Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان، از آغاز عملیات حفاظت و مرمت راه‌پله‌های کاخ عالی‌قاپو خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان با اعلام این مطلب افزود: «مستندنگاری، زدودن گرد و غبار، تثبیت کلی تزیینات، لایه‌برداری در بعضی از قسمتها که اندودی از گچ بر روی تزیینات کشیده شده بود، تثبیت و لایه چسبانی رنگ‌های پوسته شده و تمیز کردن چربی و سیاهی روی تزیینات از جمله اقدامات مرمتی بر روی راه‌پله‌های عالی قاپو است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری اصفهان همچنین اظهار کرد: «از علل بسیار مهم که باعث آسیب وارد شدن به پله های عالی‌قاپو شده، تردد بازدیدکنندگان از این راه‌پله‌ها در طول زمان‌های طولانی و آسیب رسیدن به این تزئینات است.»
او گفت: «عملیات مرمت راه‌پله‌های کاخ عالی قاپو تحت نظارت کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی  انجام می‌شود.»
کاخ عالی قاپو از جمله بناهای دوران صفوی است که در دوران سلطنت شاه عباس اول و شاه عباس دوم در ضلع غربی میدان نقش جهان و روبروی مسجد شیخ لطف‌الله بنا شد و سپس الحاقاتی همچون ایوان ستوندار به آن افزوده شد.
ارتفاع این بنای تاریخی 48 متر است و دارای شش طبقه است که با راه‌ پله‌های مارپیچ می‌توان از آن بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عملیات حفاظت راه پله عالی قاپو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۶۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، رستگاری در بازدید از بافت‌های تاریخی شهر بفروئیه شهرستان میبد با قدردانی از مشارکت شورا و شهرداری بفروئیه در پروژه‌های میراث فرهنگی و مرمت بافت تاریخی این شهر گفت: اهتمام شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی کارارزشمندی است که می‌تواند برای نقاط دیگر استان الگو باشد.


وی با بیان اینکه درسال گذشته اقدامات خوبی در شهر بفروئیه ازسوی شورا و شهرداری و میراث فرهنگی انجام شده است گفت: مسیر‌های گردشگری خوبی در بفروئیه تعریف شده است که امیدواریم با همت و مساعدت اهالی بافت تاریخی و مدیریت شهری، به مرمت بنا‌های تاریخی سرعت داده شود.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گفت: با توجه به آمادگی شورا و شهرداری، میراث فرهنگی هم وظیفه دارد در این راستا مشارکت جدی تری داشته باشد.


رستگاری تصریح کرد: با اقدامات خوبی که شورا و شهرداری بفروئیه در مرمت بافت تاریخی انجام داده است؛ با تفاهم نامه ایی که بین شهرداری و میراث فرهنگی امضاء خواهد شد تخصیص اعتبار را افزایش خواهیم داد تا مجموعه بازار جعفرخان امسال تکمیل شود.


طباطبایی شهرداربفروئیه هم گفت: بازار جعفرخان یکی از پروژه‌های شاخص درحوزه میراث فرهنگی و گردشگری است که ۲۵۰ متر طول دارد.


طباطبایی افزود: شهرداری مرمت این بازار را از سال گذشته آغاز و افتتاح آن را در دهه فجر داشته است که امیدواریم با مساعدتی که میراث فرهنگی خواهند داشت بتوانیم فاز دوم این پروژه را آغاز و تا پایان امسال به اتمام برسانیم

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها و اماکن تاریخی به مناسبت روز سنندج
  • سازه جدید در عمارت منسوب به «فخرالدوله» برچیده شد
  • حفاران غیرمجاز در شهرستان سنندج دستگیر شدند
  • مرمت طرح‌های مشترک میراث فرهنگی و شهرداری در میبد
  • مرمت عمارت امیرسلیمانی در تهران آغاز شد | برنامه‌ریزی برای بازسازی زندان هارون‌الرشید
  • نمای عمارت منصوب به فخرالدوله به حالت اولیه برگشت
  • ۷۰ اثر موزه شوش مرمت شد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی