Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا-روز چهارشنبه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشستی با شهرداران به بررسی مشکلات و چالش های پیش روی شهرهای استان پرداخته و شهرداران هم در فضایی صمیمی آنچه مشکلات شهرهای خود نامیدند با استاندار در میان گذاشتند و استاندار هم برای برون رفت از معضلات راهکارهایی در اختیار آنان گذاشت.

در این نشست شهرداران خط کشی‌های سیاسی و گاه ورود نمایندگان و دولتی‌ها را در حوزه فعالیت همدیگر از چالش‌هایی عنوان کردند که مانع فعالیت شهرداران نیز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد معتقد است شهرداران باید مسائل حاشیه‌ای را کنار بگذارند و از توان و تأثیر گذاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی به عنوان یک فرصت و یکی از ابزار برای توسعه استان بهره ببرند.

حسین کلانتری گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفندماه آتی برگزار می‌شود و ماه‌ها تا برگزاری آن فرصت هست و نباید از حالا فضا انتخاباتی شود. شهرداران باید از نمایندگانشان کار بخواهند و موقع انتخابات هم تصمیم خودشان را بگیرند.

وی درباره انتصابات هم گفت: انتخاب مدیران کل در حیطه اختیارات وزراست و با هماهنگی استاندار نسبت به جا به جایی افراد در این پست‌ها اقدام می‌شود.

کلانتری ابراز کرد: هرکسی و در هر ارگانی وظیفه خاصی بر عهده دارد که باید بر اساس قانون به وظایف خود عمل کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ملاک انتخاب افراد برای انتصاب در پست‌های مدیریتی بعد از شایستگی، پذیرش برنامه‌ها و سیاست‌ها ی دولت و داشتن روحیه خدمتگزاری است.

وی افزود: به کسی باج نمی‌دهم و باجی هم نمی‌گیرم اما نباید فرصت‌های طلایی را از دست داد و به دور از هرگونه خط کشی برای توسعه استان باید گام برداشت.

برنامه‌های خود را به یاد بیاورید

کلانتری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به مشکلات شهرداران مبنی بر ناتوانی در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری‌ها نیز تاکید کرد: اعضای شورای شهر برنامه‌ها و وعده‌های خود به مردم را به یاد آوردند و در راستای تحقق آنها تلاش کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرداران نیز برنامه‌های خود را مرور کنند و در راستای اجرایی کردن آنها اقدام کنند، افزود: هیچ سازمانی به تنهایی قادر به رفع تمامی مشکلات نیست و باید همه در کنار همدیگر و با همدلی برای برطرف کردن مشکلات گام بردارند.

شهرداران باید خلاق باشند

شهرداران در این نشست نداشتن درآمد پایدار را از دیگر مشکلات حوزه شهری عنوان کردند که استاندار در پاسخ به آن گفت: شهرداران باید خلاق باشند و از محل و منابع مختلف نسبت به درآمدزایی برای شهرداری همت کنند.

کلانتری یادآوری کرد: عوارض یکی از منابع درآمدی شهرداری‌هاست اما برخی مواقع به دلیل ملاحظات قومی و سیاسی دریافت عوارض نادیده گرفته می‌شود که باید خدا را ناظر بدانیم و در هر کاری نقش خود را ایفا کنیم.

کارشناسان به توزیع اعتبارات ورود می‌کنند

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به صحبت‌های شهرداران و اعضای شورای شهر مبنی بر توزیع ناعادلانه اعتبارات نیز گفت: سازمان برنامه ریزی را موظف کردیم که اعتبارات امسال را بر اساس شاخص‌های کشوری توزیع کند و کارشناسان ما در این خصوص ارزیابی‌های لازم را انجام دادند.

کلانتری با تاکید بر اینکه باکسی تعارف نداریم، بیان کرد: هرکسی که بر اساس عدالت رفتار نکند به طور قطع با وی برخورد می‌شود و برای ما تمامی مردم استان از زیلایی گرفته تا دیشموک برابر هستند.

وی تصریح کرد: وظیفه دولت خدمت رسانی است و هیچ خط کشی ندارد و در رابطه با اجرای عدالت با هیچ کسی در استان عقد اخوت نبسته است.

با متخلفان برخورد می‌شود

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف، اسناد را به ما ارائه دهید و بدون اغماض برخورد می‌شود.

در این نشست استاندار نیز نسبت به رعایت نشدن سلسله مراتب در پیگیری امور گلایه کرد و گفت: مشکلات شهرها باید اولویت بندی شوند و بخشی از آن توسط خود شهرداران حل شود و پس از آن فرمانداران و معاونان هم باید پیگیر شوند و در نهایت هم استاندار ورود می‌کند.

نماینده عالی دولت در استان در خصوص استخدامی‌ها، عنوان کرد: نظارت بر روند استخدامی‌ها بر عهده سازمان‌های بازرسی است و هرکسی تخلف کند با شدیدترین وجه ممکن با وی برخورد می‌شود.

