Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:44:22 GMT

نخستین پرواز موشکلانچر وان بر بال دختر کیهانی

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۳۰۳۴

نخستین پرواز موشکلانچر وان بر بال دختر کیهانی

‍‍‍‍‍‍

موشک ماهواره بر "لانچر وان"(LauncherOne) شرکت "ویرجین اوربیت" (Virgin Orbit) پس از پشت سر گذاشتن "آزمایش سقوط" (drop test) موفقیت آمیز اکنون یک گام به پرتاب به فضا نزدیک شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، شرکت "ویرجین اوربیت" (Virgin Orbit) یکی از شرکتهای زیرمجموعه "گروه ویرجین" (Virgin Group) است و مالک تمام گروه ویرجین نیز " ریچارد برانسون" (Richard Branson) کارآفرین و سرمایه‌گذار بریتانیایی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویرجین اوربیت یکی دیگر از مجموعه شرکت‌های ریچارد برانسون در امور فضایی است که هدفش رسیدن به فراتر از استراتوسفر است. در حالی که شرکت "ویرجین گلکتیک" برای بردن گردشگران به فضا احداث شده است.

حدود ۲ سال است که شرکت ویرجین اوربیت در حال تلاش برای تحقق رؤیای خود یعنی انجام پرتاب‌های فضایی و ارسال ماهواره توسط موشک‌های سوار بر هواپیماهای غول‌پیکر است.

سال گذشته شرکت "ویرجین اوربیت" اعلام کرد که در حال نصب یک موشک فضایی به بال یک هواپیمای "بوئینگ ۷۴۷ "اصلاح شده و استفاده از آن برای پرتاب ماهواره‌ها به فضا است.

این شرکت سال گذشته پس از اتصال موفق موشک "لانچر وان" (LauncherOne) خود به این هواپیمای غول پیکر و پشت سر گذاشتن اولین پرواز آزمایشی، یک گام به اجرایی کردن این برنامه هیجان‌انگیز نزدیک شد و اکنون نیز این موشک با پشت سر گذاشتن نخستین "آزمایش سقوط "موفقیت آمیز خود این شرکت را یک گام به اجرایی کردن پروژه خود نزدیک کرده است.

طی آزمایش سقوط اخیر که روز گذشته در"بیابان موهاوی" آمریکا انجام شد یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ اصلاح شده‌ای به نام "دختر کیهانی"(Cosmic Girl) ، موشک را زیر بال چپ خود حمل کرده و پرواز کرد. طی این آزمایش "دختر کیهانی"، "لانچر وان" را به ارتفاع ۱۰ هزار و ۶۶۸ متری (۳۵ هزار فوت) برد و سپس آن را رها کرد.

موشک "لانچر وان" ۲۱ متر طول دارد و ظرفیت حمل بارهای کوچک به اندازه یک قرص نان تا یک یخچال را دارد. در عین حال، "دختر کیهانی" اولین هواپیمای ۷۴۷ است که تا به حال به یک پرتاب کننده موشک تبدیل شده است و قادر به هزاران مایل پرواز در هر جهت دلخواه و تحویل بار به مدار به صورت ۲۴ ساعته است.

در طرح نهایی این پروژه پس از آنکه "دختر کیهانی"، "لانچر وان" را بالا برده و رها می‌کند، موشک موتور اصلی خود را روشن می‌کند، سپس موتورهای بالایی آن روشن می‌شوند و ماهواره را به فضا می‌برد. در حالی که دختر کیهانی مانند یک هواپیمای ۷۴۷ معمولی پایین می‌آید و آماده می‌شود تا دوباره به پرواز درآید.

