Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی العالم، حازم قاسم، سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی فلسطینی حماس بر ضرورت توقف هماهنگی‌های امنیتی با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

حازم قاسم تاکید کرد: هماهنگی امنیتی با اشغالگران دلیل اصلی افزایش سرعت شهرک سازی است.

او ادامه داد: اظهارات نخست‌وزیر رژیم اشغالگر درباره شهرک سازی و توسعه آن در کرانه باختری رود اردن تاکیدی بر حجم مشکلاتی است که قضیه فلسطین با آن مواجه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی حماس تاکید کرد: مقاومت کامل تنها راه به شکست کشاندن طرح‌های رژیم اشغالگر برای شهرک سازی است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اشغالگر در سخنان اخیر خود نه تنها متعهد شد که هیچ یک از شهرک‌های کرانه باختری رود اردن را بر نمی‌چیند بلکه خواستار افزایش سرعت در ساخت و ساز شهرک‌ها شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فلسطین رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۸۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار شهدای غزه به 33هزار و 899 شهید رسید/ معلولیت روزانه 60 اسرائیلی به دلیل جنگ غزه

به گزارش جماران به نقل از الجزیره، وزارت بهداشت نوار غزه اعلام کرد که رژیم اشغالگر طی 24 ساعت گذشته 6 جنایت مرتکب شد که طی آن 56 فلسطینی به شهادت رسیدند و 89 فلسطینی دیگر نیز زخمی شدند.

وزارت بهداشت نوار غزه تأکید کرد که شمار شهدای تجاوز اسرائیل به نوار غزه از هفتم اکتبر سال 2023 تا کنون به 33هزار و 899 شهید رسید و شمار زخمی ها نیز به 76 هزار و 664 نفر رسید.

وزارت بهداشت نوار غزه از همه طرف های مربوطه خواست که راه را برای سفر مبتلایان به بیماری سرطان و بیماری های مزمن و مجروحان گروه سنی 16 تا 65 سال به خارج از نوار غزه باز کنند تا بتوان جان آنها را نجات داد زیرا هر روز تعدادی از آنها جان خود را در این منطقه از دست می دهند.

 

دیگر تحولات

 

شهادت 16 اسیر از ابتدای جنگ تا کنون

 باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد که از ابتدای جنگ علیه غزه تا کنون 16 اسیر فلسطینی زیر شکنجه و جنایت های پزشکی و سیاست گرسنگی دادن آنها در زندان های رژیم اشغالگر به شهادت رسیدند.

 

تهدید حماس به تعلیق مشارکت در مذاکرات بی‌نتیجه آتش‌بس با رژیم صهیونیستی

برخی منابع آگاه به رای‌الیوم اعلام کردند که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تهدید به تعلیق مشارکت در مذاکرات بی‌نتیجه آتش بس با رژیم صهیونیستی کرده است.

بنابر گزارش رای الیوم، مذاکرات مربوط به آتش بس میان حماس و رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده و همه پیشنهادهای مطرح شده از سوی همه طرف‌ها برای توافق راه به جایی نبرده است.

منابع آگاه به رای الیوم اعلام کردند که حماس چرخش جدیدی در مذاکراتش با رژیم صهیونیستی پس از گذشت بیش از ۱۹۳ روز از جنگ خونین علیه غزه داشته؛ جنگی که قریب به ۱۰۰ هزار شهید، زخمی و مفقود بر جای گذاشته است.

این منابع بیان کردند: تل آویو از مذاکراتی که با میانجی‌گری قطر، مصر و حتی آمریکا انجام می‌شود، به عنوان دستاویزی برای وقت کشی به منظور انجام کشتارهای دیگر در غزه بهره می‌برد و حماس به فراخواندن هیات خود و تعلیق مشارکت در این مذاکرات تا زمان گام موثر از جانب طرف مقابل در زمینه تعامل با شروطی که روی میز مذاکره گذاشته، تهدید کرده است.

منابع یادشده اعلام کردند: تداوم مذاکرات پیچیده و بی حاصل به نفع بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که به دنبال طولانی کردن جنگ از بیم محاکمه و بازخواست در داخل اراضی اشغالی است و این موضوع از جانب حماس پذیرفتنی نیست.

