Web Analytics Made Easy - Statcounter

 آمریکا و بریتانیا مدعی شده اند قایق هایی از سپاه تلاش کرده اند نفتکش بریتانیایی را در تنگه هرمز به سمت آب های ایران هدایت و آن را توقیف کنند اما با هشدارهای کشتی جنگی بریتانیا، این قایق ها از منطقه دور شدند.

به گزارش عصرایران، سپاه پاسداران در واکنش، این موضوع را تکذیب کرده است.

روابط عمومی منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در این باره گفته است: گشت‌های شناورهای نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس طبق روش‌های جاری و ماموریت های ابلاغی برقرار و با هوشمندی، دقت و صلابت در حال انجام است و طی ۲۴ ساعت اخیر نیز هیچ مواجهه‌ای با شناورهای بیگانه از جمله شناورهای انگلیسی صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در صورتی که دستوری مبنی بر توقیف شناورهای بیگانه دریافت شود، منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه در محدوده جغرافیایی مأموریت خود قادر است بدون درنگ، با قاطعیت و به سرعت نسبت به انجام آن اقدام نماید.

دولت بریتانیا نیز روز پنجشنبه گفته است که سه کشتی ایرانی تلاش کردند تلاش کردند در مسیر حرکت نفتکش بریتانیایی "بریتیش هیریتدژ" در تنگه هرمز اخلال ایجاد کند اما پس از هشدارهای کشتی جنگی بریتانیایی، از منطقه دور شدند.

قبل از لندن، وزارت دفاع آمریکا گفته بود که روز چهارشنبه 5 قایق سپاه تلاش کردند جلوی حرکت نفتکش بریتانیایی را بگیرند و آن را به سمت آب های ایران بیاورند.

حدود یک هفته قبل، دولت انگلیس یک فروند نفتکش حامل نفت ایران را در تنگه جبل الطارق را توقیف کرده بود. لندن مدعی شده این نفتکش به دنبال انتقال نفت به سوریه است و با این اقدام تحریم های اتحادیه اروپا را نقض می کند اما ایران این موضوع را تکذیب می کند.

به دنبال توقیف نفتکش ایرانی هشدارهای شدیدی از سوی مقامات ایرانی علیه بریتانیا مطرح شد. برخی طرف ها در ایران نیز خواهان مقابله به مثل و توقیف نفتکش بریتانیایی در مقابل توقیف نفتکش ایرانی شده اند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: نفتکش بریتانیا تنگه هرمز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کودکان مسلمان بریتانیایی 132 هزار دلار برای کمک به خانواده‌های فلسطینی و یمنی جمع‌آوری کردند

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کمپین بشردوستانه «بچه‌های رمضان» برای اولین بار چهار سال پیش توسط زاویر خان، 10 ساله از شرق لندن راه‌اندازی شد.
 
خان که «بچه رمضان» نام دارد، کمپین خود را در ماه رمضان ۲۰۲۱ برای جمع‌آوری 5 هزار پوند برای بسته‌های غذایی بریتانیا آغاز کرد.
 
سال 2022 با کمک چند کودک 10 هزار پوند  و سال گذشته از طریق همکاری با یک گروه 15 نفره آشپزی، بیش از 42 هزار پوند جمع‌آوری کرد. امسال نیز این کمپین شامل 23 کودک بود.
 
مادرش، تحریم نور گفت: «این فقط یک ابتکار مردمی بود که از آشپزخانه من شروع شد. از آن زمان تاکنون، ما کمپین بچه‌های رمضان را هر سال انجام می‌دهیم و هر سال این تیم با جذب چند کودک دیگر بزرگتر می‌شود.»
 
امسال کودکان 4 تا 13 ساله در چهار رستوران شام خوردند و تجربیات آشپزی خود را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند. آنها از طریق پیوند اهدای آنلاین از اهداکنندگان درخواست حمایت مالی کردند.
 
نور گفت: «آنها در آشپزخانه‌های خودشان آشپزی و ویدیوهایی را برای ما ارسال می‌کردند تا برای ترویج مفهوم بچه‌های رمضان بارگذاری کنیم. اما در عین حال از طریق پیوندهای خودشان نیز کمک مالی جمع‌آوری می‌کردند.»
 
وی افزود: «ما تصمیم گرفتیم به همه بچه‌هایی که در این کمپین شرکت کردند، یک بسته بچه‌های رمضانی شامل برخی منابع اسلامی بدهیم.»
 
خان افزود: «احساس می‌کنم با پیشرفت کمپین بچه‌های رمضان باید بچه‌های بیشتری را از سراسر انگلیس به این کار جذب کنیم، در خانه‌هایشان غذا بپزند و رویدادهای بسیار بزرگ‌تری برگزار کنند تا بر کودکان تاثیر بگذارند.»
 
خان تنها جوان مسلمانی نیست که برای حمایت از نیازمندان تلاش کرده است. در سال 2022، پریا هوک، یک دختر مسلمان 6 ساله، با طراحی و فروش تی شرت در مدرسه خود، 550 پوند برای امدادرسانی به سیل زدگان در بنگلادش جمع‌آوری کرد.
 

دیگر خبرها

  • وزیر رژیم صهیونیستی: جنگ منطقه‌ای بعید نیست
  • مخالفت رئال مادرید با درخواست کورتوا و آلابا: شما را به منچستر نمی‌بریم!
  • دلاورمردان سپاه بر سر منافع ملی اهل مماشات نیستند
  • کودکان مسلمان بریتانیایی 132 هزار دلار برای کمک به خانواده‌های فلسطینی و یمنی جمع‌آوری کردند
  • بیانیه وزارت دفاع انگلیس در واکنش به حمله پهپادی و موشکی ایران علیه اسرائیل
  • واکنش وزیر خارجه اسرائیل به توقیف کشتی تجاری توسط سپاه
  • واکنش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به توقیف کشتی اسرائیلی توسط سپاه
  • واکنش گستاخانه وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به توقیف کشتی اسراییلی توسط سپاه
  • واکنش وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به توقیف کشتی اسرائیلی از سوی سپاه
  • ادعای تایمز اسرائیل: یک نفتکش اسرائیلی در تنگه هرمز توقیف شد