Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@11:33:12 GMT

راهپیمایی حجاب و عفاف در اراک برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۸۹۶۰

راهپیمایی حجاب و عفاف در اراک برگزار شد

به گزارش ایرنا، راهپیمایان از نقاط مختلف شهر اراک مقابل دبیرستان تزکیه اراک اجتماع داشتند و بعد از آن حدفاصل میدان شهدا تا آستان مقدس امامزادگان شاهزاده عبدالله (ع) و آمنه خاتون (س) اراک را طی کردند و شعارهایی در حمایت از حجاب سردادند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک در حاشیه این راهپیمایی در خصوص اهداف برگزاری این برنامه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: سپاه ناحیه اراک این راهپیمایی را با هدف پاسداری از ارزش‌های دین مبین اسلام و مبارزه با بدحجاب در جامعه برپا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام «ماشاالله عبدی» افزود: اشاعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه نیازمند آموزش‌های بنیادین و مداوم در خانواده، مدرسه، دانشگاه و سطوح مختلف جامعه است و دستگاه های فرهنگی باید نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند.

وی اظهار داشت: حجاب و عفاف پدیده ای اجتماعی است که باعث آرامش در خانواده ها به عنوان مهمترین نهاد اجتماعی و با ارزش ترین کانون عطوفت و عشق در جوامع بشری که نقش بنیادین در توسعه و رشد زندگی سالم و انسانی دارد، می‌شود، بنابراین حفظ آن برای اقشار مختلف به ویژه بانوان ضرورت است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اراک اضافه کرد: عفاف فلسفه وجودی و لایه درونی حجاب محسوب می‌شود و هدف از رعایت حجاب تنها حفظ عفت و پاکدامنی افراد و به تبع آن جامعه بشری است.

اراک شهرستان استان مرکزی است و بیش از ۶۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

۳۰۱۷/‏۶۰۱۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عفاف و حجاب اراک فرهنگی دهه کرامت راهپیمایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۸۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند

سردار یحیی الهی در همایش اصناف و بازاریان خرم آباد که به منظور حمایت از طرح عفاف و حجاب در سالن جوزه هنری شهرستان خرم آباد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد شهدا و امام شهدا و با اشاره به هدف قرار گرفتن اصل نظام و دستاورد‌های آن از سوی دشمنان، پایبندی مردم به اصول انقلاب و حفظ حجاب را مهمترین وصیت شهدا خواند و خاطرنشان کرد: تذکر لسانی و امر به معروف وظیفه همه است.

وی ضمن تقدیر از همراهی و همکاری اصناف و بازریان در اجرای طرح‌های انتظامی و پشتیبانی از پلیس و نقش بی بدیل آنان در امنیت روانی جامعه گفت: اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت و آرامش جامعه در طول تاریخ بوده اند.

فرمانده انتظامی استان لرستان عفاف و حجاب را خواست و مطالبه به حق مردم عنوان کرد و گفت: دشمن با جنگ روانی و هزینه‌های زیاد به دنبال کم رنگ جلوه دادن تلاش‌های فعالان عرصه عفاف و حجاب است و با ترویج و القاء فرهنگ غرب می‌کوشد ارزش‌های والای انقلاب عظیم اسلامی ما را از بین ببرند که مردم و مسئولین می‌بایست هوشیاری لازم را در این زمینه داشته باشند و تک تک زنان و مردان ما این حیله دشمن را شناخته و با آن مبارزه می‌کنند.

وی از عفاف و حجاب به عنوان مهمترین ارزش فرهنگی و اجتماعی، که جامعه اسلامی ایران با دیگر جواع بشری متمایزمی کند نام برد و عنوان کرد: ما در کنار بازار و تجارت خانه هایمان اولین چیزی که بنا می‌کردیم مساجد بودند و این نشانه تدین و تعصب دینی و باور اعتقادی بازاریان ما بود و هیئت‌های مذهبی که در بازار‌های ما شکل گرفت نتیجه دین باوری اصناف بازاریان بود.

سردار الهی در ادامه گفت: حجاب و عفاف یک انتخاب همیشگی در بین زنان و مردان غیرتمند این استان و ایران زمین بوده و این فرهنگ همیشگی و دیرینه است و ما مفتخریم در هر جای ایران و لرستان قدم می‌گذاریم و حاضر می‌شویم با سربلندی و گردنی افراشته از فرهنگ و تمدن خودمان دفاع و صحبت می‌کنیم و یکی از موضوعات و ویژگی‌های مهم این فرهنگ غنی در استان و کشورمان عفت و پاکدامنی و زندگی عفیفانه است که الحمدالله رب العالمین ما به برکت نظام جمهوری اسلامی این امر مهم را در کانون گرم خانواده هایمان شاهد هستیم.

فرمانده انتظامی استان لرستان با اشاره به این که به حمد خدا در لرستان در حوزه عفاف و حجاب مشکل خاصی نداریم گفت: بد حجابی و کم حجابی در استان ولایتمداری، چون لرستان کمش هم زیاد است، لذا انتظار می‌رود همگان بخصوص خانواده‌ها و اصناف و بازاریان با امر و نهی از منکر موارد هرچند کوچکی که می‌بینند تذکر دهند و مار را در این امر مهم یاری نمایند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور
  • جامعه در انتظار تصویب قانون جامع حجاب
  • اجرای طرح حجاب حیا و عفت عمومی جامعه را تقویت می‌کند
  • همه دستگاه‌ها در موضوع عفاف و حجاب باید فعال شوند
  • روایت اژه‌ای از جلسه با رئیسی و بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها
  • اژه ای: همه دستگاه ها در موضوع عفاف و حجاب باید فعال شوند
  • رئیس قوه قضاییه: در بحث حجاب از فراجا خواسته شد به میدان بیاید
  • فراجا وظایفی در حوزه عفاف و حجاب دارد / همه نسبت به ناهنجاری‌های اجتماعی مسئولیت داریم
  • توصیه رئیس دستگاه قضا به فراجا در موضوع حجاب؛ صبر و حوصله به خرج دهید