Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه موافقتنامه بین جمهوری اسلامی ایران و دو کشور جمهوری فنلاند و جمهوری سوسیالیستی ویتنام درباره کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی ابلاغ شده است، بیان داشت:  قانون موافقتنامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری فنلاند درباره کمک و همکاری متقابل در امور گمرکی با هدف توسعه تجاری و تامین اهداف اقتصادی آن و ثمربخش بودن استقرار یک بستر قانونی مناسب جهت گسترش تجارت سالم بین اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری اسلامی فنلاند منعقد گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این قانون می تواند با ایجاد تسهیلات مناسب در روابط بین دو کشور و در راستای ارزیابی دقیق حقوق گمرکی، مالیات ها و سایر عوارض و هزینه ها در مورد کالاهای وارداتی و صادراتی و حصول اطمینان از اجرای صحیح اقدامات مربوط به ممنوعیت، محدودیت و کنترل کالاهای یاد شده موثر واقع گردد.

امیری همچنین گفت: قانون موافقتنامه همکاری و کمک متقابل اداری در موضوعات گمرکی بین گمرک جمهوری اسلامی ایران و اداره کل گمرک جمهوری سوسیالیستی ویتنام ابلاغ گردید.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه افزود: این موافقتنامه در جهت توسعه تجاری و تامین اهداف اقتصادی آن و ثمربخش بودن استقرار یک بستر قانونی مناسب جهت گسترش تجارت سالم بین اتباع دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت جمهوری سوسیالیستی ویتنام به منظور ایجاد تسهیلات مناسب در روابط اقتصادی دو کشور منعقد شد.

وی افزود: در راستای ارزیابی دقیق حقوق گمرکی، مالیات ها و سایر عوارض و هزینه ها در مورد کالاهای وارداتی و صادراتی و حصول اطمینان از اجرای صحیح اقدامات مربوط به ممنوعیت، محدودیت و کنترل کالاهای یاد شده، این قانون راهگشا خواهد بود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: امیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۸۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«وعده صادق»؛ درس عبرت و وحدت

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، سیدمحمدرضا مرتضوی معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در یادداشتی نوشت: فریاد شادی برادران فلسطینی حین عبور موشک های عملیات «وعده صادق»، به همان میزان فرح آفرین و مسرت بخش بود که اصابت آن موشک‌ها به اهداف تعیین شده در اراضی اشغالی. شاید امت اسلامی هیچ زمان مانند اکنون به یکدیگر نزدیک نشده بود.

امروز می‌توان ادعا کرد امت اسلامی در حال چیدن میوه از شجره مبارکه وحدت کلمه است. چنانکه شیعیان ایران، لبنان، عراق و یمن، درد و رنج عزیزان اهل سنت فلسطین را درد و رنج خود و اهل سنت فلسطین نیز، توفیق سپاهیان شیعه ایران در حمله به رژیم صهیونیستی را موفقیت خود می‌دانند.

اکنون همین اتفاق مبارک را در عراق، لبنان، سوریه، یمن و حتی افغانستان و سایر کشورهای اسلامی نیز شاهد هستیم. البته برخی کشورهای اسلامی هستند که دولت‌های‌شان در این میان با نوعی محافظه کاریِ عافیت طلبانه عمل می‌کنند یا اساسا همچنان طرف دشمنان جبهه مسلمین ایستاده‌اند اما خود آن دولت‌ها نیز می‌دانند که حساب ملت‌های‌شان از آنها جدا است. امروز یکی بودن قلوب مسلمین جهان را می توان نظاره کرد و اساسا توفیق عملیات «وعده صادق» جز با حمایت گسترده افکار عمومی مسلمانان در سراسر منطقه و بلکه جهان امکان‌ پذیر نبود.

البته نقش رژیم صهیونیستی را نیز در به وجود آوردن این وحدت در میان مسلمین نباید نادیده گرفت. آنها با حماقت‌های متعدد و جنایت‌های متوالی‌شان، زمینه بسیار مناسبی برای نزدیک کردن دل‌های مسلمانان در سراسر جهان فراهم کردند و حتی علاوه بر آن توانستند افکار عمومی جهان – حتی در میان غیر مسلمانان‌ را بر علیه خود بسیج کنند.

اما نکته‌ای که همواره باید در نظر داشته باشیم این است که همیشه مسئله به این سادگی نخواهد بود. واقعیت این است که امروز افرادی در رژیم صهیونیستی برسر کارند که به بلاهت مشهورند و اکنون هم به واسطه ضربه کاری و محکمی که در عملیات طوفان‌الاقصی خورده، گیج‌تر از هر زمان دیگری است. لذا طبیعتا رفتارهایی دارد که امت اسلامی را علیه خود بسیج کند. اما توجه به این نکته ضروری است که دشمن همیشه در این سطح از حماقت و بلاهت نیست و ممکن است در شرایط دیگر یا توسط افراد عاقل‌تر، سنجیده‌تر و پیچیده‌تر از این روزها عمل کند. به طوری که بتواند موفق شود در میان امت اسلامی با مذاهب مختلف و ملیت‌های گوناگون انشقاق ایجاد کند.

لذا بر ما است که از عموم ناکامی‌ها و کامیابی‌ها در طول همه سال‌های گذشته درس عبرت و وحدت بگیریم و قدر نعمت بزرگی که اکنون به دست آورده‌ایم و بابتش هزینه بسیار داده‌ایم را بدانیم و برای توسعه آن از هیچ تلاشی مضایقه نکنیم. انشاءالله در آینده‌ای نزدیک شاهد بلوغ بیشتر جامعه اسلامی – خاصه برخی دولت‌های کشورهای اسلامی که هنوز به وحدت کلمه و محور مقاومت نپیوسته‌اند – باشیم که پیروزی در گروی اتحاد و اتفاق است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین تغییرات بودجه ۱۴۰۳ از زبان ریاست سازمان برنامه و بودجه؛ بودجه بخش سلامت به ۴۰۸ همت رسید | برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • برنامه هفتم به‌زودی به دولت ابلاغ می‌شود/ رشد۲۳ درصدی بودجه در سال ۱۴۰۳
  • منظور:‌ قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • کشف انبار اکتان‌های بنزین قاچاق در جنوب تهران
  • دست از حمایت رژیم اسرائیل شرور، قانون شکن، تروریست بردارید
  • «وعده صادق»؛ درس عبرت و وحدت
  • عوارض گمرکی کالا‌های وارداتی منتشر شد+جدول
  • ارتش به هر تهدیدی با بالاترین سطح توانمندی پاسخ خواهد داد