Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-19@07:56:44 GMT

روزی برای علی‌آباد کتول 

تاریخ انتشار: ۱۹ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۰۳۲۷

روزی برای علی‌آباد کتول 

شهردار علی‌آباد کتول در این‌باره می‌گوید: برای دومین سال پیاپی و بر اساس مصوبه شورای شهر و شهرداری در ۲۱ تیر، سالروز تاسیس شهرداری علی‌آباد کتول، آیین نکوداشت برگزار می‌شود. «ابوذر اسفندیاری» ادامه می‌دهد:‌ همه شهروندان علی‌آبادی که البته خود میزبان هستند می‌توانند در این جشن عمومی شرکت کنند.

ضرورت استفاده بیشتر از نمادهای بومی 

کارشناس زیباسازی شهری شهرداری علی‌آباد هم این فرصت را بهانه خوبی برای تحولات در آن می‌داند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مهسا خدایی» می‌گوید: علی‌آباد شهری تاریخی با فرهنگ غنی و طبیعت زیباست. آنچه در علی‌آباد منحصر ‌به ‌فرد است و در شهرهای دیگر وجود ندارد، باید در آیین نکوداشت به آن پرداخته شود. به گفته وی استفاده بیشتر از نمادهای بومی در علی‌آباد موضوعی است که علاوه بر زیباکردن شهر، هویت بصری برای آن ایجاد می‌کند.  خدایی ادامه می‌دهد: هویت بصری بر پایه تاریخ، ‌ آداب و سنن، احساس تعلق شهروندان را به شهرشان دوچندان می‌کند و موجب می‌شود هر شهروند نسبت به پیشرفت و نگهداری از شهر احساس مسئولیت کند.

تقویت روحیه جمعی 

یک جامعه‌شناس گلستانی نیز در مورد آیین نکوداشت علی‌آباد کتول می‌گوید: برنامه‌ها، جشنواره‌ها و آیین‌هایی مانند این، تاثیر زیادی در تقویت روحیه جمعی، تعامل اجتماعی و حتی کاهش خشونت و بروز آسیب‌های اجتماعی دارد. برگزاری جشن‌های عمومی بیش از آنچه به نظر می‌رسد می‌تواند در تلطیف روحیه عموم موثر باشد. «احسان خواجه‌ای» ادامه می‌دهد: برگزاری برنامه‌های شاد به صورت دسته‌جمعی حس تعلق، همراهی و وابستگی به محیط در شهروندان ایجاد می‌کند. این شادی که در بطن جامعه جریان پیدا می‌کند، به صورت خودجوش خشونت را کاهش می‌دهد. وی بیان می‌کند: شهرداری در حقیقت کاری انجام می‌دهد که سیاستگذاران باید برای جلوگیری از آسیب‌ها با صرف میلیاردها تومان هزینه و وقت انجام دهند.

اهمیت توجه به وی‌ژگی‌های اقوام مختلف 

یک جامعه‌شناس می‌گوید: باید در برنامه‌های زیباسازی و فرهنگی، وی‌ژگی‌های اقوام و افراد ساکن در علی‌آباد در نظر گرفته شود. این موضوع در ناخودآگاه افراد، احساس همبستگی اجتماعی ایجاد می‌کند.   «احسان خواجه‌ای» بیان می‌کند: همبستگی اجتماعی ما را به سمت اهداف مشترک سوق می‌دهد و برای رسیدن به آن اهداف همراه می‌کند. وی ادامه می‌دهد: بررسی‌های اجتماعی نشان می‌دهند بازدهی و موفقیت‌های اقتصادی در جوامعی که همبستگی‌ زیادی بین افراد وجود دارد به مراتب بیشتر است.

کد خبر 447197

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان گلستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزی که علیمنصور دوباره جام را از پرسپولیس گرفت!

به گزارش "ورزش سه" تیم‌های پرسپولیس و صنعت نفت آبادان در شرایطی عصر پنجشنبه روبروی هم قرار می‌گیرند که بازی رفت این دو تیم در تهران 2-2 مساوی شده و هر دو بازی فصل گذشته را پرسپولیس برده است.

