Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-28@15:11:12 GMT

کشف بیش از ۳ تن سنگ سرب قاچاق در اسفراین

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۵۹۷۴۸

کشف بیش از ۳ تن سنگ سرب قاچاق در اسفراین

به گزارش ایرنا سرهنگ جاوید مهری روز چهارشنبه با اعلام این خبر گفت: این میزان سنگ معدنی به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال، در پی دریافت گزارشی محلی، از افرادی که اقدام به برداشت غیرمجاز این مواد کانی از منطقه معدنی «آلبلاغ» کرده بودند به دست آمد.

وی افزود: برداشت کنندگان متخلف این مواد را با استفاده از تراکتور و چهارپا از منطقه خارج می ساختند که مأموران پاسگاه پرکانلو موفق شدند ۲ متهم را دستگیر و با توقیف یک دستگاه تراکتور و ۲۱ رأس الاغ آنان، این میزان ماده معدنی کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: وسیله نقلیه متهمان توقیف و سنگ‌های غیرمجاز معدنی تحویل اداره صنعت و معدن اسفراین شد.

سرهنگ مهری خاطر نشان کرد: متهمان بعد از تشکیل پرونده برای انجام مراحل قانونی تحویل مقامات قضائی شدند.

تاکنون ۲ نفر از برداشت کنندگان محلی هنگام برداشت غیرمجاز از سنگ های معدن آلبلاغ، که به صورت غیراصولی نیز انجام می شود، جان خود را از دست داده اند.

یک منطقه معدنی آلبلاغ با ذخایر سرب و روی در منطقه حفاظت شده ساریگل شهرستان اسفراین قرار دارد که در بهار امسال با برداشت غیرمجاز از این معدن تازه یافته شده، هجوم سودجویان به این منطقه شدت گرفت.
این معدن در منطقه زیر مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد و از این رو سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تا کنون در ثبت آن ناکام مانده است.
فعالیت غیرمجاز در این معدن ۲۹ اردیبهشت با پاکسازی این منطقه از حضور سودجویان ممنوع شد و پرونده تعیین تکلیف آن در شورای عالی محیط زیست و وزارت صنعت، معدن و تجارت در دست پیگیری است.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرار دارد.

۵۱۳۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسفراین کالای قاچاق پلیس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۵۹۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،خلیقی، با اشاره به اینکه کردستان پنجمین استان معدنی کشور است گفت: از مجموع معادن استان ۱۹۶ معدن فعال و ۱۵۹ مورد هم غیرفعال است.
وی با اشاره به اینکه ۱۸ گونه ماده معدنی در استان وجود دارد، اظهار کرد: ۵۹ معدن استان در شهرستان قروه، ۶۸ معدن در سقز و ۶۰ مورد هم در سنندج وجود دارد.
خلیقی ادامه داد: در حال حاضر ۵ هزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم در معادن استان مشغول فعالیت هستند و با بهره برداری از اکتشافات جدید تعداد اشتغال مستقیم معادن افزایش پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: عمده شهرستان‌هایی که در آن معادن سنگ مرمر شناسایی شده اند، قروه، بیجار و دهگلان هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • گردشگری معدن تجربه‌ای متفاوت برای مسافران نوروزی
  • رشد ۱۸ درصدی میزان وصول حقوق دولتی معادن در کردستان
  • در حادثه معدن لیبریا ۷ نفر کشته شدند
  • زمینه اشتغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • زمینه اشغال ۷۰۰ نفر به صورت مستقیم در اردستان فراهم می‌شود
  • اقدامات ایمیدرو در سالی که گذشت
  • ۷ نفر در حادثه معدن در لیبریا کشته شدند
  • ترافیک افتتاح های معدن و صنایع معدنی در راه است
  • طرح‌های معدن و صنایع معدنی متعددی امسال افتتاح می‌شود
  • راه اندازی ۵ واحد فرآوری معدنی جدید