Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه آمار دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در استان روبه افزایش است، گفت: ۷۱۹ دانش‌آموز تکرار پایه کلاس اولی‌ها شناسایی شده است. ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۹ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در سنندج، صدیقه عبداللهی ظهر امروز در نخستین کارگروه آموزش تلفیقی فراگیر که در این شهر برگزار شد، به آمار روزافزون دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های دوره تحصیلی ابتدایی اشاره کرد و اظهار داشت: افت، ترک تحصیل و برچسب زدن به دانش‌آموزان معضلات و نابسامانی اجتماعی متعددی را به‌دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از 719 نفر دانش‌آموز تکرار پایه اول ابتدایی مدارس شهری و روستایی در سال‌تحصیلی 97-96، 5 نفر دوسال به بالا تکرار پایه، 26 نفر دوسال تکرار پایه و 633 نفر یک سال مردود هستند و برنامه‌ریزی‌های لازم جهت سنجش مجدد آنان در شهریورماه جاری انجام شده است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان کردستان با اشاره به اینکه از دانش‌آموزان تکرار پایه 58 نفر دارای اختلالات یادگیری، 223 نفر دیرآموز و 21 نفر تلفیقی فراگیر و مابقی عادی بودند، تصریح کرد: آموزش معلمان با تمرکز بر توانمندسازی، حمایت‌های آموزشی، انگیزشی و برگزاری کارگاه توجیهی ویژه اولیای دانش‌آموزان در دستور کار قرار گرفته است.

13 درصد از دانش‌آموزان کردستانی در مقطع ابتدایی دیرآموز هستندشناسایی 83 هزار کلاس اولی دیرآموز/ مواجهه با سونامی بازنشستگی نیروهاسنجش سلامت 1.5میلیون کلاس‌اولی بعد از ماه رمضان/دیرآموزها به مدارس عادی می‌روند

وی بزرگترین چالش و نگرانی در مقطع ابتدایی را حضور دانش‌آموزان دیرآموز در این دوره تحصیلی بیان کرد و گفت: برنامه‌ریزی‌های اجرایی و تأمین هزینه‌های جانبی با هدف بهبود کیفیت آموزشی، ارائه خدمات پرورشی، تسهیل فرآیند یادگیری و ارتقای ظرفیت یادگیری به این دانش‌آموزان صورت گرفته است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان دیرآموز از لحاظ ظاهری با دانش‌آموزان عادی تفاوتی ندارند و در مدارس معمولی پذیرفته می‌شوند اما باید تحت نظارت و راهنمایـی ویـژه قرار گیرند و جهت‌گیری برنامه درسی آنها به سمت فعالیت‌های کاربردی و واقعی زندگی روزمره باشد.

انتهای پیام/ ع

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۸۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز

 محمد قویدل مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: نام نویسی کتاب‌های درسی پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی، هشتم، نهم، یازدهم و دوازدهم از امروز صورت می‌گیرد.

وی افزود: ثبت سفارس کتب درسی پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی نخست شامل اول ابتدایی، هفتم و دهم نیز از دهم تیرماه آغاز می‌شود. 

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: ۴۳۵ هزار دانش آموز در مدارس هرمزگان مشغول به تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز طرح ملی مهارت آموزی رشته‌های ورزشی در مدارس شهرستان گناوه
  • برگزاری آزمون شبه‌نهایی پایه دهم و یازدهم برای اولین‌بار
  • ۴۰ درصد معلمان امسال وارد نظام دوری می شوند |‌ جزئیات درباره این شیوه به کار گیری معلمان
  • برگزاری امتحانات شبه‌نهایی برای کنترل استرس دانش‌آموزان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی از امروز
  • «سنجش سلامت» نوآموزان کرمانی تا پایان اردیبهشت انجام می شود
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • آغاز نام نویسی کتب درسی دانش آموزان میان پایه‌ها از فردا
  • ارتقای معدل دانش‌آموزان در گرو همکاری خانواده‌ها
  • تاییدیه سنجش سلامت برای ثبت‌نام پایه اول الزامی است