آخرین باخت سرخ‌ها در آبادان مقابل صنعت نفت به زمستان سال 1400 و روز 15 اسفند ماه در هفته بیست و دوم دو فصل قبل برمی‌گردد که تیم علیرضا منصوراین با دو گل تیم یحیی را شکست داد تا فرار استقلال برای قهرمانی تکمیل شود.

علیرضا منصوریان که در قامت سرمربی نفت تهران یک بار در مصاف با پرسپولیس برانکو در لیگ پانزدهم با شکست سرخ‌ها قهرمانی را از این تیم گرفته بود، این بار در نقش سرمربی صنعت نفت با دو گل از سد تیم یحیی عبور کرد تا فاصله استقلال با پرسپولیس به شش امتیاز برسد و آبی‌ها با سرمربیگری فرهاد مجیدی امیدوارانه‌تر به سمت قهرمانی پیش بروند.

در این مسابقه با اشتباه عجیب و محرز حامد لک در دقیقه 7 پرسپولیس دروازه‌اش را بازشده دید. در این لحظه ارسال آرام محمدرضا غبیشاوی را لک می‌توانست به راحتی مهار کند، اما دروازه‌بان پرسپولیس اشتباه بزرگی انجام داد و شرایط روانی تیمش را بهم ریخت.

بعد از این گل پرسپولیس تلاش زیادی کرد تا به گل برسد و چند موقعیت خوب در نیمه نخست داشت اما ایستادگی فرزین گروسیان و خط دفاع نفت باعث شد همین یک گل در نیمه نخست پابرجا بماند.

در نیمه دوم نیز پرسپولیس شرایط نسبتا بهتری داشت، اما با حرکت تکنیکی فاخر تهامی و ضربه زمینی محمود مطلق‌زاده صنعت به گل دوم خود نیز رسید.

در این بازی شرزود تمیروف، مهاجم ناکارامد ازبک پرسپولیس، برای اولین بازی پیراهن این تیم را به تن کرد و یک بار نیز در دقایق پایانی تیر دروازه حریف را لرزاند.
از ترکیب اصلی آن روز پرسپولیس تنها وحید امیری و مهدی ترابی در پرسپولیس امروز مانده‌اند و از ارنج اصلی صنعت فاخر تهامی و میثم تهیدست هنوز پیراهن زرد نفتی‌ها را به تن می‌کنند.

با این باخت تیم یحیی گل‌محمدی امیدهایش برای کسب ششمین قهرمانی متوالی را از دست داد تا چشم امیدش به شکست استقلال در دربی برگشت باشد که یازده روز بعد از این بازی برگزار شد و در نهایت به تساوی انجامید تا فاصله حفظ شود و آبی‌ها بدون شکست به سمت قهرمانی پیش بروند.

حالا و بعد از دو فصل و این بار در هفته بیست و چهارم پرسپولیس مقابل صنعت نفت قرار خواهد گرفت و فراز کمالوند هم که به رنگ آبی تمایل دارد و یک بار موفق شده در جام حذفی پرسپولیس برانکو را حذف کند، برای باقی تیمش می‌توان عامل خوشبختی استقلال و بی‌رقیب شدن دوباره این تیم برای رفتن به سمت قهرمانی باشد که باید دید او موفق خواهد بود یا اندیشه‌های اوسمار و ستاره‌های پرسپولیس شرایط دیگری را رقم می‌زنند.

دیگر خبرها

  • فابیو کاناوارو: هدفم این است که روزی سرمربی ناپولی شوم
  • کاوش‌های باستانشناسی در شمال استان اردبیل ادامه دارد
  • حذف شناسه پرداخت تامین اجتماعی برای تسهیل و پیشگیری از اشتباه
  • عمده‌ترین تخلف روانشناسان دارای پروانه عدم رعایت تعرفه ‌هاست
  • روزی که یک استقلالی جام را از پرسپولیس گرفت!
  • روزی که علیمنصور دوباره جام را از پرسپولیس گرفت!
  • سومین همایش «روایت پیشرفت» در خرم‌آباد برگزار شد
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست