Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از چند سال سلطه کتاب‌های سیاسی در فهرست پرفروش‌ها، بار دیگر یک داستان در صدر پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های سال قرار گرفته است.

 
«جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند» از دلیا اُوِنز با حمایت ریس ویترسپون، ستاره هالیوود که با معرفی این کتاب در فهرست آثار گروه کتاب‌خوانی‌اش و انتخاب آن توسط استودیوی تهیه‌کنندگی‌اش برای اقتباس سینمایی این اثر نقش زیادی در محبوبیت آن داشت، در صدر آثار پرفروش سال ۲۰۱۹ قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رمان که آگوست گذشته توسط انتشارات پاتنم منتشر شد، در نیمه اول سال میلادی بیش از ۹۰۷ هزار نسخه و از زمان انتشار بیش از ۱.۱ میلیون نسخه فروش داشته است.
 
اُونز با این آمار توانست بر میشل اوباما در صدر هر دو فهرست پرفروش‌ترین‌های ترکیبی و بزرگسالان غلبه کند، و کتاب خاطرات بانوی اول پیشین امریکا با فروش بیش از ۸۸۸ هزار نسخه در جایگاه دوم قرار گرفت. اگرچه در بلندمدت اوباما با «شدن» فروشی بالغ بر ۴.۵ میلیون نسخه داشته است.
 
با این حال کتاب اُونز در فهرست بزرگسالان از استثناهاست و از میان ۲۰ عنوان پرفروش کتاب بزرگسالان تا کنون، تنها شش تای آنها کتاب داستان هستند و این بار دیگر نشان می‌دهد که کتاب‌های غیرداستانی چطور بازار فروش را در دست گرفته‌اند. از میان این شش کتاب تنها دو عنوان امسال منتشر شده‌اند: «آقا» از ای. ال. جیمز با ۲۲۰ هزار و ۳۳۲ نسخه و «دختران گم‌شده پاریس» از پم ژنوف با ۲۰۵ هزار و ۸۶۰ نسخه فروش.
 
این روند در مورد آثار غیرداستانی بزرگسالان نیز ادامه دارد، جایی که تنها شش کتاب از ۱۴ عنوان غیرداستانی در سال ۲۰۱۹ منتشر شده‌اند. این فهرست شامل «دختر، از معذرت‌خواهی دست بردار» از ریچل هالیس است که در رتبه سوم پرفروش‌های بزرگسالان امسال تا کنون قرار دارد که ۵۰۵ هزار و ۸۰۹ نسخه فروش داشته است. یکی دیگر از عناوین پرفروش ۲۰۱۹، «گزارش مولر» یک سند عمومی شامل گزارش‌هایی است که قبلا از سوی گزارشگران واشینگتن‌پست منتشر شده است.
 
لازم به ذکر است که به غیر از «گزارش مولر» و «بدون آزادی مطبوعات» از مارک آر. لِوین، گزارشگر فاکس نیوز و «شدن»، فهرست پرفروش‌های امسال نشان از کاهش علاقه مخاطب به کتاب‌های سیاسی دارد. سال گذشته در همین زمان «آتش و خشم» مایکل وولف و «یک وفاداری بالاتر» از جیمز کومی که هر دو سریعا به پرفروش‌ها تبدیل شدند، در جایگاه اول و سوم قرار داشتند. امسال «محاصره» وولف در تاریخ چهارم ژوئن منتشر شد اما جایگاهی در فهرست پرفروش‌ها نیافت.
 
در رتبه سوم کلی «مرد سگی: دعوای وحشی‌ها» اثر داو پیلکی با فروش ۵۲۴ هزار و ۸۴۹ نسخه قرار گرفته که در صدر پرفروش‌ترین‌های کودکان جای دارد. مجموعه «مرد سگی» پیلکی فروش بالایی داشته و در میان ۲۰ عنوان پرفروش امسال کودکان، سه عنوان مربوط به این مجموعه است.
 
رتبه پنجم کلی و دوم کودکان از آن «خاطرات یک بچه فوق‌العاده مهربان» از جف کینی است که ۴۹۳ هزار و ۱۵۴ نسخه فروش داشته است.
 
در فهرست کتاب‌های پرفروش کودکان حتا یک کتاب هم در سال ۲۰۱۹ منتشر نشده است. هرچند در این دسته‌بندی آثار دکتر زوس و دیگر آثار کلاسیک نظیر «مهتاب لالا» و «هزارپای بسیار گرسنه» هر سال در رده‌های بالا قرار دارد.
 
نکته جالب توجه این است که از مجموع ۴۰ عنوان پرفروش رده‌های بزرگسال و کودک، تنها هشت عنوان در سال ۲۰۱۹ منتشر شده است.
 
