Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت:120 هزار کلاس درس در کشور نیازمند تخریب و بازسازی است که محقق کردن این مهم نیازمند اعتبار کلان است.به گزارش بلاغ، جلسه جمع‌بندی سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و معاونان و نمایندگان دولت صبح امروز در دانشگاه بیرجند برگزار شد.

ابراهیم صالحی‌عمران رئیس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشور سفر اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی به خراسان‌جنوبی، گفت: نیازمند تجهیز و تکمیل گارگاه‌های آموزشی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از اجرای 300 پروژه عمرانی در سطح دانشگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای کشور خبر داد و افزود: برای سال تحصیلی جاری 130 نفر اعلام ظرفیت شده و برای جذب بیشتر دانشجو در دانشگاه‌های فنی‌وحرفای نیازمند تجهیز دانشگاه‌ها هستیم.

تغییر سرفصل‌های درسی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته

صالحی‌عمران با بیان اینکه امسال تمام سرفصل‌های درسی دوره‌های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته تغییر می‌کنند، بیان داشت: همچنین در سال جاری 13 رشته کارشناسی ناپیوسته را در این استان افزایش دادیم.

حسین سیمایی‌صراف معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در خصوص مراکز علمی از نظر کمی شاهد پیشرفت و توسعه‌های خوبی بودیم.

وی بر لزوم توجه به ارتقای کیفیت آموزش عالی تأکید و تبیین کرد: در آموزش عالی باید به سمت انسجام باشیم نه انحلال و برای کیفیت و قدرتمند شدن در آموزش عالی تلاش کرد.

نمی‌توان نسخه واحدی برای کشور پیچید

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه خراسان‌جنوبی قطب دانشگاهی است، بیان داشت: نمی‌توان نسخه واحدی برای کشور پیچید لذا با سفر به استان‌ها به دنبال اجرای سیاست‌های درست هستیم.

سیمایی‌صراف اعلام کرد: در قانون مکلف شدیم دانشگاه‌ها را به سمت بین‌المللی شدن هدایت کنیم و خراسان‌جنوبی این ظرفیت را دارد و باید ضمن رعایت مباحث امنیتی، از افراط و تفریط پرهیز شود.

حجت‌الاسلام علی عسکری معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر مجموع املاک مدارس خراسان‌جنوبی دو هزار و ۲۱۸ ملک است، گفت: یک هزار و ۷۰ ملک آموزش و پرورش در خراسان‌جنوبی فاقد سند مالکیت است.

وی اتمام پروژه‌های نیمه تمام در استان‌ها را از اولویت‌ها دانست و بیان داشت: اگر بودجه و اعتبارات در اختیار باشد برای سنددار کردن املاک و ایجاد درآمد پایدار از آن‌ها تمرکز خاصی خواهیم داشت.

کاهش منابع درآمدی کشور!

محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: پایه و اساس کشور در فرهنگ‌سازی و تمدن‌سازی به آموزش و پرورش برمی‌گردد و امیدواریم دغدغه‌های این حوزه کاهش یابد.

وی با اعلام اینکه صدور مجوز و افزایش رشته‌های دانشگاهی نیاز به اعتبار مالی ندارد، تبیین کرد: امسال منابع درآمدی کشور کاهش یافته اما علی‌رغم تنگناهای بودجه‌ای تلاش می‌شود در حق آموزش و پرورش کوتاهی نشود.

وجود 120 هزار کلاس درس تخریبی در کشور

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی اعلام کرد:120 هزار کلاس درس در کشور نیازمند تخریب و بازسازی است که محقق کردن این مهم نیازمند اعتبار کلان است.

زاهدی افزایش بودجه نوسازی مدارس را به دلیل عملکرد کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی دانست و تصریح کرد: برخی مسائل مانند احداث مدرسه و واحد دانشگاهی و خوابگاهی نیازمند بودجه و برنامه‌ریزی جداگانه است.

قول رئیس کمیسیون آموزش مجلس در استان!

وی با اشاره به سفر دو روزه اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به خراسان‌جنوبی، گفت: مسائل و مشکلات مطرح شده در خراسان‌جنوبی بررسی و کمک خواهیم کرد مشکلات آموزش و پرورش این استان طی سه سال آینده به نرمال کشوری برسد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه سفر به استان‌ها به ما دیدگاه میدانی خوبی از مشکلات و توانمندی‌ها می‌دهد، تصریح کرد: حضور میدانی در استان‌ها اثرات خوبی در شورای عالی آموزش کشور برای مباحث بودجه‌ای و قانون‌گذاری دارد و می‌توانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای رفع مشکلات داشته باشیم.

زاهدی با تأکید بر اینکه نقش دانشگاه‌ها در خراسان‌جنوبی تنها آموزش و پژوهش نیست بلکه در امنیت و نگهداشت جمعیت نیز اثرگذار است، تبیین کرد: هماهنگی بین واحدهای آموزش عالی و آموزش و پرورش باید ایجاد شود.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۷۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین، نوبت اول آزمون کارشناسی ۱۴۰۳ ساعت ۸ صبح امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه آغاز شده و داوطلبان گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی برای ورود به دانشگاه در جلسه آزمون حضور یافته‌اند.

در حاشیه آغاز کنکور ۱۴۰۳ محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و نیز عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درخصوص نحوه برگزاری این آزمون، اعلام نتایج آن و ... توضیح داده‌اند که در ویدئوهای زیر می‌توانید ببینید:

کد خبر 847115 منبع: صدا و سیما برچسب‌ها خبر مهم کنکور وزارت علوم تحقیقات و فناوری سازمان سنجش آموزش کشور آزمون کارشناسی

دیگر خبرها

  • موافقت سازمان امور دانشجویان با راه‌اندازی و فعالیت مرکز آموزش زبان فارسـی به غیرفارسی زبانان دانشگاه شهرکرد
  • کنکور ۱۴۰۳ شروع شد | نتایج اولیه در این تاریخ منتشر می‌شود
  • ایران و هند تفاهم‌نامه توسعه همکاری در حوزه سلامت امضا کردند
  • امضای تفاهم نامه همکاری علمی بین المللی مرکز تحقیقات تغییر اقلیم و سلامت و موسسه بهداشت عمومی ادواردو سنتیای هند
  • از متن تا حاشیه تغییر کتب درسی
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • امسال مدارس از شهریور باز می‌شوند؟
  • حسینی، نماینده مجلس: به جای تغییر در تیم اقتصادی دولت باید به دنبال بهبود سیاست‌ها بود/ اتفاقات بین‌المللی در قیمت ارز به شدت تاثیرگذار است
  • ارتقای سطح کیفی آموزش به دانشجویان با تبیین اهمیت یادگیری عمیق
  • همایش آموزش پزشکی با شعار «از کلاس درس تا عرصه» برگزار می شود