Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- مدیر ستادهماهنگی کانون های مساجد فارس از برگزاری برنامه هایی شامل مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگینامه حضرت شاهچراغ (ع)، شب شعر، مراسم گرامیداشت و سخنرانی ائمه جماعات در این استان خبر داد.

 به گزارش قدس آنلاین؛ حجت الاسلام حسین امیدیروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران ضمن تشریح برنامه های دهه کرامت، گفت: جشن های مردمی به مناسبت های میلاد حضرت معصومه (س)، ولادت امام رضا (ع) و بزرگداشت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) از ۱۳ تا ۲۳ تیرماه سال جاری مصادف با اول تا یازدهم ذیقعده، به صورت خودجوش در بیش از یک هزار و ۲۲۵ کانون فرهنگی و هنری در مساجد استان فارس در حال برگزاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به نامگذاری این دهه به نام «خدمت کریمانه؛ مهربانی به رسم اهل بیت (ع)» برنامه های ویژه ای از جمله تداوم کمک رسانی به زلزله زدگان، اردو های جهادی و ایستگاه های درمانی در مناطق محروم در برنامه کانون های مساجد قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه محور برنامه ها بحث «امین ولایت» به عنوان بارزترین ویژگی حضرت شاهچراغ (ع) است، خاطرنشان کرد: در پیش بینی برنامه ها بر توجه ویژه به عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری انجام شده است و برنامه هایی شامل مسابقات کتابخوانی با موضوع زندگینامه حضرت شاهچراغ (ع)، شب شعر، مراسم گرامیداشت و سخنرانی ائمه جماعات کانون های مساجد و اعزام کاروان های پیاده مردمی از کانون های مساجد شهرستان های استان همزمان با ششم ذیقعده برگزار می شود.

حجت الاسلام امیدی تاکید کرد: امسال با توجه به بیانیه «گام دوم انقلاب» رهبر فرزانه انقلاب برنامه هایی با هدف استفاده از ظرفیت جوانان عضو کانون های مساجد شامل برگزاری نشست و جلسات پرسش و پاسخ با حضور کارشناسان حوزه و دانشگاه تدارک دیده شده است و با توجه به اجرای طرح اوقات فراغت تابستان در کانون های مساجد تاکید شده که به اجرای برنامه های ویژه ایام دهه کرامت همت ویژه داشته باشند.

مدیر ستادهماهنگی کانون های مساجد فارس با اشاره به برنامه های ویژه خواهران عضو کانون ها، یادآور شد: حضور اعضای خواهر کانون ها در برنامه های محفل انس با قرآن و پیاده روی بانوان حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) در روز اول ماه ذیقعده که در این روز نشست های معرفی شخصیت والای حضرت معصومه (س) و تجلیل از دختران نمونه عضو کانون برگزار شد.

وی همچنین گفت: نمایشگاه های عفاف و حجاب، بصیرت و کتاب، دیدار با خانواده های معظم شهداء، جانبازان و آزادگان به ویژه شهدای مدافع حرم، محفل های قرآنی، تکریم ایتام به تأسی از امام رئوف (ع)، اردو های زیارتی، مسابقات قرآنی، فرهنگی، هنری و ورزشی و جلسات ختم قرآن و ختم صلوات هدیه به پیشگاه نورانی امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س) و حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در حال برگزاری است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: دهه کرامت شاهچراغ شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۷۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید محسن محمودی صبح چهارشنبه در اولین جلسه ستاد برگزاری دهه کرامت استان تهران که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این استان و با حضور نمایندگان دستگاه‌ها برگزار شد، ضمن تبریک دفاع مشروع و موفقیت آمیز سپاه مقتدر و نیروهای مسلح در هدف قرار دادن مراکز نظامی رژیم غاصب صهیونیستی اسرائیل گفت: باید همه در تبیین این اقدام مهم و بی نظیر تلاش کنند.

محمودی افزود: مناسبت‌های دینی و انقلابی یکی از این فرصت‌های تبیین است که باید به خوبی از آنها استفاده شود.

رئیس ستاد دهه کرامت استان تهران با اشاره به اهمیت دهه کرامت از ۲۱ الی ۳۱ اردیبهشت ماه افزود: باید همه دستگاه‌ها و فعالان مردمی جهت گرامیداشت این ایام پر سرور و تکریم مقام دختران برنامه ریزی مناسب را داشته باشند.

وی با اشاره به دبیری ستاد توسط مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران خواستار توجه جدی به این مناسبت مهم شد.

در این جلسه حجت‌الاسلام عالمی مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تهران نیز طی سخنانی از همگان خاصه تشکل‌ها و فعالان مردمی خواست در برگزاری هرچه با شکوه تر مراسم دهه کرامت همت گمارند.

در ادامه این جلسه محوریت برنامه‌ها در بقاع متبرکه استان تهران به ویژه امام زاده‌های خانم، برگزاری برنامه‌های معنوی با حضور خادمیاران رضوی، برنامه‌های ویژه در مدارس، دانشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها، فضاسازی تبلیغی مناسب و تهیه محتواهای تبلیغاتی از جمله برنامه‌های پیشنهادی بود که مقرر شد، برنامه‌های دستگاه‌ها و مجموعه‌ها ارائه شود.

کد خبر 6080628

دیگر خبرها

  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • مساجد خاستگاه فرهنگ و هنر اسلامی هستند
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • لزوم مشارکت کانون‌های مساجد در برنامه‌های دهه کرامت
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • تاکید یک مقام تبلیغی برتکریم مقام دختران استان تهران طی دهه کرامت