوم مسابقه بین‌المللی نقاشی اصفهان هم فعال کنیم. همچنین امسال رایزنی‌های خوبی با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت کانون در سطح سایر کشورها و حضور در رویدادهای نقاشی نوجوانان و کودکان بتوانیم استفاده کنیم.

کد خبر 6086117

دیگر خبرها

  • نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • گزارش تصویری | نشست خبری بیست ویکمین جشنواره بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)
  • آمادگی میزبانی برای رویداد خوشنویسی جهان اسلام/ خبر خوب آقای مدیر
  • شرکت ۲۸ کشور دنیا در جشنواره بین‌المللی پوپک
  • شاعران ۱۰ کشور به جشنواره شعر رضوی ترکی می‌آیند
  • هفدهمین جشنواره بین‌المللی پژوهش فرهنگی برگزار می‌شود
  • داوران بخش فیلمنامه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
  • جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر شاهسون برگزار می‌شود
  • نشست خبری تشریح برنامه‌های جشنواره امام رضا(ع) و چله رضوی در تهران برگزار می‌شود
  • ظرفیت های ویژه کرمانشاه در بحث گردشگری بافت تاریخی و خوراک