Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور، گفت: به رغم اینکه سرانه دهیاری‌ها در زمان تاسیس 74 هزار و 400 تومان بوده اما از سال 92 تاکنون 220 درصد افزایش داشته است.

به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، مهدی جمالی‌نژاد در نشست مشترک دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی کاشمر، بردسکن و خلیل‌آباد که در مجتمع فرهنگی سرو کاشمر برگزار شد، با تبیین سیاست‎های اصلی نظام، دولت و وزارت کشور گفت: یکی از سیاست‎هایی که نظام و دولت برآن تاکید دارند توزیع عادلانه خدمات و امکانات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: بدون شک اگر روستاها و شهرهای کوچک خالی از سکنه شوند زحمات دولتمردان به نتیجه نخواهد رسید به همین دلیل در کنار افزایش جمعیت باید به توزیع عادلانه خدمات و امکانات، اشتغال، ایجاد اشتغال، بردن امکانات به روستاها، بردن امکانات به شهرهای کوچک و توسعه متوازن در کنار توزیع متوازن جمعیت توجه شود.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور اظهار کرد: اگر بخواهیم امکاناتی را تقسیم کنیم باید به شهرهای کوچک و روستاها داده شود، قطعا کمک به روستاها بازی برد - برد است، با این اقدام نه تنها روستاها رشد کرده و شاداب می‎شوند بلکه مشکلات شهرهای کوچک و بزرگ برطرف شده و شهرهایی همچون مشهد حاشیه‌نشین و اسکان غیر رسمی نخواهند داشت.

وی ادامه داد: وجود 37 هزار و 59 دهیاری و یک‌هزار و 284 شهرداری در کشور موجب شده در این شرایط سخت نتوانیم برای تمام این دهیاری‌ها و شهرداری‎ها وسیله تهیه کنیم.

جمالی‎نژاد اظهار کرد: کل دستگاه‌هایی که در طی یک سال تهیه می‎شود حدود 100 تا 150 دستگاه می‎شوند اما بالغ بر 37 هزار دهیاری داریم که اگر اعتبارات را هم دو برابر کنیم بازهم نمی‎شود تمام دهیاری‌ها را پوشش داد.

آغاز پرداخت عوارض سوخت به تمامی دهیاری‎ها

وی عنوان کرد: با وضعیت موجود نمی‏شود تمام دهیاری‎ها را تجهیز کرد اما می‎توانیم با پرداخت تسهیلات بسترهای لازم را برای خرید ماشین‌آلات و وسیله‎های مورد نیاز فراهم کنیم.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور بیان کرد: دهیاران در این شرایط سخت اقتصادی باید دنبال راهکارهای خلاقانه و نوآورانه باشند تا بتوان این امکانات را فراهم نمود، نباید فقط به دنبال امکانات مورد نیاز از سوی سازمان شهرداری‎ها و یا استانداری بود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 95 درصد روستاییان در کشور زیر نظر دهیاری‌ها هستند، گفت: به رغم اینکه اکنون در کشور 39 هزار روستا داریم ولی 37 هزار و 59 روستا دارای دهیاری هستند، تاکنون برای تقویت جایگاه دهیاری‌ها اقدامات بسیار خوبی انجام شده به طوری که سهم دهیاری‌ها از اعتبارات متمرکز عوارض سوخت از 20 درصد به 35 درصد افزایش یافته است.

جمالی‎نژاد بیان کرد: به رغم اینکه سال گذشته تمامی عوارض سوخت برای هدفمندی یارانه‎ها اختصاص یافت اما با پیگیری نمایندگان از جمله نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی از ابتدای سال جاری عوارض سوخت به تمام دهیاری‎ها در حال پرداخت است.

وی اظهار کرد: هرچند از زمان تاسیس دهیاری‎ها تاکنون حدود 19 تا 20 هزار میلیارد تومان اعتبارات متمرکز بوده اما حدود 15 هزار و 200 میلیارد تومان آن معادل 82 درصد فقط مربوط به دولت تدبیر رو امید بوده است.

او در ادامه از دهیاران خواست با تعریف پروژه‎های عمرانی زودبازده و کم هزینه اعتبار بگیرند، این غیر از سرانه‌ای است که بین تمامی دهیاری‌ها تقسیم می‎شود.

وی عنوان کرد: هرچند سرانه دهیاری‌ها در زمان تاسیس 74 هزار و 400 تومان بوده اما از سال 92 تاکنون به 240 هزار تومان رسیده و 220 درصد افزایش داشته است.

سه هزار نفر از دهیاران را بانوان تشکیل می‎دهند

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور ادامه داد: اکنون بالغ بر سه هزار نفر از دهیاران، خانم هستند که کارهای جدید و نوآورانه‎ای را در روستاها آغاز کرده‎اند.

وی بیان کرد: بدون شک به کارهای خلاقانه و نوآورانه که توسط دهیاران در روستاها انجام شود به صورت مالی و بلاعوض تسهیلات خواهیم داد.

