Web Analytics Made Easy - Statcounter

بی‌اخلاقی‌ها و هجمه نسبت به ارتش در فضای مجازی در حالی اتفاق می‌افتد که واقعیت امر چیز دیگری است و این فضای آلوده به شایعات باعث ایجاد جو متشنج در جامعه شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، این روزها فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی دست مایه‌ای برای مانور انواع اخبار و اتفاقات شده که بسیاری از آن‌ها بدون پایه و اساس بوده و درواقع گاهی تشخیص مرز شایعه از واقعیت دشوار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناآگاهی از واقعیت‌ها و برخورد هیجانی با مسائلی که در جامعه اتفاق می‌افتد نیز فضای مجازی را پرتلاطم کرده و عواقبی را به دنبال دارد که نتیجه آن تخریب و هجمه به برخی از ارکان جامعه و سوء استفاده دشمن از این آب گل آلود است.

نمونه‌هایی از این تخریب‌ها که می‌شود گفت به نوعی هدفمند از سوی دشمن اجرا می‌شود را به وضوح شاهد بودیم، اما ماجرایی که در این گزارش کوتاه می‌خواهیم به آن نگاهی داشته باشیم نیز مربوط به یک کنسرت در قزوین و شایعات ایجاد شده پیرامون آن است.

هفدهم تیر ماه امسال بنا بود کنسرتی از سیروان خسرویخواننده پاپ کشورمان در آمفی تئاتر vip  شهرک ولایت قزوین که متعلق به لشگر ۱۶ زرهی است، برگزار شود اما بی‌برنامه‌گی‌ها و عدم هماهنگی مناسب توسط مجریان این برنامه نیز حواشی را به دنبال داشت.

بدون شک برگزاری هر برنامه‌ای منوط به فراهم کردن زمینه‌ و مجوزهای قانونی و هماهنگی با مسئولین ذی‌ربط است اما بی‌توجهی به این مسئله مهم بود که مانع از برگزاری کنسرت خسروی شد در حالی که ماجرا به گونه‌ای دیگر در شبکه‌های اجتماعی منعکس شد و بداخلاقی‌هاییرا در این فضا به دنبال داشت.

این پازل اینگونه شکل می‌گیرد که خسروی در روز هفدهم تیرماه و ساعتی قبل از برگزاری کنسرت نیز نامه‌ای به نقل از رئیس انجمن موسیقی قزوین را در صفحه اینستاگرامش منتشر می‌کند که خبر از لغو کنسرت می‌دهد و در این نامه ادعا شده بود که این برنامه به دستور مستقیم ریاست عقیدتی – سیاسی ارتش قزوین لغو شده است.

 

به دنبال آن عده‌ای هم با انعکاس این خبر در فضای مجازی نیز هجمه علیه ارتش را کلید زدند و آتش این شایعات را شعله‌ورتر کردند در حالی که واقعیت ماجرا چیز دیگری است.

این هجمه‌ها در حالی است که در دهم تیرماه امسال کنسرت بهنام بانی از دیگر خوانندگان پاپ نیز بدون هیچ مشکلی در سالن vip ارتش ۱۶زرهی قزوین برگزار شد؛ درواقع کم کاری تیم برگزار کننده کنسرت خسروی در انعقاد قرارداد با این سالن است که مسبب بروز این مشکلات می‌شود.

مصطفی عبادی، رئیس انجمن موسیقی استان قزوین در واکنش به شایعات پیش آمده در گفت‌وگو با فارس قزوین با بیان اینکه لشگر ۱۶ زرهی هیچ‌گاه با برگزاری این کنسرت مشکل نداشته است، می‌گوید: هفته قبل نیز شاهد برگزاری کنسرت بهنام بانی در این سالن بودیم و هماهنگی خوبی نیز وجود داشته است.

وی عنوان می‌کند: علت اصلی لغو کنسرت، عدم انعقاد قرارداد برای سالن با لشگر ۱۶ زرهی بوده و کاملا در این زمینه نیز حق با مسؤولین لشگر است.

عبادی اضافه می‌کند: مراتب لغو کنسرت قبل از ابلاغ از سوی ما، توسط لشگر به مدیر برنامه‌های سیروان خسروی اعلام شده بود و آنها از لغو کنسرت خبر داشتند و این نامه فقط برای مراحل اداری مرتبط با کنسرت در وزارت ارشاد صادر شده بود تا این خواننده برای اجرای کنسرت‌های بعدی مشکل نداشته باشد که اینگونه رسانه‌ای شد.