وی تاکید کرد: شورای حل اختلاف تا یک ماه آینده تشکیل شود و اگر عضوی بنا بر هر دلیلی از شرکت در این نشست خودداری کند نه تنها به مقامات بالا گزارش می‌شود بلکه خواستار انتخاب جایگزین این افراد نیز هستیم.

بی توجهی مدیران به جایگاه شورا

شهرداران در این دیدار عمده مشکلات خود را کمبود اعتبارات و درآمد پایین، عدم تکمیل پروژه‌های عمرانی به دلیل کمبود اعتبار و فرسایشی شدن این پروژه‌ها، فرار دستگاه‌های دولتی از پرداخت عوارض و پروانه ساخت و مطالبات شهرداری، کمبود و یا فرسودگی ماشین آلات شهرداری و غیره عنوان کردند. برخی شهرداران نیز از ناتوانی در پرداخت حقوق کارکنان خود گفتند.

در این نشست رؤسای شوراها نیز مهمترین مشکل خود را نداشتن ساختمان عنوان کردند که رئیس شوراهای استان تاکید کرد شوراهای شهرستان ها فاقد دبیرخانه هستند و شورای استان نیز در ساختمان استیجاری مستقر است.

کیوان آشنا بی توجهی مدیران به اهمیت و جایگاه شورا را یکی از مشکلات عنوان کرد و خواست که مدیران کل و دارای اختیار در جلسات شورا شرکت کنند تا خروجی جلسات منجر به رضایتمندی شهروندان شود.

وی با اشاره به تردد دولتمردان و مدیران و تجمع جمعیتی استان در مرکز استان، پیشنهاد داد برای تأمین زیرساخت های شهری در بودجه استانی نگاه ویژه ای به شهر یاسوج بشود.

اتاق فکر بحران نداریم

شهردار یاسوج نیز در این نشست با بیان اینکه شهرداری‌ها به لحاظ کمی کمبود نیرو ندارند گفت: برای ارتقای کیفی نیروها، دوره‌های آموزشی برگزار شده اما مشکل حل نشده است و این نیروها نمی‌توانند جای نیروهای توانمند دارای تحصیلات آکادمیک را بگیرند.

نستهن مقدم ادامه داد: شهر داری‌ها نیاز به مجوزی برای جذب نیروی کیفی دارند و البته در میان قراردادی‌ها افراد توانمندی وجود دارد که به دلیل محدودیت‌های قانونی اجازه استفاده از آنها در چرخه مدیریتی وجود ندارد و حل این مساله می‌تواند بخشی از مشکلات را برطرف کند.

وی یادآوری کرد: شهردار کلید دار شهر است و لازم است برای دعوت و ورود هر میهمان کشوری به مرکز استان با شهرداری هماهنگی شود تا شهرداری با تمام امکانات، خدمات ارائه دهد.

مقدم در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز با بیان اینکه استان نیاز به تشکیل اتاق فکر بحران دارد گفت: از بحران‌های پیش آمده در استان باید به عنوان فرصت استفاده و خسارات وارده به شهرها را جبران می‌کردیم اما این اتفاق نیفتاد و وضعیت بحرانی‌تر شد.

درآمد پایدار از ممیزی به دست می‌آید

شهردار دوگنبدان نیز با بیان اینکه نداشتن درآمد پایدار از مشکلات شهرداری‌ها است گفت: چون شهرداری و شورا کارخانه، مغازه و ملک ندارند در نتیجه درآمد پایدار هم ندارند و هرچه هست روی کاغذ است.

ظفری تاکید کرد: درآمد پایدار از ممیزی به دست می‌آید که لازم است استانداری کمک کند تا شرکتی بیاید و ممیزی همه شهرها را اجرا کند.

وی یادآوری کرد: قدمت شهرداری دوگنبدان به سال ۱۳۴۰ می‌رسد اما این شهرداری هنوز ساختمان ندارد. در حالی که حدود ۱۰۰ میلیارد تومان مطالبات از دستگاه‌ها دارد.

استان کهگیلویه و بویراحمد ۱۸ شهر و ۹۴ عضور شورای شهر دارد. شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت شوراهای ۷ نفره و سایر شهرها شوراهای نیز ۵ نفره و سه نفره دارند.

۵۶ درصد جمعیت استان شهر نشین هستند. نیمی از جمعیت شهری استان در شهر یاسوج و حومه آن را زندگی می‌کنند.

۹۹۲۹/‏۱۶۶۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کهگیلویه وبویراحمد شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۹۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه نجات اقتصاد استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی است

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی ظهر پنج شنبه در نشست صمیمی با جمعی از نخبگان شهرستان مرند، استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی را نسخه نجات کشور دانست و گفت: جهش تولید فقط با حضور و مشارکت مردم امکان‌پذیر است.

استاندار آذربایجان شرقی در این جلسه در تماس تلفنی با تعدادی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان، مسائل مطرح‌شده از سوی نخبگان شهرستان مرند را پیگیری کرد.

احداث شهرک صنعتی مبل، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، تأمین بذر هیبرید برای کشاورزان، حل مشکلات مالیاتی هنرمندان، تأمین مسکن خانواده‌های شهدا و جانبازان، ایجاد پارک لجستیک و تأمین زمین برای پروژه‌های فرهنگی و درمانی شهرستان از جمله موضوعاتی بود که در تماس تلفنی استاندار با مدیران استانی مورد پیگیری قرار گرفت.

