Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه کشورمان اظهار داشت: کشورهای عضو برجام و کشورهایی خارج از برجام تلاش‌هایی را برای حفظ این توافق آغاز کرده‌اند. گامِ بعدی ما هم در یک فرصتِ دو ماهه‌ای که باز به اروپایی‌ها دادیم طراحی شده و اجرا خواهد شد.

وی درباره نفتکش توقیف شده کشورمان گفت: از همان روزِ اول ما اقداماتِ سیاسی حقوقی و دیپلماتیکِ را شروع کردیم، سفیرِ انگلیس را دو بار به وزارت خارجه احضار کردیم، چندین بار هم حضور پیدا کرد که توضیح بدهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ارائه اسناد و مدارک، چندین بار به انگلیسی‌ها گفتیم و گوشزد کردیم که این اقدام آن‌ها تنش‌آفرین و همسو با سیاست‌های خصمانۀ آمریکاست. وکیلی هم در این زمینه گرفته شده که در حالِ انجامِ کارهای حقوقی و قضاییِ است.

سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران به عنوان کشوری که در حاشیه خلیج فارس است و آبراه مهم و استراتژیکِ تنگۀ هرمز در منطقۀ آن قرار دارد، مسئولِ حفظ امنیتِ کشتیرانی است و این کار را خواهد کرد، بنابراین اگر کشتی‌هایی که مشکل قانونی نداشته باشند و مجوزهای لازم را داشته باشند و در هماهنگی با نیروهای مستقر در منطقه مقررات را رعایت کردند، می‌توانند به راهِ خودشان ادامه بدهند.

موسوی درباره سریال گاندو و اینکه آیا آن یک میلیارد و چند صد میلیون دلاری که به ایران منتقل شد، نتیجۀ مذاکرات و برجام بود یا تبادل برخی افراد مانند جیسون رضائیان گفت: اگر برجام نبود احتمالِ اینکه چنین توافقی صورت بگیرد و چنین مبادله‌ای انجام شود و چنین پولی وارد کشور شود، نمی‌گویم غیرممکن بود، اما به شدت سخت بود. این سریال با هر انگیزه‌ای که ساخته شده، ولی آن قسمتی که بیشتر به ما مربوط است و اینکه ما مثلاً اینکه از وزارت خارجه شخص وزیر یک چهرۀ منفعلِ، بی‌عمل و کمی تعابیرِ دیگری نشان داده شود واقعاً نمی‌پسندیم و واقعاً ۱۸۰ درجه با آن چیزی که واقعیت است تفاوت دارد.

وی گفت: آقای ظریف اقتدار و صلابتی که لازمۀ وزیر امور خارجه و وزارت خارجه ایران است در همۀ عرصه‌های سیاست خارجی چه در داخل و چه در خارج داشته است و از این باب بود که کمی گله‌مند شدیم که این چه تصویرسازی‌هایی است که از دیپلمات‌های زحمت‌کشِ کشورِ ما دارند نشان می‌دهند.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

منبع: آفتاب

کلیدواژه: سیدعباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه برجام نفتکش ایران و آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۹۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین، «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پیامی در صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی ایکس درباره بازداشت دانشجویان معترض به جنایت‌های جنگی رژیم صهیونیستی در غزه در دانشگاه‌های این کشور نوشت: گزارش‌های خبری درباره سرکوب و بازداشت گسترده دانشجویان دانشگاه‌های آمریکایی توسط پلیس این کشور به دلیل حمایتشان از مردم فلسطین، نقض خشونت‌بار حق رای، آزادی بیان و حقوق بشر است که برای افکار عمومی سراسر جهان نگران‌کننده است.

تجمع دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

کنعانی افزود: ضرورت دارد که دولت آمریکا در عین پایبندی به وظایف حقوق بشری خود، آزادی بیان و تجمعات دانشجویان و اساتید دانشگاه را تضمین کند و به خواسته‌ها و حقوق قانونی آن‌ها احترام بگذارد.

بازداشت دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین

در ادامه پیام سخنگوی وزارت امور خارجه ایران مطرح شد: نقش اصلی و حمایت‌گرانه دولت آمریکا در نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در فلسطین با ایجاد فضای خفقان‌آور و فرونشاندن صدای معترضان پاک نخواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • سخنگوی وزارت خارجه: نقش آمریکا در نسل‌کشی اسرائیل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • سخنگوی وزارت خارجه: موضوع استفاده از سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترین هسته‌ای و دفاعی کشور ندارد
  • سخنگوی وزارت خارجه : آمریکا در ۳ هفته اخیر پیام‌های متعددی را از کانال‌های مختلف دیپلماتیک به ایران ارسال کرد