این منابع افزودند: حماس در سایه جنایاتی که رژیم صهیونیستی در غزه مرتکب شده، باب مذاکرات را نخواهد گشود و میانجی‌گران را در برابر گزینه های فشار بر روی اسرائیل از طریق تعیین زمان مشخص برای شروع مذاکرات جدی و ملموس یا بستن کامل پرونده قرار داده است.

به گفته منابع مذکور، حماس به همه شروط خود شامل توقف جنگ، عقب نشینی نظامیان صهیونیست به طور کامل از غزه، بازگشت بدون قید و شرط آوارگان از جنوب غزه به منازلشان در شمال و ورود کمکها برای ساکنان غزه پایبند است.

 این خبر در حالی منتشر می شود که «بسّام خلف» عضو دفتر سیاسی حماس در لبنان سه شنبه شب در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک درباره اوضاع غزه گفت که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دنبال طولانی‌کردن جنگ در غزه با هدف جلوگیری از سقوط کابینه افراطی خود است و در  موضوع تبادل اسرا نیز مذاکرات را جدی نگرفته است.

این عضو حماس تصریح کرد که آمریکا به دلیل آنکه در جنگ علیه غزه مشارکت دارد، نمی‌تواند میانجی‌ بی‌طرفی باشد.

وی افزود: حماس پیشنهادات رژیم صهیونیستی در خصوص تبادل اسرا را رد کرد چرا که شامل برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، بازگشت آوارگان به شمال غزه و آزادسازی اسرا در مرحله نخست نبود.

خلف درباره درخواست حماس نیز گفت که این جنبش خواستار آزادی ۳۰ فلسطینی دارای حبس ابد در ازای آزادی هر یک نظامی زن و آزادی ۵۰ اسیر در ازای آزادی هر یک نظامی دیگر است.

در همین حال، شبکه ان.بی.سی نیوز بامداد چهارشنبه گزارش داد که گفت‌وگوهای آتش‌بس میان حماس و رژیم صهیونیستی «تقریبا متوقف شده است.»

این شبکه آمریکایی این خبر را به نقل از یک دیپلمات ارشد که نامش فاش نشده است، منتشر کرد.

این در حالی است که حماس پیشنهادهای اخیر در مورد مبادله اسرا رد کرد. «بسّام خلف» عضو دفتر سیاسی حماس در لبنان در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت: حماس پیشنهادات رژیم صهیونیستی در خصوص تبادل اسرا را رد کرد چرا که شامل برقراری آتش‌بس دائمی در غزه،  بازگشت آوارگان به شمال غزه و آزادسازی اسرا در مرحله نخست نبود.

خلف درباره درخواست حماس نیز گفت که این جنبش خواستار آزادی ۳۰ فلسطینی دارای حبس‌ابد در ازای آزادی هر یک نظامی زن و آزادی ۵۰ اسیر در ازای آزادی هر یک نظامی دیگر است.

 ارتش رژیم صهیونیستی از زمان آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر گذشته ( ۱۵مهر) با انجام حملات وحشیانه دست به کشتار زنان ‌و کودکان غزه زده اما تاکنون نتوانسته به اهدافی که برای خود تعیین کرده است، دست یابد. ارتش این رژیم بازگرداندن اسیران صهیونیست از غزه و  نابودی حماس را از اهداف جنگ علیه ساکنان غزه اعلام کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین سه‌شنبه اعلام کرد که شمار شهدای ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۶ هزار و ۵۷۵ نفر افزایش یافت.

 

تخریب 70 درصد ساختمان‌ها در غزه

 

وزیر امور خارجه اردن تاکید کرد: باید برای توقف فاجعه انسانی جاری در غزه و توقف فوری جنگ تلاش کنیم.

 ایمن الصفدی اظهار داشت که به سبب جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه، 70 درصد ساختمان‌ها در این باریکه تخریب شده و 1.7 میلیون فلسطینی آواره شدند.

الصفدی گفت توقف جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه متضمن عدم تنش و درگیری در منطقه خواهد بود.

وی اظهار داشت ما با هر پهپاد اسرائیلی که امنیت اراضی ما را تهدید کند، مقابله خواهیم کرد.

ایمن الصفدی تصریح کرد اقدامات دولت رژیم صهیونیستی در سایه تجاوزات شهرک‌نشینان اشغالگر موجب برهم زدن اوضاع در کرانه باختری شده است.

الصفدی اظهار داشت که نباید اجازه داد نتانیاهو جنگ را بر منطقه تحمیل کند.

وی همچنین تصریح کرد که غزه نیازمند ارسال روزانه 800 کامیون کمک بشردوستانه است و آنچه اکنون وارد این منطقه می‌شود، پاسخگویی کمترین نیازهای آن هم نیست.

 

دنیا دربرابر کشتار فلسطینیان سکوت کرده/ تلاش‌ برای توقف جنگ کافی نبوده

وزیر امور خارجه عربستان تاکید کرد که اوضاع در غزه غیرقابل قبول است و جامعه بین‌الملل در توقف جنگ در این منطقه ناکام مانده است.

«فیصل بن فرحان» اظهار داشت ما نهایت تلاش خود را برای توقف جنگ بکار می‌گیریم و منطقه بی‌نیاز از تنش و درگیری‌های بیشتر است.

بن فرحان تاکید کرد که تلاش‌های انجام شده برای توقف جنگ در غزه کافی نبوده و باید کمک‌ها با سرعت بیشتری به این باریکه ارسال شود.

وی همچنین تصریح کرد که همه دنیا به کشته شدن 7 نیروی امدادرسان بین‌المللی در غزه واکنش نشان داد اما در برابر کشتار بیش از 33 هزار فلسطینی تا این لحظه سکوت کردند.

وزیر خارجه عربستان تاکید کرد: ما خواستار آتش‌بس فوری در غزه هستیم و نمی‌خواهیم نزاع و درگیری بیش از  این در منطقه وجود داشته باشد.

فیصل بن فرحان گفت مرگ ساکنان غزه بر اثر گرسنگی ثابت کرد که نظام بین‌الملل به طور کامل در تعامل با وضعیت جاری در غزه ناکام مانده است.

بن فرحان اشاره کرد که ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه هیچ توجیهی ندارد و در رابطه با فاجعه جاری در غزه رفتار و تعاملی دوگانه وجود دارد.

معلولیت روزانه 60 اسرائیلی به دلیل جنگ

وبسایت والای اسرائیل گزارش داد که روزانه 60 نفر به دلیل جنگ علیه غزه دچار معلولیت می شوند.

ارتش رژیم اشغالگر از بیت حانون در شمال غزه عقب نشینی کرد

رسانه های فلسطینی اعلام کردند نیروهای ارتش رژیم اشغالگر بعد از نفوذ 36 ساعته از بیت حانون در شمال غزه عقب نشینی کرد.

در این مدت نیروهای اشغالگر مراکز پناهندگان را محاصره کرده و شماری را بازداشت کرده و شهروندان را در بیت حانون شکنجه کردند.

نیروهای اشغالگر قبل از عقب نشینی حتی زمین های کشاورزی را نیز با خاک یکسان کردند.

 


 

دیگر خبرها

  • حماس: نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد
  • حماس:نتانیاهو قصد توقف جنگ ندارد/اسرائیل در ورطه نابودی است
  • طرح رژیم صهیونیستی برای تغییر وضعیت موجود در مسجد الاقصی
  • حماس خواستار جنبش جهانی برای حمایت از اسیران فلسطینی شد
  • شمار شهدای غزه به 33هزار و 899 شهید رسید/ معلولیت روزانه 60 اسرائیلی به دلیل جنگ غزه
  • یک رهبر حماس: معادله جدیدی شکل گرفته است
  • ۲ شوک بزرگ به نتانیاهو/ اسرائیل بازی اطلاعاتی-امنیتی را باخت
  • انتقاد عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از ناتوانی ارتش اشغالگر در جنگ غزه
  • اردن: اولین گام برای کاهش تنش، توقف تجاوز به غزه است
  • وزیرخارجه اردن: با نفوذ پهپادهای اسرائیلی هم مقابله خواهیم کرد!