Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان می‌گویند مصرف آسپیرین در دوران بارداری برای نوزادان مفید است. کودکان زنانی که در دوران بارداری دوز پایین آسپیرین به دلیل افزایش خطر زایمان زودرس مصرف کرده‌اند کمتر دچار مشکلات رفتاری در سن ۵ سالگی می‌شوند.

به نوشته هلث‌دی‌نیوز، برخی محققان زنان و زایمان به زنان بارداری که دچار عوارض بارداری هستند (اخیرا محدودیت رشد جنین) یا دچار پره اکلسمی یا همان فشارخون بارداری هستند که برای مادر و جنین خطرناک است به آن‌ها دوز پایین آسپیرین می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در یک مطالعه محققان فرانسوی با استفاده از یافته‌های حاصل از ۶۵۶ کودک که قبل از ۳۳ هفتگی متولد شدند با ۵۸۴ زن دیگر مقایسه کردند. یک نوزاد به طور طبیعی باید در هفته ۴۰ بارداری به دنیا بیاید.

این زنان دارای تاریخچه بیماری‌های عروقی جفتی، محدودیت رشد جنین در رحم، فشارخون مزمن و بیماری‌های کلیوی و سیستم ایمنی بودند. در حدود ۲۱ درصد از زنان در دوران بارداری آسپیرین با دوز پایین استفاده می‌کردند.

در سن ۵ سالگی، کودکان که مادرشان در دوران بارداری آسپیرین مصرف می‌کردند احتمال کمتری داشت تا دچار اختلالات رفتاری نظیر پیش‌فعالی شوند. همچنین نوزادانی که مادرشان در بارداری آسپیرین مصرف می‌کرده است با افزایش خطر مرگ و فلج مغزی مواجه نیستند. یکی از نگرانی‌های متخصصان زنان هنگام دادن آسپیرین به مادر باردار این است که ممکن است آسپیرین با عملکرد پلاکت‌ها که در ایجاد لخته خون موثر است تداخل کند. به همین دلیل ممکن است خطر خون‌ریزی مغزی افزایش پیدا کرده و نوزاد هم در معرض تولد زودرس قرار گیرد.   منبع: سیمرغ 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بارداری دارو آسپرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۸۱۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم

مهدی علیزاده رئیس سازمان اتوبوسرانی در برنامه تلویزیونی تهران ۲۰ با اشاره به  تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس‌های بی‌آرتی گفت: در ساعات پیک ترافیک حجم مسافران خانم برای استفاده از این اتوبوس‌ها بیشتر از آقایان است و اینکه خانم‌ها در جلوی اتوبوس در خطوط بی‌آرتی بیشترین صدمات به آنها وارد می‌شود.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت سلامتی صدیقه وسمقی/ همسر و وکیل صدیقه وسمقی: بینایی او قبل از زندان از دست رفته بود/ وسمقی در زندان دچار بیماری قلبی شده است
  • چرا میگن پنیر کاتیج یا کوتاژ مصرف کنید؟+ طرز تهیه کامل
  • نقش مغفول مانده پدران در سلامت زنان و بارداری | تلویزیون با برنامه‌ «ماه‌ ترین» وارد شد
  • ۳ فایده بی‌نظیر تخم‌مرغ/ روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • روشی که طول عمر شما را بیشتر می‌کند
  • مسکن مجاز در دوران بارداری
  • راهنمای انتخاب مانتو شلوار اداری در زمان بارداری
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در بی.‌آرتی + فیلم
  • ورزش ممکن است پیری را معکوس کند