Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد محسنی، وکیل پایه یک دادگستری: از نظر قانونی پدر شوهر هر چند بسیار متمول باشد، تکلیفی برای پرداخت مهریه پسرش ندارد حتی اگر آن پسر (شوهر) فقیر باشد، اما ممکن است در ضمن عقد نکاح و در سند ازدواج و یا حتی در قراردادی مستقل پدر شوهر پرداخت مهریه را تقبل کرده و یا ضمانت شوهر (پسرش) را کرده باشد که در این صورت زن می‌تواند برای آنچه پدر شوهر تعهد کرده به او مراجعه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منبع: پارسینه

کلیدواژه: حقوق مهریه حقوق مدنی پرداخت مهریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۸۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شوهر ایران خانم» موفق به کسب دو جایزه از جشنواره فیلم فرایبورگ شد

 فیلم مستند کوتاه «شوهر ایران خانم» به کارگردانی مرجان خسروی بالدی که به‌صورت مستقل توسط شرکت هفت چشمه به مدیریت میلاد خسروی بالدی تهیه و ساخته شده است؛ موفق به کسب دو جایزه اصلی، یعنی بهترین فیلم کوتاه بین‌الملل و بهترین فیلم داوران دانشجو موسوم به CH Cinema Network Award از سی و هشتمین دوره جشنواره فرایبورگ سوییس شد. 
 
جشنواره بین‌المللی فیلم فرایبورگ FIFF، با هدف نشر و تبادل بین فرهنگ‌ها از طریق فیلم، از آثاری حمایت می‌کند که تفکر را برانگیخته و مردم را دعوت به گفتگو می‌کند؛ جشنواره‌ای که نقاط کور را روشن و استعداد‌های جدید را آشکار می‌کند و تاریخ سینما را با زوایای بدیع در متن خود قرار می‌دهد.

«شوهر ایران خانم» چهارمین اثر مستند مرجان خسروی بالدی است که با الهام و استعاره از رمان «شوهر آهو خانم» علی‌محمد افغانی ساخته شده و راوی زندگی خانواده‌ای از عشایر بختیاری است. این اثر پیش‌ازاین، موفق به دریافت جایزه بهترین مستند کوتاه از سی‌امین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند هات داکس شده، به اسکار ۲۰۲۴ راه یافته و در سی و یکمین جشنواره کمرا ایمیج، منتخب بهترین فیلم‌برداری شده است.

سی و هشتمین دوره جشنواره فرایبورگ که از ۱۵ تا ۲۴ مارس ۲۰۲۴ (۲۵ اسفند ۱۴۰۲ تا ۵ فروردین ۱۴۰۳) در سوییس برگزار شد؛ میزبان فیلم‌های فیلم‌سازان مشهوری، چون اسپایک لی، کن لوچ، جیم جارموش و بخش ویژه‌ای برای سینمای ایران بوده است.

عوامل مستند کوتاه «شوهر ایران خانم» عبارتند از:
کارگردان و پژوهشگر: مرجان خسروی بالدی، تهیه‌کننده و پخش بین‌الملل: میلاد خسروی بالدی، شرکت هفت چشمه، مدیر فیلم‌برداری: مهدی آزادی، تدوین: لقمان سخنور، دستیار تدوین: سمانه میقانی، صداگذار: آرش قاسمی، موسیقی: مهدی خسروی، اصلاح رنگ و نور: حمیدرضا فطوره‌چیان، برنا جمشیدی، طراح پوستر: لقمان سخنور و مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری سینما و تئاتر

دیگر خبرها

  • ماجرای جالب آمدن شهید محرابی به مدرسه پسرش/ واکنش‌های متفاوت مردم در برخورد با همسر شهدا
  • رعایت حرمت ماه رمضان مطالبه مردم است
  • فیلیپه نیستروم؛ ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • ماجرای گدایی و اعتیاد قهرمان دوچرخه‌سواری جهان
  • برادر شوهر پاریس هیلتون در لیگ دسته دوم پرتغال!
  • شکیرا: جدایی از پیکه؟ از بند شوهر آزاد و رها شدم!
  • دوتاری که پیر خرابات به پسرش «قربان سلیمانی» سپرد
  • فریب در ازدواج چیست؟ شرایط و مجازات آن
  • حرف‌های تلخ بهاره رهنما درباره شوهر دومش
  • «شوهر ایران خانم» موفق به کسب دو جایزه از جشنواره فیلم فرایبورگ شد