Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارلمان لبنان تحریم دو نماینده این کشور به دست آمریکا را تعرض به تمام لبنان توصیف کرد و افزود، برای پیگیری این موضوع به اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی مراجعه خواهد شد.به گزارش بلاغ، وزارت خزانه‌داری آمریکا سه‌شنبه (دیروز) سه شخصیت لبنانی به نام‌های «امین شری»، «محمد رعد» و «وفیق صفا» را به لیست تحریم‌های اصطلاحا ضد تروریستی خود اضافه کرد؛ امین شری و محمد رعد دو عضو پارلمان لبنان از فراکسیون «الوفاء للمقاومة» (وابسته به حزب‌الله) هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش وبگا «النشره»، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان در واکنش به این موضوع اعلام کرد: تحریم‌های آمریکا علیه نمایندگان پارلمان لبنان تعرض به کل لبنان است؛ آیا دموکراسی (مورد ادعای) آمریکا تعرض به دموکراسی‌های جهان را تحمیل می‌کند؟

وی در ادامه از اتحادیه پارلمان‌های بین‌المللی درخواست کرد، موضع لازم در قبال این رفتار نامعقول را اتخاذ کند و افزود، برای پیگیری موضوع به این نهاد مراجعه خواهد کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه خود اعلام کرد که این سه نفر، از جایگاه خود برای تسهیل دستورالعمل حزب‌الله و ایران استفاده می‌کردند و از جامعه بین‌الملل خواست تا هر دو بخش نظامی و سیاسی حزب‌الله را در لیست تروریستی قرار دهند.

واشنگتن دیروز از دولت لبنان خواست تا ارتباط خود با اعضای حزب‌الله که در لیست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند قطع کند.

آمریکا از سال 1997 میلادی، حزب‌الله لبنان را در لیست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» خود قرار داده است.

رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا در ماه‌های گذشته در تلاش برای محدود کردن فعالیت‌های حزب‌الله لبنان، کشورهای اروپایی را نیز برای تروریستی اعلام کردن کل حزب‌الله تحت فشار شدید قرار داده‌اند. از سوی دیگر واشنگتن در این ماه‌ها در تلاش برای پایین آوردن محبوبیت حزب‌الله در لبنان، چندین بانک و شخصیت لبنانی را به اتهام ارتباط حزب‌الله در فهرست تحریم قرار داده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اوایل اردیبهشت ماه نیز ۲ شخص و ۳ نهاد وابسته به حزب‌الله لبنان را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده بود(جزئیات بیشتر).

آمریکا همچنین در اردیبهشت ماه در راستای اقدامات خود ضد حزب‌الله لبنان پاداش ۱۰ میلیون دلاری  برای ارائه اطلاعات درباره ۳ عضو حزب‌الله لبنان در نظر گرفته بود (جزئیات بیشتر).

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۸۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است

مقاومت اسلامی لبنان اعلام کرد پاسخ محکم ایران به رژیم صهیونیستی، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد رژیم صهیونیستی بسیار ضعیف است.

به گزارش ایسنا، شیخ «حسن البغدادی» عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در نشست «بررسی ابعاد عملیات وعده صادق» که به همت مجمع جهانی قادمون برگزار شد، گفت: «آمریکا به ‌واسطه قطر پیغام داد که اسرائیل را نزنید تا ما تلاش کنیم جنگ غزه تمام شود. ایران هم مهلت داد، ولی آمریکا گفت نمی‌توانیم جنگ را تمام کنیم!»

عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان افزود: «لذا جمهوری اسلامی پاسخی محکم و قدرتمندانه داد و اسرائیل فهمید ایران ترسی از رویارویی ندارد.»

شیخ «حسن البغدادی» گفت: «این ضربه مستقیم، امت اسلام را بیدار کرد و نشان داد که اسرائیل بسیار ضعیف است و ثابت کرد که آمریکا می‌ترسد واکنشی نشان دهد.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فضاسازی تبلیغی پارلمان اروپا علیه عملیات «وعده صادق»
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • واکنش حزب‌الله به ادعای عجیب تل‌آویو
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • حزب‌الله لبنان: پاسخ محکم ایران نشان داد اسرائیل بسیار ضعیف است
  • ۱۶۵۰ عملیات حزب‌الله لبنان علیه رژیم صهیونیستی طی ۲۰۰ روز
  • پلیس فرانسه نماینده پارلمان را بابت انتقاد از اسراییل احضار کرد
  • پلیس فرانسه نماینده ارشد پارلمان را احضار کرد
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران