Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-03-28@08:07:42 GMT

دختری ۲۲ ساله در سواحل لنگرود غرق شد

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۹۲۸۳

ساعت 24- فرمانده نیروی انتظامی لنگرود از غرق شدن دختری ۲۲ ساله در در آب‌های ساحلی چاف این شهرستان خبر داد.

سرهنگ مجید نیکوئی، فرمانده نیروی انتظامی لنگرود افزود: دختری ۲۲ ساله، اهل تهران به علت ناآشنایی با شنا و در خارج از طرح، در آب‌های ساحلی چاف لنگرود غرق شد.

وی تصریح کرد: این دختر که همراه پدرش خارج از طرح سالم سازی دریا در آب‌های ساحلی چاف شنا می‌کرد، غرق شد اما پدرش با کمک ناجیان غریق نجات یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دریای خزر یکی از قربانگاه های شهروندان و گردشگرانی است که بی توجه به هشدارها و شنا کردن در خارج از طرح‌های سالمسازی به شنا می پردازند.

طرح های سالم سازی دریا در گیلان در قالب ۳۵ طرح و ۶۸ شناگاه در ۹ شهرستان ساحلی استان فعال هستند.

گیلان از چابکسر در شرق تا آستارا در غرب استان، ۲۷۴ کیلومتر نوار ساحلی دارد.

زیست شناسی (اکولوژی) دریای خزر، شرایطی خاص دارد که بلد بودن فنون شنا در دریا را امری ناگزیر ساخته به نحوی که دریای خزر، موج‌هایی شکافنده دارد و این، از مخاطرات دائمی آن است که البته در شرایط آب و هوایی نامساعد و ناپایداری‌های جوی، قوی‌تر می‌شود. کارشناسان معتقدند یکی از بهترین راه‌ها برای شنا در خزر، شنا به موازات ساحل است ضمن آنکه تأکید شده علاوه بر خطر شکستگی گردن یا وارد آمدن ضربه به سر در صورت شیرجه در آب‌های کم عمق، غرق شدگی در آب‌های عمیق خزر نیز افراد تازه کار را تهدید می‌کند.

طرح اهتزاز پرچم‌های زرد و آبی در شناگاه ها، بمنظور آگاه سازی هم وطنان از وضعیت سلامت آنهاست و بر این اساس؛ پرچم‌های آبی در شناگاه های سالم برافراشته شده و برای شناگاه های آلوده از پرچم زرد استفاده می‌شود.

ایرنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: غرق شدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در سواحل جنوبی شنا نکنید / احتمال اختلال در ترددهای دریایی وجود دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در مناطق ساحلی و دور از ساحل جنوبی افزایش دارد و احتمال خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی وجود دارد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی‌رنگ از پنجشنبه، نهم فروردین تا جمعه، دهم فروردین و افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا اظهار کرد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق ساحلی و دور از ساحل جنوب استان بوشهر و استان هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز، افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۳۲ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱.۷ متر و دور از ساحل بیش از ۱.۷ متر پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: احتمال خطر غرق‌شدن شناگران، پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی، اختلال در ترددها و فعالیت دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک، قایق‌های صیادی و نیمه سنگین و اختلال در فعالیت سکوهای نفتی وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به منع شنا، منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، اجتناب از تردد شناورهای سبک و نیمه سنگین تصریح کرد: باید تمهیدات لازم برای فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی مورد توجه قرار گیرد.

وی درباره صدور هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد رنگ از افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا که از پنجشنبه نهم فروردین آغاز می‌شود و تا اوایل وقت شنبه یازدهم فروردین ادامه دارد، خبر داد و گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان سیستان و بلوچستان و دریای عمان و طی روز شنبه نیز در مناطق دور از ساحل استان هرمزگان، در شرق خلیج فارس، افزایش بیشینه سرعت وزش باد لحظه‌ای تا ۲۶ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج در سواحل تا ۱.۵ متر و دور از ساحل بیش از ۱.۵ متر پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان خاطرنشان کرد: احتمال اختلال در ترددهای دریایی، خطر غرق شدن شناگرها و پاره شدن تورهای صیادی، اختلال در فعالیت‌های شیلاتی و فعالیت‌های سکوهای نفتی وجود دارد، لذا منع فعالیت‌های تفریحی و شیلاتی، منع ترددهای شناورهای سبک توصیه می‌شود و باید تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 739395

دیگر خبرها

  • ارتفاع ۲.۵ متری موج خلیج فارس در سواحل استان بوشهر
  • پایداری شرایط جوی تا پایان هفته
  • تداوم ناپایداری‌های دریایی در هرمزگان
  • چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران (فیلم)
  • کشف حیرت‌انگیز شبح کوسه در اعماق دریا (فیلم)
  • چشم دریا زیباترین غار ساحلی ایران + فیلم
  • در سواحل جنوبی شنا نکنید / احتمال اختلال در ترددهای دریایی وجود دارد
  • هواشناسی ایران۱۴۰۳/۰۱/۰۷؛هشدار هواشناسی برای سواحل دریای خزر
  • کشف ۵ جسد پناهجویان توسط گارد ساحلی تونس
  • چین: روابط با فیلیپین در دو راهی سرنوشت ساز قرار دارد