Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- قائم مقام نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: حضور وعرض ارادات دوست داران حضرت فاطمه معصومه (س) در جای جای دنیا وخصوصا کشور‌های همسایه بیانگر توجه کرامت این بانوی بزرگوارنسبت به همه مردم است. تاریخ انتشار: 12:00 - 20 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۲۲۹۷

محمد علی رضایی قائم مقام نماینده، ولی فقیه در بنیاد مسکن در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری میزان با اشاره به علت شکل گیری دهه کرامت اشاره کرد و گفت: دهه کرامت که از ابتدای ذی القعده با تولد حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت حضرت امام رضا (ع) پایان می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این دهه به علت وجود گرامی و تولد این دو خواهر و برادر و ابعاد شخصیتی آنان با عنوان هفته کرامت نامگذاری شده است.

وی ادامه داد: وجود حضرت فاطمه معصومه (س) و کرامت ویژه ایشان از جایگاه خاصی برخورداراست بسیار از مراجع و شخصیت‌های بزرگ اسلام از کرامات این بانوی بزرگوار برخودار شده اند. در تاریخ آمده است ملاصدرا که زمانی در اطراف قم زندگی می‌کرد هرگاه درمباحث و مسائل علمی با مشکل مواجه می‌شد به زیارت این بانوی بزرگوار می‌آمد و از ایشان در خواست کمک می‌کرد.

رضایی بااشاره به حضورهشتم در ایران ابراز کرد: امام رضا (ع) تنها امام معصومی است که در ایران مدفون شده و زیارت این امام بزرگوار از ارزش و اهمیت بالایی برخوردار است تا جایی که بسیاری از دوستداران و شیفتگان زیارت حضرت هر ساله به مشهد مسافرت می‌کنند. زیارت امام هشتم به حج فقرا معروف است.

وی با اشاره به شخصیت بارزامام رضا (ع) اظهار کرد: رئوف بودن از ویژگی‌های بارز این امام معصوم بوده و سبب شده پناهی برای درماندگان از دنیا شود بسیاری از مردم برای دعا و راز و نیاز به زیارت امام رضا (ع) می‌آیند و این امر تنها مختص مسلمانان شیعه نیست بلکه شامل بسیاری از افراد حتی مسیحیان نیز می‌شود. بسیاری بر این اعتقادند که خواسته‌های شرعی افراد اگر در مصلحت خداوند باشد و امام رضا به عنوان واسطه به درگاه خداونند شفاعت کند قطعا برآورده می‌شود.

رضایی دعا‌های وارد شده در این ایام را زیارت این دو بزرگوار دانست و خاطر نشان کرد: بزرگترین اعمالی زیارت قبورحضرت رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و خواندن زیارتنامه‌هایی این دو بزرگوار است البته اعمال دیگری نیز آماده، ولی در صدر این اعمال زیارت است.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: محمد علی رضایی دهه کرامت حضرت معصومه امام رضا ملاصدرا حج فقرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۴۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محل استقرار شب زنده داران شب‌های قدر در حرم بانوی کرامت اعلام شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری مهر، حجت الاسلام صفر فلاحی، مدیر حرم مطهر بانوی کرامت در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به محل استقرار زائران در مراسم احیاء شب‌های قدر در حرم مطهر بانوی کرامت اظهار کرد: محل استقرار برادران شبستان امام خمینی (ره)، مسجد بالاسر و رواق شهید مطهری، شبستان اول مسجد اعظم، سمت قبله صحن صاحب‌الزمان (عج) و صحن امام هادی علیه‌السلام خواهد بود.

وی افزود: برای استقرار خواهران صحن امام رضا علیه‌السلام، بالکن‌های شرقی و غربی شبستان امام خمینی (ره)، شبستان نجمه خاتون، بخش شمالی صحن صاحب‌الزمان (عج) و شبستان دوم و سوم مسجد اعظم آماده‌سازی شده است.

مدیر حرم مطهر ادامه داد: برای استقرار مشترک خواهران و برادران به‌صورت خانوادگی نیز صحن پیامبر اعظم (ص)، صحن جوادالائمه علیه‌السلام، صحن مسجد اعظم، میدان آستانه و خیابان شهید آیت‌الله نمر مهیا شده است.

وی ادامه داد: تمامی محل‌های استقرار ویژه خواهران و برادران مفروش خواهد شد و بخشی از صحن‌های پیامبر اعظم (ص) و جوادالائمه علیه‌السلام نیز برای حضور خانواده‌ها مفروش خواهد بود، بخشی از میدان آستانه که برای خانواده‌ها است مفروش شده و خیابان شهید آیت‌الله نمر نیز بدون فرش است و زائران برای نشستن در این مکان‌ها زیرانداز به همراه داشته باشند.

حجت الاسلام فلاحی ادامه داد: باتوجه‌به محدودیت‌های ترافیکی در شب‌های قدر و کمبود پارکینگ حتی‌المقدور زائران از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند و از آوردن وسایل حجیم به حرم مطهر خودداری کنند.

کد خبر 6064523

دیگر خبرها

  • حرمت شهادت حضرت علی (ع) حفظ شود
  • ضرورت توجه ویژه به مرکز شهر فهرج
  • برگزاری مراسم دسته‌روی شهادت امام علی (ع) در گرگان
  • مردم قم قدردان نعمت حرم و جمکران باشند
  • توزیع روزانه هزارو۱۰۰ پرس غذای گرم در پویش کرامت امام حسن مجتبی (ع) در اصفهان
  • محل استقرار شب زنده داران شب‌های قدر در حرم بانوی کرامت اعلام شد
  • ایران اسلامی امام حسنی و اهل بیتی است
  • «شکوفه‌های آسمانی» در حرم حضرت معصومه (س)
  • امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است
  • امام حسن در جنگ با ایران شرکت نکرد / اگر امام حسن صلح نمی‌کرد، معاویه یوم‌المرحمه‌ی دوم را اجرا می‌کرد!