Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@20:04:12 GMT

پیشتازی شهر نشینی در البرز

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۶۹۵۸۷

پیشتازی شهر نشینی در البرز

به گزارش ایرنا، بنابراین حل موانع این جمعیت بزرگ شهرنشین استان در حوزه مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است.

بر این اساس معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز این هفته در گرمدره حضور یافته و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار گرمدره مو ضوعات مورد تاکید استاندار را بررسی کرد.

علی درویش پور روز پنجشنبه در این بازدید گفت: بر این اساس طی بازدیدهای میدانی و تشکیل نشست‌های تخصصی در شهرهای مختلف استان به بررسی مسائل و مشکلات و اتخاذ تدابیر لازم برای حل آنها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ضریب شهرنشینی در البرز بالغ بر ۹۲.۶ درصد است، ادامه داد: این هفته در گرمدره حضور یافته و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار گرمدره به چند موضوع مهم که مورد تاکید استاندار نیز بود، پرداختیم.

پروژه چهار خطه کردن راه آهن که هشت کیلومتر آن در محدوده این شهر ۹۱ درصد پیشرفت دارد، ولی وجود ۲۴۳ پلاک از املاک مردم در این محدوده روند کار را مختل کرده است از مواردی بود که بررسی شد.

معاون استاندار البرز اضافه کرد: باید در اسرع وقت تمهیدات لازم را برای حل مشکل معارضان چهار خطه کردن راه آهن در محدوده گرمدره اندیشیده شود.

وی گفت: عبور بزرگراه شهید لشکری و جاده مخصوص کرج شهر گرمدره را به چند بخش تقسیم کرده و دسترسی مناسبی بین جنوب و شمال این شهر وجود ندارد بنابراین زیرگذری برای حل این معضل طراحی شده است.

درویش پور افزود: طی هفته‌های آینده برنامه ریزی لازم برای کلنگ زنی این زیر گذر با حضور استاندار صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: گرمدره ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه گذاری بخش خصوصی دارد بنابراین پروژه تجاری فرهنگی در این راستا در دستور کار است.

۸۰۲۹/‏‬ ۶۱۵۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۹۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: در بارندگی روز گذشته در استان سستی و ناهمواری جاده‌های غالباً خاکی و صعب العبور و همچنین تاریکی و دید بسیار کم شبانه، مانع از نقش آفرینی و تلاش جهاد گونه در موقعیت‌های پرخطر سیلابی استان نشد. 

وی افزود: علی رغم وجود تهدید‌های جانبی در بارش‌های رگباری کم نظیر اخیر، شب گذشته عوامل فنی و گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای یزد در بند‌های خاکی و مسیل‌های در معرض آسیب حاضر شدند و با رصد پیوسته خطرات احتمالی، تمهیدات لازم را پیش بینی کردند. 

گفتنی است مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت علاوه بر حضور شبانه در مکان‌های مذکور، امکانات و ماشین آلات در اختیار را برای حضور میدانی و عملیات عمرانی موردنیاز بسیج کردند. رصد لحظه‌ای آمار بارندگی براساس مدل‌های مختلف علمی و دبی ورودی رودخانه‌ها و بند‌ها و ارسال هشدار‌های لازم به مسئولین ذیربط نیز از مهمترین اقدامات این شرکت در حوادث اخیر محسوب می‌شود. 

شایان ذکر است در بارندگی اخیر، دبی اندازه گیری شده در رودخانه تفت به ۹۲ مترمکعب در ثانیه با دوره بازگشت بیش از ۱۰۰ سال رسید. این حجم از رواناب می‌تواند به خوبی گویای تلاش‌های تاثیرگذار عوامل میدانی کلیه دستگاه‌های ذیربط در مدیریت و کنترل خسارات ناشی از آن باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • شروع رقابت‌های آزمون سراسری در استان مرکزی
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • مصوبات شورای مسکن در شهرجدید مهستان، گره نهضت ملی مسکن در این شهر را باز کرد
  • تعیین مهلت نصب دوربین ثبت تخلفات در آزادراه شیراز - اصفهان
  • ۲ هزار و ۳۰۰ قطعه زمین در خراسان جنوبی آماده واگذاری است
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر مربع از بلوچستان را درگیر کرد
  • ایجاد هنرستان در همسایگی صنایع آذربایجان غربی
  • سیل اخیر ۳۲۰ کیلومتر را درگیر کرد