Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-25@16:08:26 GMT

آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزی در زنجان از ۲۲ تیر

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۵۴۵۵

آغاز مسابقات قرآن دانش‌آموزی در زنجان از ۲۲ تیر

به گزارش ایکنا از زنجان، ابراهیم رفیعی ، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان، ۲۰ تیرماه، در نشست خبری با موضوع سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان سراسر کشور اظهار کرد: پیش از انقلاب شاهد تربیت دانش‌آموزان بر مبنای ارزش‌های دینی نبودیم، اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقش تعلیمات دینی و آموزه‌های قرآن در رویکرد تربیت آموزش و پرورش پررنگ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را نقطه عطفی در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: تدوین این سند با همکاری حوزه علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه و بخش‌های پژوهشی تدوین و رونمایی شد. در آغاز به‌کار دولت تدبیر و امید نیز یکی از برنامه‌های مهم و اصلی تعلیم و تربیت اجرای این سند بوده است.
این مسئول یادآور شد: در راستای اجرای سند تحول بنیادین، برنامه اجرایی و راهبردی آموزش و پرورش استان زنجان در حال تدوین است و به‌زودی رونمایی می‌شود. بیش از ۸۰ درصد کار جلو رفته و بخش‌های ویرایشی و نگارشی درحال جمع‌بندی است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان فلسفه تعلیم و تربیت در جمهوری اسلامی را رسیدن به مراتبی از حیات طیبه خواند و گفت: در این راستا 6 ساحت در تربیت دانش‌آموزان پیش‌بینی شده که به تربیت اعتقادی و دینی، تربیت اقتصادی، تربیت زیستی و بدنی، تربیت فناوری، تربیت هنری و تربیت سیاسی و اجتماعی مربوط می‌شود.
وی در مورد برنامه‌های اجرایی تربیت اعتقادی و دینی تصریح کرد: برگزاری مسابقات قرآنی یکی از اقدامات در این راستا است؛ ضمن اینکه مسابقات زمینه نشاط و شادمانی و زمینه تقویت بعد معنوی را فراهم می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ اقامه نماز و اهتمام بر برپایی نماز جماعت در مدرسه، تربیت انس با قرآن  بیندانش‌آموزان، توسعه فرهنگ و سواد قرآنی با اصلاح برنامه‌ها، تقویت روخوانی و روانخوانی در مقطع ابتدایی و آشنایی با مفاهیم در دوره متوسطه از راهکارهایی است که در سند تحول بنیادین در ساحت تربیت دینی پیش‌بینی شده است.
رفیعی به میزبانی زنجان از سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن عترت و نماز دانش‌آموزی اشاره کرد و افزود: این مسابقات در دو بخش آوایی و پژوهشی برگزار می‌شود که زنجان در بخش پژوهشی میزبانی آن را بر عهده دارد که این بخش شامل مسابقات تفسیر قرآن، مفاهیم نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز است.
وی با اشاره به اینکه ۳۳ اداره‌کل اموزش و پرورش در این مسابقات شرکت می‌کنند، بیان کرد: ۴۹۲ دانش‌آموز پسر و ۴۹۲ دانش‌آموز دختر در این دوره از مسابقات به رقابت می‌پردازند. در روز شنبه افتتاحیه مسابقات در بخش پسران برگزار می‌شود و اختتامیه مسابقات پسران بیست و چهارم برگزار خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: روز پنج‌شنبه بیست و هفتم نیز پذیرش دختران آغاز و شنبه اختتامیه مسابقات دختران برگزار می‌شود. این مسابقات فرصت دیگری را برای معرفی ظرفیت‌های استان، آثار تاریخی و تمدنی، مفاخر قرآنی و جاذبه‌های طبیعی را فراهم می‌کند. زنجان شهره دوست‌داران اهل‌بیت(ع) بوده و تعلیمات دینی در آن چشمگیر است.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان مسابقات قرآن دانش آموزی پزوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۵۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما،مرکز اصفهان؛ رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و خرید اینترنتی کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از امروز در استان آغازشد.
مهدی منتجب افزود: امکان ثبت سفارش کتاب های درسی برای دانش‌آموزان میان‌پایه یعنی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم و نهم و یازدهم و دوازدهم تا سی یکم خردادماه ادامه دارد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام پایه‌های ورودی اول دبستان، هفتم و دهم نیز ازدهم تیرماه آغاز و تا نهم شهریور ادامه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه امکان ثبت کتاب های درسی به صورت انفرادی امکان پذیر است، افزود: انتظار می‌رود مدیران مدارس استان در اسرع وقت به منظور ثبت‌نام دانش‌آموزان میان‌پایه به‌صورت گروهی اقدام کنند.
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش و توزیع تمام کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره پیشخوان خدمات الکترونیک آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه ثبت سفارش و توزیع مواد آموزشی به نشانی www.irtextbook.ir و www.irtextbook.com است .
وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود چهار میلیون جلد کتاب به انبار استان اصفهان وارد شده است، گفت: این کتاب‌ها آماده تحویل به مناطق و نواحی استان است .
رئیس اداره امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، زمان تحویل کتاب ها از ناحیه و منطقه به مدرسه را دهم شهریور و توزیع آن به دانش آموزان را از بیست وششم شهریورماه اعلام کرد.
وی ادامه داد: ثبت‌نام در سامانه یکپارچه آموزش و پرورش (سیدا) لازمه ثبت‌نام در سامانه ثبت سفارش کتاب‌های درسی برای پایه های ورودی است.

دیگر خبرها

  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • جشنواره فناوری و نوآوری دانش‌آموزی رینوفست ۲۰۲۴ برگزار می‌شود
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آغاز ثبت‌نام اینترنتی کتب درسی دانش‌آموزان
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند