Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدابنده گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از ابزاری است که در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین گام برمی دارد

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «قاسمعلی خدابنده» امروز(۲۰ تیر) در آیین اختتامیه مرحله استانی پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی ویژه پسران گفت: در سال های گذشته دانش آموزان خلاق و نوآور در دوره ابتدایی در جشنواره جابربن حیان شناسایی می شدند اما برای شکوفا شدن استعدادهایشان با یک وقفه ای مواجه می شدند و نبود جشنواره ای در دوره اول متوسطه که بتواند این خلاء را پر کند احساس می شد و آموزش و پرورش خراسان رضوی جشنواره نوجوان خوارزمی را به عنوان یک پدیده جدید علمی پژوهشی در دوره اول متوسطه به کل کشور معرفی و اشاعه نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی اهمیت بسیار زیادی دارد و یکی از ابزاری است که در جهت تحقق اهداف سند تحول بنیادین گام برمی دارد و با تلفیق دانش تئوری و کار عملیاتی در دانش آموزان، تعلیم و تربیتی ماندگار و پایدار ایجاد خواهد کرد.

 

خدابنده تصریح کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی یک موقعیت جدید یادگیری ایجاد می کند و این فضا و فرصت جدید در این جشنواره به عینه دیده می شود و موجب می شود مکان، فضا، زمان و محتوای آموزشی از چهارچوب کلاس و مدرسه خارج شده و در همه جا تعمیم و گسترش یابد.

 

وی اظهارداشت: بر طبق سند تحول بنیادین باید دانش آموزان و معلمان را به سمتی سوق دهیم که از روش ها و شیوه های نوین آموزشی استفاده کرده و از شیوه های سنتی تعلیم و تربیت فاصله بگیرند و این موضوع در جشنواره نوجوان خوارزمی دیده می شود که در نهایت به توانمندی دانش آموزان و معلمان منجر خواهد شد.

 

« رضا صابری تولایی» هم در این مراسم جشنواره نوجوان خوارزمی را یکی از بزرگترین رویدادهای علمی، پژوهشی و مهارتی دانش آموزی کشور دانست و گفت:در مرحله استانی جشنواره نوجوان خوارزمی قریب به ۶۰۰ دانش آموز نخبه و برتر دوره اول متوسطه استان حضور دارند و این عزیزان ارزشمندترین و بهترین سرمایه های انسانی و اجتماعی استان خراسان رضوی در دوره متوسطه اول محسوب می شوند که حتما باید قدر آن ها را دانسته و در جهت پیشرفت و ارتقاء آن ها گام برداشت.

 

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: جشنواره نوجوان خوارزمی صرفا یک مسابقه نیست بلکه یک فرصت است و با توجه به اینکه در دنیا همه چیز لحظه به لحظه در حال تغییر و تحول است اگر ما انسان ها خودمان را با این تغییرات پیچیده منطبق نسازیم قطعا از عرصه اجتماعی پیشرفته جامعه امروزی عقب خواهیم ماند و این جشنواره این فرصت را برای دانش آموزان و معلمان فراهم ساخته است.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت آذربایجان غربی رئیس قوه قضاییه جشن های دهه کرامت مسجد هفته عفاف و حجاب کانون های مساجد امامزادگان دهه کرامت در فارس جشنواره نوجوان خوارزمی مرحله استانی آموزش و پرورش خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، این مراسم با حضور امام جمعه بهادران، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان - مسئولان شهرستان مهریز و مسئولان محلی و تعدادی از دانش آموزان در محل نمازخانه شهید محسنی روستای گردکوه برگزار شد. 

این جشنواره تا کنون در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شد و برای اولین بار در قالب استانی برگزار می‌شود. 

انتظار می‌رود با برگزاری این جشنواره‌های فرهنگی و استقبال کودکان و نوجوانان، دانش آموزان روستایی با انگیزه بهتر بتوانند با کتابخانی - مطالعه عمومی و داستان نویسی انس بگیرند. 

مراسم اختتامیه این جشنواره داستان نویسی استانی چهاردهم تیرماه سال جاری در روستای عزآباد برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی دانش آموزان
  • ۹ رتبه برتر جشنواره سفیران سلامت برای دانش‌آموزان خوزستانی
  • بازارچه‌ای برای آموزش اشتغال به دانش آموزان متوسطه در رشت
  • تغییر۱۰ درصد برنامه درسی دوره متوسطه اول به نفع مهارت‌آموزی
  • رونمایی از پوستر اولین دوره جشنواره داستان نویسی استان در گردکوه
  • ضرورت افزایش آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان
  • آگاهی والدین از هدایت تحصیلی دانش آموزان اندک است
  • پیش بینی استقبال ۱۰ برابری از جشنواره امسال تئاتر کودک و نوجوان رضوی
  • دبیر پانزدهمین دوره جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی:بزرگداشت استاد جواد محقق در همدان برگزار می‌شود