جمالی‎نژاد گفت: اخیرا در سازمان شهرداری‌ها از طرح‎های نوآورانه و کارآفرینی و خلاقانه بانک اطلاعاتی با حدود سه هزار طرح تهیه کرده‎ایم و در قالب دو جلد کتاب با عنوان کارآفرینان برتر روستایی به چاپ رسیده است.

وی ساماندهی مدل پسماند را از دیگر اقدامات انجام شده در سازمان شهرداری‎ها ذکر کرد و افزود: اکنون 80 درصد روستاهایی که دارای دهیاری هستند تحت پوشش سیستم پسماند قرار دارند.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزارت کشور عنوان کرد: در سال جاری یک‌هزار میلیارد تومان برای موضوع پسماند زباله تخصیص یافته و این تنها مختص شهرداری‌ها نیست و اگر دهیاری‌ها طرح‎های خوبی داشته باشند کمک خواهیم نمود.

وی بیان کرد: تاکنون حدود 893 پایگاه آتش‌نشانی براساس شاخص‌های مرکزیت و پوشش حداکثری در مناطق روستایی ایجاد شده که از این تعداد حدود 570 پایگاه معادل 63 درصد طی چند سال اخیر بوده است.  

او اظهار کرد: طی چند روز گذشته طرحی را با بسیج سازندگی به امضاء رسانده‌ایم که براساس آن 40 هزار پروژه عمرانی در روستاها و شهرهای کوچکی که آمادگی داشته باشند به صورت مشترک انجام خواهد شد.

وی در خصوص امنیت شغلی دهیاران گفت: در این راستا چندین کار از جمله لحاظ سابقه خدمت دهیاران به عنوان سابقه قابل قبول در دستگاه اجرایی، تفکیک نیروهای اداری از کارگری در دهیاری‌ها، تعیین تکلیف در خصوص ساختار سازمانی برای دهیاری‎ها، کاهش حد نصاب جمعیت دهیاری‌ها‎ی تمام وقت از 1500 نفر به یک‌هزار نفر جمعیت، اولویت دادن به دهیاران سابق و نیروهای دهیارها در فرآیند معرفی دهیاران جدید و به خصوص از شهرداران شهرهای کوچک انجام شده است.

جمالی‎نژاد از اصلاح فرآیند عزل دهیاران به منظور پرهیز از برخوردهای سلیقه‎ای خبر داد و گفت: از شوراییان انتظار داریم از تغییر زود هنگام دهیاران پرهیز کنند، متاسفانه به دلیل عدم ثبات مدیریتی مشکلاتی در دهیاری‌ها و به خصوص شهرداری‎ها به وجود آمده است.

وی همچنین عنوان کرد: در راستای امنیت شغلی و انگیزه دادن به دهیاران شهرداری‎های جدید تاسیس ملزم به بهره‎گیری از دهیاران هستند.

جمالی‎نژاد گفت: افزایش حقوق و مزایای دهیاران و...از جمله اقدامات دیگری بوده که در راستای امنیت شغلی دهیاران انجام شده از سویی پیگیر امکان سنجی و پیش بینی پرداخت حق بیمه دهیاران پاره وقت و تمام وقت به میزان 50 میلیارد تومان هستیم.
گفتنی است؛ در این نشست بخشدار ششطراز خلیل‌آباد، بخشدار کوهسرخ کاشمر، بخشدار مرکزی بردسکن، دهیار روستای شفیع‌آباد بردسکن، دهیار روستای ابراهیم‌آباد خلیل‌آباد، دهیار روستای رزق‌آباد کاشمر به نمایندگی از بخشداران و دهیاران شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن به بیان دغدغه‌ها، مشکلات، پیشنهادات و درخواست‌ها در حوزه کاری خود پرداختند.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ایجاد اشتغال بازی شهرداری شهری و روستایی هدفمندی یارانه ها قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، تسطیح مسیرهای ارتباطی، اصلاح راه دسترسی به این روستاها و بررسی راهکارهای رفع تنش آبی در فصول گرم از موضوعاتی بود که در این بازدید مورد بررسی قرار گرفت.

مقرر شد در نشستی با صاحبان معادن منطقه در خصوص همکاری هایی برای بازسازی و اصلاح این راه اقدام شود.

برای رفع کمبود آب در فصول گرم سال هم در این روستاها چاره اندیشی شد.

برای جبران کمبود آب در این روستاها هم باتوجه به اینکه کار خط انتقال اصلی آب تصفیه خانه سد مهاباد در قالب طرح 141 روستای شهرستان انجام شده است با تخصیص اعتبار این روستاها به شبکه آبرسانی متصل می شوند.

دیگر خبرها

  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • پسماند و زباله معضل اصلی شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • چشم انداز روشن توسعه برق روستایی کردستان/ اجرای ۱۰۰ درصدی طرح «تکخوانی» کنتور برق روستاهای کردستان در سال ۱۴۰۳