Web Analytics Made Easy - Statcounter

یوسف‌علی میرشکاک و مصطفی علیپور دو شاعر کشورمان، به منظور گرامیداشت یاد مرحوم مرتضی حنیفی، شاعر شعر جنگ و دفاع مقدس یادداشتی نوشتند.به گزارش بلاغ،یوسف‌علی میرشکاک و مصطفی علیپور دو شاعر کشورمان به منظور گرامیداشت یاد مرحوم مرتضی حنیفی، شاعر شعر جنگ و دفاع مقدس یادداشتی نوشتند که در ادامه می‌خوانید:

 

حنیفی در در دل‌های برومند جایگاهی بلند داشت

براساس این گزارش، متن یادداشت یوسف‌علی میرشکاک شاعر، نویسنده به شرح زیر است:

سال ها با درد یتیم بودن ساخت و پدر شهید خود را در رؤیاهای خویش جست‌وجو کرد و طی این جست‌وجو شاعری بالنده شد و به تمایزی در سخنوری دست یافت که برای کمتر شاعری حاصل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جست‌وجوی پدر، او را نه تنها در شعر فرابرد بلکه دلی‌پاک و جانی تابناک به او داد و من گواهی می‌دهم که مرتضی حنیفی در میان هم‌سالان خود همانندی نداشت. روان ‌روشن و زبان پیراسته از دروغ و پرهیز وی از کژدلی و کژزبانی او را در دل‌های برومند جایگاهی بلند بخشیده بود.

سال ها در پرتو جست‌و‌جوی پدر شهید خویش، فراگرفت که با فقر بسازد و به دنیاداران حسد نورزد و با هیچ‌کس کین نتوزد و جز در پی گمشده خویش نباشد. اکنون در کنار گمشده خود است.

 مرگ، او را از ما و از شعر ربود و غربت او را به پایان رساند. از این پس می‌تواند در سایه پدر بنشیند و در بهشت جاودان از مهربانی پدر، بهره‌مند باشد و دفترهایی را که در فراق پدر سروده است، بر آن شهید گرامی و دیگر شهیدان بخواند و از یاد ببرد که در زندان تنگ زمین بر وی چه گذشته است.

 

چرا دست از سر شعر برنمی‌داری مرگ؟

همچنین یادداشت مصطفی علیپور شاعر نیز به شرح زیر است:

بی همگان به سر شود بی تو به سر نمی‌شود

داغ تو دارد این دلم جای دگر نمی‌شود

به یاد مرتضی حنیفی عزیز

چه گذر موقت‌گاه بی‌رحمی است این جهان که مسافران غریبی دارد این خیابان از ازل تا به ابد. تلخ و تنهایی می‌آیی، تلخ و تنها می‌گذری و تلخ و تنها می‌روی. و تمام زندگی، این تلخی و تنهایی است. و تلخ‌تر این‌که مسافر این جاده شاعری باشد ....

سایه ساری که چتری بگشاید نیست. و دستی که دراز شود و چشمی که بگرید و قلبی که بتپد چندان که گویی هرگز نبوده است.

سپس شعر می‌آید، پس جنون و راز و دلتنگی .... همسفران این سال‌های بی‌هنگام تا نقطه‌ای که جهانش به پایان می‌رسد این جهان....

چه می‌خواهد این مرگ؟ چرا دست از سر شعر برنمی دارد؟ این جوان این طوفان تنها نهالی بوده است که ساقه ساقه راه می‌یافت به تنومندی، چرا دست از سر شعر برنمی‌داری مرگ! این چه بخلی است و چه بغضی است از تو به شاعر؟ این جوان، این طوفان، این شعر هنوز واژه‌ها و زخم‌های بسیاری داشته در جان، تا بپاشد برای کبوتران جهان. و شعله‌های بسیارتر در قلب تا چراغ معابد جهان باشد. چرا دست از سر شعر برنمی‌داری مرگ؟

گفتنی است، مرتضی حنیفی، شاعر شعر جنگ و دفاع مقدس ۱۵ تیرماه در سن ۳۳ سالگی درگذشت.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۷۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، آقای قناعت در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان با بیان اینکه تقویت و حفظ هویت ایرانی اسلامی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب است، افزود: در فضای کنونی که شاهد هجمه فرهنگی و جنگ ترکیبی دشمن هستیم باید نسل جوان ما از عظمت ایران و مفاخر و مشاهیر بزرگی که استان و کشور برخوردار است مطلع شوند.

وی با اشاره به برگزاری کنگره ی ملی ابن حسام خوسفی امسال در ۴ بازه زمانی در استان گفت: برگزاری این کنگره فرصتی مناسب برای معرفی این شاعر قرن ۹ هجری قمری و همچنین استان خراسان جنوبی است.

استاندار  افزود: با توجه به اینکه مقبره این شاعر بزرگ استان در آثار ملی به ثبت رسیده ، هر گونه ساخت و ساز در محلی مقبره باید بر اساس طرح جامع انجام شود.

قناعت گفت: امسال کنگره ملی آیت الله تهامی از روحانیون برجسته خراسان جنوبی هم برگزار خواهد شد و کنگره شیخ محمد حسن خوسفی از علمای شهر خوسف هم سال آینده بر پا می‌شود.


فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هم گفت: بخش علمی، فرهنگی، هنری و اختتامیه از بخش‌های مختلف کنگره ملی ابن حسام خوسفی است که به معرفی این شاعر کمک می کند.

دیگر خبرها

  • علیرضا قزوه: فصل دوم سرزمین شعر در حال ساخت است
  • تبریک تولد پرسپولیس به شماره هشت بدشانس (عکس)
  • تبریک تولد پرسپولیس به شماره هشت بدشانس
  • نمایشگاه گروهی عکس «مردم درود»
  • بزرگداشت مفاخر و مشاهیر، غنی سازی فرهنگی است
  • شاهنامه هنر فردوسی است و لاغیر
  • لیگ بین المللی اسکی اسنوبرد؛ نشان برنز شیما یارخواه در بخش بانوان
  • عاطفه آنجا بود
  • انتصاب امام جمعه موقت جدید سمنان
  • ما در سرزمین شعریم از حافظ تا فیض!