Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست که روز پنجشنبه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد با اشاره به معضلات نشر کتاب‌های علمی دانشگاهی گفت: مراکز نشری در زمینه کتابهای دانشگاهی در کشور وجود دارد که به دلیل تقسیم کار به شکل ضعیف در حال فعالیت هستند و اگر این کنسرسیوم یا همان اتحاد و اشتراک چند دانشگاه در این زمینه محقق شود می‌تواند به یک ساختار مناسب دست پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر مسعود برومند افزود: این کنسرسیوم می‌تواند حلقه اتصال برای چاپ و نشر کتاب باشد زیرا در حال حاضر این کار به صورت منفرد و با هزینه‌های جداگانه انجام می‌شود که در صورت تجمیع، توان مالی مناسبی ایجاد می‌کند تا بتوان در سطح بین المللی کتاب‌های تولیدی علمی به زبان فارسی و انگلیسی منتشر کرد.

او اضافه کرد: در صورت ایجاد این کنسرسیوم این امکان ایجاد می‌شود تا دانشگاه‌های بزرگ کشور برای چاپ و نشر کتاب‌های درخواستی خود به محققان سفارش کار دهند.

معاون پژوهشی دانشگاه تهران و دبیر این جلسه نیز گفت: معاونان پژوهشی دانشگاه‌های برتر کشور، هر ماه برای بررسی مسائل روز و برنامه‌های پژوهشی مرتبط با دانشگاه‌ها در یکی از دانشگاه‌های برتر کشور جلسه‌ای برگزار می‌کنند.

محمد رحیمیان افزود: در این نشست قرار شد کنسرسیومی از انتشارات دانشگاه‌ها که از یک سال قبل ایجاد شده است به کار خود ادامه دهد و برای توسعه کارهای بین المللی و همچنین نشر الکترونیکی برنامه‌هایی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در خصوص موضوع اتصال کتابخانه های دانشگاه‌ها و نحوه انجام آن نیز نقطه نظرات معاونان پژوهشی دانشگاه‌ها مطرح شد.

دبیر سی و دومین نشست معاونان پژوهشی دانشگاه‌های بزرگ و سطح یک کشور گفت: در حال حاضر منابع علمی عظیم و منحصر به فردی در اختیار بعضی از دانشگاه‌ها وجود دارد و این اتصال می‌تواند به توان علمی محققان دانشگاهی کمک شایانی کند.

رحیمیان افزود: از موضوعات دیگر مطرح شده در این نشست، بررسی آئین نامه نشریات دانشگاهی بود که درباره آن تصمیماتی گرفته شد.

وی ادامه داد: از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست اختصاص کمک هزینه (گرنت) آزمایشگاهی برای خرید و تعمیر تجهیزات و خرید خدمات آزمایشگاهی بود.

سی و دومین جلسه معاونین پژوهشی دانشگاه‌های بزرگ و سطح یک کشور با حضور معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری روز پنجشنبه در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

۲۰۳۰/‏۱۹۲۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت علوم تحقیقات و فناوری مشهد مسعود برومند دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۷۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام رئیس مجلس در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما  به نقل از خانه ملت ، متن پیام تسلیت­­­­ رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم­

اناللّه و اناالیه راجعون

درگذشت خدمتگزار صدیق و متعهد و چهره پرتلاش علمی و دانشگاهی، جناب آقای دکتر پرویز داوودی موجب ­تاسف و تاثر گردید.


ایشان از مدیران توانمند کشور در حوزه‌های سیاسی و اجرایی بودند که سال‌ها در مسئولیت‌های متعدد و اثربخش ازجمله معاونت اول ریاست‌جمهوری و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام و همچنین به‌عنوان یک شخصیت فرهیخته در جایگاه تدریس و پژوهش در مراکز دانشگاهی، خدمات ماندگاری را عرضه داشتند.

ضمن عرض تسلیت به جامعه علمی و دانشگاهی کشور، شاگردان و همکاران و خانواده محترم، برای آن­فقید خدوم، رحمت و رضوان الهی و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

دیگر خبرها

  • تلفیق صنعت و دانشگاه توسعه جامعه را رقم می زند
  • برتری نشریات دانشجویی واحد رودهن میان سایر واحد‌های دانشگاهی
  • پیام رئیس مجلس در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • توسعه همکاریهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای آذربایجان غربی با صاحبان صنایع و خدمات
  • اخذ مجوز راه‌اندازی فصلنامه پژوهشی در دانشگاه آزاد مرودشت
  • دانشگاه علوم و تحقیقات دارای ظرفیت توسعه ملی دانش رباتیک است
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/ اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • اندیشکده تعزیه راه اندازی می‌شود/اساسنامه منتظر تایید وزیر فرهنگ است
  • انتشار کتاب قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه
  • انتشار کتاب «قرارداد‌های ناقل معدوم در فقه امامیه، حقوق ایران و فرانسه» در چهارمحال وبختیاری