Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 «سیمین» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مرتضی آتش زمزم در دهمین جشنواره بین‌المللی فیلم جاگران دهلی در هند و فستیوال مردم و محیط زیست ایرکوتسک روسیه شرکت خواهد کرد. مسئولیت پخش فیلم در این دو جشنواره را سولماز اعتماد بر عهده دارد.

«سیمین» سال گذشته به عنوان فیلم افتتاحیه سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان اصفهان اکران شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم سال پیش در اصفهان مراحل فیلمبرداری خود را در لوکیشن‌های مختلف شهر اصفهان از جمله قلعه تاریخی محمدآباد، چند رشته قنات،کبوترخانه، روستای گورتان، میدان نقش جهان، گاوخونی، رودخانه خشک زاینده‌رود و خانه‌های تاریخی سپری کرد. شهرام ناظری ترانه‌ای برای تیتراژ فیلم خوانده است.

«سیمین» فیلمی درباره علت خشک شدن زاینده‌رود و تاثیرات آن بر زندگی مردم به‌ویژه کشاورزان است. قصه در فضایی استعاری روایت می شود و کاراکتر مادر در آن نمادی از آب و رودخانه است. قصه این فیلم برداشتی از مستند «رودی که کشته شد» است که بدون پرده به مشکلات اصلی زاینده‌رود و روند خشک شدن آن می‌پرداخت و سال ۹۳ در شانزدهمین جشن مستند سینمای ایران به عنوان بهترین فیلم برگزیده شد.

بازیگران فیلم عبارتند از: محمدرضا هدایتی، لاله اسکندری، محمد فیلی، جمشید صدری، پری کربلایی، سپیده مظاهری، مریم نقیب الذاکرین و (بازیگران کودک و نوجوان): امیرعباس رضایی و مریم عرب جعفری.

به گفته کارگردان، فیلم در کنار بیان تاثیرات منفی خشک شدن زاینده‌رود روی زندگی کشاورزان با بهره گیری از لوکیشن‌های خاص کویر در دل داستان، به یک بوم‌نگاری ارزنده در این منطقه نیز توجه کرده است. 

 

 

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۳۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت کانال 14 اسرائیل در اتفاقات اصفهان

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 8 کانال 14 تلویزیون اسرائیل روایت جالبی از اتفاقات اصفهان که ظاهراً با استفاده از چند ریزپرنده (پهپاد) انجام شده را منتشر کرد. این روایت را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • عکس/ جشنواره لاله‌های باغ ایرانی
  • خبرنگاران با چشم خود اثرات فرونشست بر آثار تاریخی اصفهان را دیدند/ ترک سه انگشتی در دیوار مسجد علیقلی آقا/ آثار تاریخی اصفهان فرو می ریزد؟ (فیلم)
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود
  • روایت کانال 14 اسرائیل در اتفاقات اصفهان
  • رنجش اهالی شهرک زاینده رود اصفهان از جاری شدن فاضلاب در سطح معابر + فیلم
  • برگزاری ۳۱ عنوان برنامه ویژه هفته کارگری در گیلان
  • جشنواره گل لاله در اراک
  • حقوق شهر اصفهان در بازگشایی‌های زاینده‌رود محقق نشده است
  • (ویدئو) مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟!
  • مدیریت «پت و مت» در زاینده‌رود؟! / اعتراف مسوولان اصفهانی؛ آبی که از دریای عمان به اصفهان برسد وارد رودخانه نمی‌شود/ مدیریت یکپارچه تنها راه نجات زاینده‌رود (فیلم)