شرکت ویرجین اوربیت از آن دسته شرکتهایی است که در پروژه‌های مختلفی سرمایه گذاری کرده و با شرکتهایی گوناگونی همکاری کرده است. یکی از کارهای جالب این شرکت سرمایه گذاری در پروژه "صورت‌فلکی ماهواره‌ای وان‌وب" (OneWeb satellite constellation) شرکت "وان وب" است. طی این پروژه این شرکت قصد دارد ۶۵۰ ماهواره را تا سال ۲۰۲۱ در مدار قرار دهد و برنامه‌ای نیز را برای گسترش آن به ۹۰۰ ماهواره دارد. این صورت فلکی ماهواره‌ای طی ۲۱ پرتاب مستقر خواهد شد. سال گذشته شرکت ارتباطات آمریکایی "وان‌وب" در نهایت بعد از چند بار تعویق اولین مجموعه از ماهواره‌های اینترنت ۵ جی خود را که دسترسی به اینترنت را در کورترین نقاط دنیا نیز فراهم می‌کند، با موشک روسی سایوز در مدار قرار داد.

از همکاری‌های اخیر این شرکت نیز می‌توانیم به همکاری او با بزرگترین شرکت هواپیمایی ژاپنی اشاره کنیم. شرکت ویرجین اوربیت ماه گذشته همکاری خود با آل نیپون ایرویز (ANA) بزرگترین شرکت هواپیمایی ژاپنی را داد و اعلام کرد قصد دارد موشک لانچر وان خود را در خدمت شرکت آل نیپون ایرویز قرار ده تا در آنجا از آن نگهداری شده و اگر تعمیری نیاز داشت انجام انجام شود.

در ادامه می‌توانید "آزمایش سقوط" اخیر موشک لانچر وان و مراحل توسعه آن را مشاهده کنید.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ویرجین گلکتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۳۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد

تین نیوز

مدیرکل فرودگاههای استان از تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد خبر داد و گفت: در این طرح پروازهای باری برای صادرات و واردات کشور منظور شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمد قصابی اعلام کرد: برقراری پروازهای باری در فرودگاه پارس آباد نیازمند همکاری شرکت های هواپیمایی و بخش خصوصی است و برای صادرات و واردات محصولات کشاورزی و سایر می تواند خدمات پروازی ارایه دهد.

وی با اشاره به اینکه فرودگاه پارس آباد مغان مجهز به سیستم کمک ناوبری و روشنایی باند است و توانایی پذیرش پروازهای متعدد را دارد، افزود: امکان دایر شدن پروازهای بین المللی از این فرودگاه هست، اما نیازمند مصوبه دولت و همکاری شرکت های هواپیمایی کشور می باشد.

مدیرکل فرودگاه های اردبیل عنوان کرد: دو پرواز ایران ایر روزهای یکشنبه و چهارشنبه هر هفته با ظرفیت مجموع ۶۰ نفر در فرودگاه پارس آباد برقرار است.

قصابی همچنین گفت: پرواز شماره ۳۴۳۱ شرکت هواپیمایی ایران ایر امروز صبح در مسیر تهران به پارس آباد به علت مه آلود بودن فرودگاه پارس آباد نتوانست فرود بیاد و به فرودگاه مهرآباد تهران بازگشت، اما با مساعد شدن شرایط جوی پرواز فوق در فرودگاه پارس آباد بر زمین نشست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • پرواز‌های فرودگاه امام خمینی در حال انجام است
  • رفع محدودیت‌های پروازی در برخی فرودگاه‌های کشور
  • معاریو: پدافند هوایی اسرائیل تنها حدود ۸۴ درصد حمله ایران را را دفع کرد/ کیهان: چیزی بالغ بر 46 درصد موشک ها و پهپادهای ایران با دقت به اهداف برخورد کردند
  • هواپیمایی لوفت‌هانزا لغو پرواز‌ها به تهران و بیروت را تمدید کرد
  • تصاویر ماهواره‌ ای دروغ صهیونیست ها را برملا کردند
  • آغاز فاز دوم مرمت و بهسازی محوطه باغ کیهانی + تصاویر
  • کاروان جدید ماهواره های « استارلینک » به مدار زمین رفتند
  • تدوین طرح جامع فرودگاه پارس آباد
  • ترکش‏ جنگ بر تن شرکت‌های گردشگری
  • کشف برخی از اسرار درخشان‌ترین انفجار کیهانی