در ادامه استاندار آذربایجان شرقی طی سخنانی از مردم شهرستان مرند به خاطر خلق حماسه در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ قدردانی کرد و گفت: این انتخابات با تلاش کلیه عوامل اجرایی و نظارت و تلاشگران عرصه امنیت، در کمال صحت و سلامت برگزار شد و شاهد حاکمیت اراده مردم برای تشکیل مجلس قوی برای ایران قوی بودیم.

مالک رحمتی با بیان اینکه در دو سال گذشته تمام توان دولت مردمی مصروف جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته شده است، افزود: متأسفانه در گذشته پروژه‌هایی شروع شده و به حال خود رها شده بود و براین اساس اعلام کردیم که ما برای کلنگ‌زنی نیامده‌ایم و تلاش خواهیم کرد پروژه‌هایی که شروع شده را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه دولت، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است، گفت: متأسفانه در جای‌جای استان و شهرستان‌های ما پروژه‌های نیمه‌کاره رهاشده وجود دارد که دولت به اندازه منابع و امکانات خود برای تکمیل آنها تلاش خواهد کرد؛ اما نسخه نجات در این زمینه، استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی است و براین اساس آمادگی داریم با استفاده از ظرفیت قانون مولدسازی، هر پروژه نیمه‌کاره را در هر شرایطی به بخش خصوصی واگذار کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه جهش تولید فقط با حضور و مشارکت مردم امکان‌پذیر است، افزود: نخبگان باید این موضوع را از دولت مطالبه کنند و ما مسئولان نیز به عنوان خادمان مردم باید این سیاست را اجرایی کنیم.

رحمتی ادامه داد: تمام موفقیت‌هایی که در این کشور به دست آمده فقط با حضور مردم حاصل شده و در همه دستاوردهای کشور، محوریت با مردم بوده است؛ در عرصه‌های متعدد فرهنگی و جهادی هم اگر امروز حرکتی رو به جلو هست عنصر اصلی آن مردم هستند.

وی افزود: در اقتصاد هم حلقه گمشده این بود که دولت می‌خواست همه کارها را خودش انجام دهد، اما واقعیت این است که توان دولت برای اتمام پروژه‌ها و حرکت جهشی کافی نیست.

رحمتی گفت: اگر می‌خواهیم اقتصاد ما فعال باشد باید میدان را در اختیار بخش خصوصی و مردم قرار دهیم و دولت نباید هیچ وظیفه‌ای جز سیاست‌گذاری، راهبری، تسهیل‌گری و نظارت داشته باشد.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها در این زمینه نقش مطالبه‌گری دارند، گفت: همه دستگاه‌های اجرایی مکلفند با رسانه‌ها تعامل داشته باشند و در تمام استان باید رسانه‌ها بتوانند در یک فضای شفاف و مطلوب فعالیت کنند.

وی افزود: رسانه‌ها هم باید در کنار اطلاع‌رسانی و انعکاس صادقانه اخبار، تقویت ایمان و امید در میان مردم را مد نظر قرار دهند و در گفتمان‌سازی و اقناع افکار عمومی نقش ایفا کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین درخصوص مطالبه فعالان صنعت مبلمان شهرستان مرند مبنی بر ایجاد شهرک صنعتی مبل، گفت: با توجه به فعالیت یک‌هزار واحد تولید مبلمان در این شهرستان، یکی از کارهایی که به اشتغال و تولید در این حوزه کمک می‌کند تأسیس این شهرک خصوصی است که باید کارهای اجرایی آن ظرف یک ماه انجام شده و در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مطرح شود.

وی درخصوص مسائل و مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان هم گفت: خوشبختانه اقدامات خوبی در حوزه دانش‌بنیان شهرستان انجام شده است و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرستان نیازمند ایجاد یک پارک یا مرکز رشد هستند.

رحمتی افزود: استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان یک مسیر میان‌بر برای جهش تولید است و هرچه بتوانیم با حمایت از این شرکت‌ها، شکاف بین صنایع سنتی و پیشرفته را کم کنیم در این زمینه موفق‌تر خواهیم بود.

کد خبر 6064260

دیگر خبرها

  • نسخه نجات اقتصاد استفاده از ظرفیت مردم و بخش خصوصی است
  • جمع آوری پسماند ۲ محور پرتردد رشت همزمان با ایام نوروز
  • ظرفیت ته لنجی برای بهبود معیشت مردم استفاده شود
  • ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود
  • سهم تجاری بابل در کریدور شمال-جنوب مشخص شود
  • هلال احمر ظرفیت بالایی در جذب مشارکت‌های مردمی دارد
  • معاون استاندار: سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در حوزه مشارکت مردمی دارد
  • ضرورت احصای ظرفیت های مازندران برای جهش تولید
  • سیستان و بلوچستان ظرفیت خوبی در حوزه مشارکت مردمی دارد
  • گردشگری یکی از ظرفیت‌های مهم کرمانشاه