Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@19:34:41 GMT

آتش ۲۴ هکتار از مراتع آذربایجان شرقی را سوزاند

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۴۶۱۷

آتش ۲۴ هکتار از مراتع آذربایجان شرقی را سوزاند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگار مهر، ابراز داشت: آتش سوزی در جنگل های کلیبر پس از ۵ ساعت با خاکستر شدن ۹ هکتار از اراضی جنگلی مهار شد.

محمدباقر هنربر افزود: گندم زارهای شهر یامچی شهرستان مرند نیز در آتش سوخت، ۱۵ هکتار از مراتع منطقه یکانات یامچی براثر آتش سوزی از بین رفت اما از میزان خسارت اطلاعی در دست نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به علت این آتش سوزی ها اظهار داشت: در چند روز گذشته حدود ۶ هکتار جنگل های قاسم کندی و بابائیلی شهرستان کلیبر و ۴ هکتار از جنگل های اوشتبین شهرستان جلفا دچار حریق شد که با بی احتیاطی برخی از گردشگران، چوپانان و شکارچیان این اتفاق افتاده است.

هنربر افزود: گزارش کاملی از آتش سوزی ۱۵ هکتاری گندم زارهای شهر یامچی تاکنون گزارش نشده است.

خسارت یک میلیارد ریالی به کشاورزان یامچی

اما بخشدار یامچی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۶ هکتار از گندم زارها و ۹ هکتار از مراتع منطقه یکانات در این آتش سوزی از بین رفت، عنوان کرد: عامل انسانی، به صورت ناخواسته و ناآگاهانه علت وقوع آتش سوزی است، در این حادثه، نه تنها بخشی از مزارع و مراتع منطقه نابود شد بلکه یک میلیارد ریال هم به کشاورزان خسارت وارد شد.

بهرام ملکی با تاکید بر اینکه منطقه یکانات یامچی بزرگ ترین دشت زراعی در شمالغرب کشور محسوب می شود، افزود: ماموران ایستگاه های آتش نشانی جلفا و هادیشهر، یامچی و مرند برای مهار آتش به منطقه اعزام شده بودند اما با توجه به فاصله ۸۰ کیلومتری منطقه یکانات از مرکز شهرستان، موجب شد خسارت بیشتری به گندم زارها وارد شود.

به گفته بخشدار یامچی این منطقه نیازمند احداث ایستگاه آتش نشانی و امدادی است تا در صورت بروز حادثه، با امدادرسانی سریع، شاهد گسترش حجم خسارات نباشیم.

کد خبر 4663806

منبع: مهر

کلیدواژه: آتش سوزی آتش سوزی جنگل ها مرند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۴۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرستان دهلران مهد تولید گندم است

عزیزان رییس سازمان جهاد کشاورزی استان ایلام گفت: پیش بینی می‌شود از ۶۵ هزار هکتار زمین آبی و ۹۲ هزار هکتار دیمی، ۴۰۰ هزار تن گندم تولید شود که سهم شهرستان دهلران بیش از ۲۰۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: با وجود بارندگی‌های سیل آسا به ویژه در این شهرستان و تخریب ۱۲۰۰ هکتار از زمین‌های کلزا و گندم، تولید در این دو بخش کاهش نداشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • آتش سوزی یک مدرسه دخترانه در اهواز + جزییات
  • شهرستان دهلران مهد تولید گندم است
  • کشت گندم دیم و آبی در ۴۰۸ هزار هکتار اززمین‌های کشاورزی آذربایجان غربی
  • عشایرنقده ؛آماده کوچ به مراتع میانبند
  • ۳۹۵ هکتار اراضی کشاورزی در آذربایجان شرقی واگذار شد
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • لایروبی ۱۲۰۰ کیلومتر از رودخانه‌های اولویت‌دار آذربایجان شرقی
  • ثبت بیش از ۱۰ هزار بازدید کنترل‌کیفی در پخش منطقه آذربایجان شرقی
  • خسارت ۸۲ میلیارد تومانی بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد
  • خسارت بارش شدید باران و تگرگ در حاجی آباد