Web Analytics Made Easy - Statcounter

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل بین الملل دیدار و گفتگو کرد.

اخبار سیاسی_ امیرعبداللهیان در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، گفت: سوریه در مسیر تقویت امنیت پایدار و حفظ تمامیت ارضی به خوبی عمل کرده است و جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از سوریه تا دستیابی منطقه به صلح و امنیت و ایجاد ثبات پایدار در این کشور ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین افزود: امیدواریم هر چه زودتر سفرهای سیاحتی و زیارتی اتباع دو کشور از سر گرفته شود.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی و مدیر کل بین‌الملل در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به افزایش درگیری‌ها در ادلب، بیان داشت: تجمع عناصر تروریستی در بخش کوچکی از سوریه و حمایت های پنهان و آشکار آمریکا و رژیم صهیونیستی از آنها اقدامی غیر سازنده و در تعارض با امنیت منطقه‌ای است.

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران، تحولات به وقوع پیوسته در منطقه را به نفع ایران، سوریه و جبهه مقاومت دانست و از تلاش های همه جانبه جمهوری اسلامی ایران در برقراری ثبات و امنیت در کشورش و منطقه قدردانی نمود.

 سفیر سوریه در ادامه با اشاره به تحریم‌های اقتصادی ظالمانه آمریکا بر کشورش، اظهار داشت: موضع گیری‌های جمهوری اسلامی ایران در قبال این تحریم‌ها بیانگر ثبات و اقتدار آن است.

وی همچنین اقدامات و مواضع نامتقارن کشورهای اروپایی به ویژه پس از توقیف کشتی نفتکش ایرانی در جبل الطارق  را سبب بی اعتمادی  سایر کشورها به آنها دانست.

عدنان محمود در پایان افزایش روابط و همکاری های دو جانبه و ایجاد شیوه های نوین همکاری های اقتصادی بین دو کشور را برای مبارزه با جنگ اقتصادی موجود ضروری خواند.

 

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سوریه رئیس مجلس شورای جمهوری اسلامی ایران مجلس شورای اسلامی آمریکا و رژیم صهیونیستی جمهوری اسلامی اسلامی ایران کشورهای اروپایی کشتی جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی جنگ رئیس مجلس شورای اسلامی سوریه کشورهای اروپایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۰۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه

به گزارش جام جم آنلاین، در تماس تلفنی خانم «الینا والتونن» وزیر امور خارجه فنلاند با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات روابط دوجانبه و اوضاع منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با وزیر امور خارجه فنلاند با بیان این نکته مهم که ایران به دنبال تنش در منطقه نیست، ریشه بحران در منطقه را در تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه دانست.

وی تاکید کرد: ایجاد صلح در منطقه نیازمند اتخاذ رویکردی درست و عدم اعمال رویه های دوگانه و متناقض است و همه باید برای توقف فوری جنگ در غزه تلاش کنند و در این راستا برخی دولت های اروپایی نیز باید برای کمک به ثبات و امنیت پایدار منطقه و توقف جنگ در غزه، فروش تسلیحات به رژیم متجاوز و اشغالگر اسرائیل را که در کشتار زنان و کودکان فلسطینی قرار می گیرد، فورا متوقف کنند.

وزیر امور خارجه فنلاند نیز در این گفت وگوی تلفنی اظهار داشت: ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست و هرگونه اقدامی را در راستای افزایش تنش در منطقه محکوم می کنیم.

الینا والتونن افزود: بسیار از ادامه این تنش ها در منطقه نگران هستیم، زیرا معتقدیم هر گونه تداوم تنش می تواند احتمال کشته شدن غیرنظامی ها را افزایش بدهد.

وی همچنین از همه طرف ها و بازیگران خواست که از هرگونه افزایش تنش در منطقه بپرهیزند.

وزیر امور خارجه فنلاند ضمن تاکید بر نیاز منطقه به صلح و آرامش، به نگرانی ها در خصوص افزایش کشته شدن غیرنظامیان در غزه اشاره کرد و وضعیت انسانی اسفناک غزه و نیاز به برقراری هر چه سریع تر آتش بس بدون هیچ پیش شرطی را یکی از اولویت های اصلی فنلاند دانست.

طرفین در این گفت وگوی تلفنی مجددا خواستار ارتقاء و گسترش بیش از پیش مناسبات دو کشور شدند.

دیگر خبرها

  • عبور ایران از توان بازدارندگی استراتژیک رژیم صهیونیستی‌/ضرورت تنبیه رژیم صهیونیستی برای امنیت جهان لازم بود
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • جمهوری اسلامی آمادگی مقابله با هرگونه تهدید از جانب رژیم صهیونیستی را دارد
  • ارتباط مستمر با سفیر سوئیس برای تبادل پیام با آمریکا
  • حمله ایذایی اسرائیل ارزش چندانی نداشت و مسئولیت آن را هم نپذیرفتند/ به دنبال سلاح هسته ای نیستیم/ کسی که زیر میز دیپلماسی زد، آمریکا بود و نه ایران
  • کنعانی: اقدام نظامی ایران علیه رژیم صهیونیستی قانونی و در جهت ایجاد بازدارندگی بود / آمریکا زیر میز دیپلماسی زده نه ایران + فیلم
  • پاسخ موشکی ایران قانونی و مشروع بود/ به هر اقدام متجاوزانه‌ای از هر مبدایی پاسخ قاطع و قوی‌تر خواهیم داد
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • راهبرد آمریکا در غرب آسیا چرا و چگونه شکست خورد؟