 

وی ضمن عذرخواهی از لشکر ۱۶ زرهی و با ابراز تأسف از روی دادن این حواشی،می‌گوید: متن‌نامه و عدم دقت در تنظیم نامه موجب سوء استفاده‌های متعدد و زیر سوال بردن عقیدتی سیاسی لشکر ۱۶ قزوین شده است.

وی با گلایه از فضاسازی‌های غیراخلاقی در فضای مجازیتصریح می‌کند: لشگر ۱۶ زرهی در قزوین مشکلی با برگزاری کنسرت نداشته و کوتاهی از سوی تیم برگزار کننده بوده است.

همچنین حجت‌الاسلام کربلاییدراین باره می‌گوید: اسپانسر برگزار کننده کنسرت سیروان خسروی هیچ قراردادی با لشکر ۱۶ برای واگذاری سالن نداشته است.

وی اضافه می‌کند: به دنبال پیگیری‌های اسپانسر برگزار کننده کنسرت، از طریق بازرسی لشکر ۱۶ زرهی به آقای سیروان خسروی اعلام شد برگزاری کنسرت منوط به اخذ مجوزهای لازم از سوی دستگاه‌های ذیربط می باشد.

رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین خاطرنشان می‌کند: علاوه بر این روز سه شنبه یازدهم تیر ماه نیز موضوع یاد شده از طریق لشکر ۱۶ زرهی مجددا به اسپانسر کنسرت یاد آوری شد که با توجه به عدم ارائه مجوزهای لازم امکان واگذاری سالن میسر نمی‌باشد.

بی‌اخلاقی‌ها و هجمه نسبت به ارتش در فضای مجازی در حالی اتفاق می‌افتد که واقعیت امر چیز دیگری است و این فضای آلوده به شایعات باعث ایجاد جو متشنج در جامعه شد.

انتهای پیام/ 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۷۲۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود

مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر توضیح داد: تنها مرجع صدور مجوز رویدادهای هنری در کشور، وزارت فرهنگ است.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، امیرحسین سمیعی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توضیحاتی نسبت به لغو کنسرت‌های موسیقی در بوشهر گفت: تاریخ برگزاری کنسرت آرمان گرشاسبی که قرار بود ۳۰ و ۳۱ فروردین‌ماه برگزار شود، به دلیل سوءتفاهمی که بین اداره اماکن و شرکت کنسرت‌گذار ایجاد شده بود، لغو و به تاریخ دیگری موکول شد و مجوز کنسرت دیگری (معین زندی) تاکنون اصلا صادر نشده است که بخواهد لغو شود. این کنسرت نیز در آینده برای دریافت مجوز مشکلی نخواهد داشت.

سمیعی ادامه داد:  نهادهای دیگر موظف هستند که مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها مجرای قانونی رویدادها و فعالیت‌های هنری را  رعایت و اجرایی کنند و طبق مصوبه‌های اخیر هم این هماهنگی باید به سمت بیشتر شدن پیش برود.

وی با بیان اینکه  زمانی که کنسرت موسیقی لغو می‌شود، رسانه‌ها منتظر واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند گفت: در حالی که این وزارتخانه سال گذشته برای برگزار شدن کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان نشان داد که پای مجوزهای صادر شده خود می‌ایستد.

سمیعی در پایان نیز اظهار داشت: اگر به رویداد و کنسرت موسیقی مجوز می‌دهیم، معتقد هستیم که ابتدا این رویداد در شوراهای کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و سپس مجوز برای آن صادر شود؛ بنابراین پایبند آن هستیم و جای هیچ نگرانی برای برگزاری آن نیست.

دیگر خبرها

  • اساتید بسیجی و غیربسیجی برای کمک به ارتقای نظام حکمرانی در صحنه هستند/ برگزاری ۱۷۳ کرسی نقد و نظریه پردازی
  • ماجرای لغو کنسرت موسیقی در بوشهر چه بود؟
  • سمیعی: کنسرت‌های موسیقی در بوشهر طبق مجوزهای قانونی برگزار می‌شود
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضد انقلاب
  • توضیح مدیرکل موسیقی وزارت فرهنگ درباره لغو کنسرت‌های بوشهر
  • پرکارترین خواننده پاپ مشخص شد
  • روایت مجری من و تو از پروژه‌های فریب زنانه ضدانقلاب+ عکس
  • شهید قرنی نخستین شهید ارتش بعد از انقلاب اسلامی
  • بیش از ۱۰۰ اجرای موسیقی زنده در استان بوشهر برگزار شد
  • رجزخوانی‌های دشمن صرفاً مصرف داخلی دارد