Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا به نقل ز پایگاه اطلاع‌رسانی موزه اسلامی استرالیا؛ دانشگاه لا تروب (La Trobe University) استرالیا اعلام کرد بر اساس تفاهم‌نامه‌ای با موزه اسلامی استرالیا، به برگزیدگان نمایشگاه سالانه هنر اسلامی که در این موزه برگزار می‌شود، جایزه‌ای 15 هزار دلاری اهدا می‌کند.
«مصطفی فهور» رئیس موزه اسلامی استرالیا در این باره گفت: ما از برقراری روابط رسمی با دانشگاه لا تروب که مدیریت، کارمندان و دانشجویان آن متعهد به خدمت در راستای انسجام اجتماعی و ارتقای آگاهی فرهنگی هستند خوشحالیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حمایت آنها از نمایشگاه هنر اسلامی که آثار هنرمندان مسلمان را عرضه می‌کند دلیلی بر تعهد آنها است و مطمئنا سطح نمایشگاه را در دوره‌های بعدی بالاتر می‌برد.
در ماه گذشته میلادی، موزه اسلامی استرالیا ثبت نام از هنرمندانی را که مایل به شرکت در نمایشگاه هنر اسلامی استرالیا در سال 2019 هستند، آغاز کرد که تا 12 سپتامبر (21 شهریور) ادامه خواهد داشت. امسال برنده جایزه موسوم به «جایزه هنر پویای هنرمندان مسلمان» از سوی دانشگاه لا تروب به برنده آن اهدا می‌شود.
این حمایت در چارچوب یادداشت تفاهم امضاشده میان دو طرف انجام می‌شود که براساس آن دانشگاه لا تروب متعهد می‌شود به عنوان شریک آموزشی از اقدامات خاص از جمله نمایشگاه هنرمندان مسلمان حمایت کند.
 
 موزه اسلامی استرالیا در منطقه تورنبری در حومه شهر ملبورن قرار دارد. این موزه با بودجه 10 میلیون دلاری ساخته و در سال 2014 افتتاح شد.

این موزه شامل چندین گالری هنری است که خدمات مسلمانان به حوزه‌های مهندسی، معماری و هنر را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن ایکنا موزه هنر اسلامی استرالیا ملبورن نمایشگاه هنر اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۷۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم غرفه رژیم صهیونیستی در بینال ونیز از طرف هنرمندان اسراییلی

هنرمندان اسراییلی از گشایش غرفه اسراییل در شصتمین دوره دوسالانه ونیز تا زمانی که آتش بس حاصل نشود، خودداری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، متصدیان غرفه رژیم صهیونیستی نیز به کشتار مردم غزه معترض هستند و با امتناع از آغاز به کار غرفه اسراییل می‌گویند؛ هنر می‌تواند صبر کند، اما زنان، کودکان و افرادی که در جهنم زندگی می‌کنند، نمی‌توانند.

هنرمندان و متصدیان غرفه ملی اسراییل در دوسالانه ونیز اعلام کرده اند فعالیت این غرفه زمانی آغاز می‌شود که «توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها حاصل شود». آن‌ها در روز پیش‌نمایش افتتاحیه بزرگ‌ترین و برجسته‌ترین گردهمایی جهانی دنیای هنر اعلام کردند از مردم غزه حمایت می‌کنند.

تابلویی که جلوی غرفه اسراییل در باغ عمومی ونیز که از مکان‌های اصلی برگزاری بینال است نصب شده، نیز نشان دهنده تصمیم تیم اسراییل است. خود غرفه نیز توسط سه پرسنل نظامی ایتالیایی مسلح محافظت می‌شود.

مدتی است حضور اسراییل در این دوسالانه که امسال با حضور ۸۸ شرکت و یک نمایشگاه بزرگ مرکزی برنامه‌ریزی شده بود، اعتراض‌های زیادی را برانگیخته است و حتی نامه سرگشاده‌ای که توسط بیش از ۲۳ هزار هنرمند امضا شده بود، خواستار تخریب غرفه اسراییل شد و به آن اشاره کرد که این ممنوعیت مانند ممنوعیتی است که برای شرکت آفریقای جنوبی در این بینال بین سال‌های ۱۹۶۸ تا ۱۹۹۳ اعمال شده بود.

آنها همچنین یادآور این واقعیت شدند که در آخرین دوره بینال، هنرمندان و تیم کیوریتور روسی پس از جنگ این کشور با اوکراین در فوریه ۲۰۲۲ کنار گذاشته شدند.

برگزارکنندگان گفتند: هیچ پایانی در دسترس نیست، فقط نوید درد، از دست دادن و ویرانی بیشتر است. نمایشگاه آغاز شده و غرفه در انتظار افتتاح است. هنر می تواند صبر کند، اما زنان، کودکان و افرادی که در جهنم زندگی می کنند نمی توانند.

از سوی دیگر هنرمندان فلسطینی در دوسالانه ونیز در نمایشگاه اصلی با سرپرستی مرکزی و همچنین از طریق یک رویداد جانبی که شامل نمایشگاه وابسته با عنوان کرانه باختری است، حضور دارند.

دیما سروجی یکی از هنرمندانی که آثارش در بخش کرانه باختری نمایش داده می‌شود، می‌گوید: آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها ممکن است برای غرفه اسراییل به معنای روابط معمولی باشد، اما برای بقیه ما ادامه ۷۵ سال اشغال است. در وضعیت آپارتاید موجود، ما برای آزادی می‌جنگیم، نه فقط برای آتش بس در سال ۲۰۲۴.

آدام برومبرگ از دیگر هنرمندان این نمایشگاه هم گفت: حرکت بزرگ شطرنج. این ساختمان باید تا پایان اشغال و آپارتاید بسته بماند و به همه فلسطینی‌ها حق بازگشت کامل به سرزمین‌شان داده شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: غیبت بی سر و صدای ایران در بینال ونیز آخرین هفته ۲۰۲۳ چگونه گذشت: ونیز خسته از گردشگران/ پیش‌بینی پرفروشی کتاب‌های هوش مصنوعی

دیگر خبرها

  • تحریم غرفه رژیم صهیونیستی در بینال ونیز از طرف هنرمندان اسراییلی
  • نشست تخصصی «اقلیم، طبیعت و بیان هنری» برگزار می‌شود
  • سومین نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی برای حمایت از کودکان غزه
  • مراسم انجمن قلم آمریکا لغو شد/ ایستادگی نویسندگان برای فلسطین
  • برگزاری نمایشگاه استانی آثار کمتردیده شده موزه ملی ایران
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • پرتاب توپ بسکتبال از میانه میدان و دریافت جایزه 20 هزار دلاری توسط تماشاگر حاضر در سالن
  • «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از پیروزی انقلاب» بررسی می‌شود
  • نشست تخصصی «سیر تحول هنرهای قرآنی بعد از انقلاب» برگزار می‌شود
  • برپایی نمایشگاه عکس فتومونتاژ در سینمای جوان نهاوند