۲۰ عنوان پرفروش بزرگسالان از ژانویه تا جولای ۲۰۱۹

۱.جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند از دلیا اُوِنز
۲.شدن از میشل اوباما
۳.دختر، از معذرت‌خواهی دست بردار از ریچل هالیس
۴.دختر، صورتت را بشور از ریچل هالیس
۵.تحصیل‌کرده از تارا وست‌اُور
۶.خال‌کوب آشویتز از هدر موریس
۷.بدون آزادی مطبوعات از مارک آر. لوین
۸.هاوارد استرن دوباره می‌آید از هاوارد استرن
۹.تو معرکه‌ای از جن سینسرو
۱۰.گزارش مولر از واشینگتن‌پست
۱۱.قدرت‌یاب از تام راث
۱۲.قرار نبود این‌طور باشد از لیزا ترکورست
۱۳.زن در میان پنجره از ای. جی. فین
۱۴.جادوی منظم بودن از ماری کوندو
۱۵.هنر ظریفِ اهمیت ندادن از مارک منسون
۱۶.آقا از ای. ال. جیمز
۱۷.پنج زبان عشق از گری چپمن
۱۸.دختران گم‌شده پاریس از پم ژنوف
۱۹.پیشگامان از دیوید مک‌کولو
۲۰.الینور الیفانت کاملا خوب است از گیل هانیمن
 
۲۰ عنوان پرفروش کودکان از ژانویه تا جولای ۲۰۱۹

۱.دعوای وحشی‌ها (مرد سگی) از داو پیلکی
۲.خاطرات یک بچه فوق‌العاده مهربان از جف کینی
۳.جاهایی که خواهی رفت از دکتر زوس
۴.الاغ لق‌لقو از کریگ اسمیت
۵.تخم‌مرغ‌های سبز و گوشت از دکتر زوس
۶.فروپاشی از جف کینی
۷.بهارِ کامیون آبی کوچولو از آلیس شرتل
۸.یک ماهی دو ماهی، ماهی قرمز ماهی آبی از دکتر زوس
۹.هزارپای خیلی گرسنه از اریک کارل
۱۰.ارباب کک‌ها (مرد سگی) از داو پیلکی
۱۱.مهتاب لالا از مارگارت وایز براون
۱۲.چیزهای فوق‌العاده‌ای که خواهی شد از امیلی وینفیلد مارتین
۱۳.همیشه دوستت خواهم داشت از رابرت مانش
۱۴.ای‌بی‌سی دکتر زوس از دکتر زوس
۱۵.گربه کلاه به سر از دکتر زوس
۱۶.پیش دبستانی بزرگ
۱۷.خرس قهوه‌ای، خرس قهوه‌ای، چه می‌بینی؟ از بیل مارتین جی‌آر
۱۸.حدس بزن چقدر دوستت دارم از سم مک‌برتنی
۱۹.کتاب اعلانات کامیون آبی کوچولو  از آلیس شرتل
۲۰.مرد سگی و بچه گربه‌ای (مرد سگی) از داو پیلکی

۲۵۸۲۵۸ کد خبر 1278727

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: باشگاه استقلال ایران و آمریکا باشگاه پرسپولیس لیگ برتر هجدهم ایالات متحده آمریکا لیگ برتر نوزدهم شورای نگهبان گردشگری عباسعلی کدخدایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۷۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش بلیت قطار‌های مسافری برای نیمه دوم فروردین از امروز

به گزارش جام جم آنلاین، راه‌ آهن جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد پیش‌فروش بلیت قطار‌های مسافری برای بازه زمانی ۱۸ تا ۳۱ فروردین در کلیه محور‌ها مسیر‌های رفت تا تاریخ ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ و مسیر‌های برگشت تا تاریخ اول اردیبهشت ۱۴۰۳، از ساعت ۹ صبح امروز پنج‌شنبه ۹ فروردین، صرفا از طریق سکو‌های مجاز فروش اینترنتی بلیت آغاز می‌شود.

همچنین پیش‌فروش حضوری بلیت‌های این بازه زمانی از ساعت ۱۳ روز پنج شنبه ۹ فروردین، از طریق مراکز مجاز فروش حضوری و از میان بلیت‌های باقی‌مانده انجام می‌پذیرد.

هموطنان برای کسب اطلاعات بیش‌تر می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی با سامانه اطلاع‌رسانی راه‌آهن به شماره ۰۲۱۵۱۴۹ تماس بگیرند یا به پایگاه اینترنتی rai.ir مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • آغاز فروش بلیت قطار‌های نیمه دوم فروردین از امروز 
  • سه رئیس‌جمهور و یک هدف؛ شکست ترامپ
  • خبر مهم برای مسافران نوروزی در نیمه دوم فروردین
  • فروش بلیت قطار‌های مسافری برای نیمه دوم فروردین از امروز
  • فروش بلیت قطار‌های مسافری برای نیمه دوم فروردین
  • نمایشگاه فروش کتاب‌های علوم قرآنی در ارومیه برپا می‌شود
  • ۱۱ سال جست‌وجو برای نام یک شاعر!
  • پرفروش‌ترین خودروها در اروپا
  • ویدئویی از دست خط یک خرچنگ
  • درنگی در موزۀ دکتر محفوظی و نگاهی به خدمات فرهنگیِ وی