Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه کشورمان در سالروز قتل عام ۸ هزار مسلمان بوسنیایی توسط نیروهای صرب، با انتشار پیامی تأکید کرد که مسلمانان و اروپایی‌ها هرگز نباید چنین جنایت وحشتناکی را فراموش کنند.

به گزارش مشرق، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان امروز پنج‌شنبه ۲۰ تیر (۱۱ جولای) با انتشار پیامی در توئیتر، یاد و خاطره چندین هزار مسلمان بوسنیایی که ۲۷ سال پیش در چنین روزی قتل عام شدند را گرامی داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

دیپلماسی ایران آمریکا را منزوی کرد

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در این پیام توئیتری خاطرنشان کرد: «۲۷ سال قبل در چنین روزی بیش از ۸ هزار مسلمان بوسنیایی در خاک اروپا قتل عام شدند؛ بدترین نسل‌کشی در اروپا پس از جنگ جهانی دوم. در دورانی که تعصبات ضد مسلمانان هرروز عادی‌تر می‌شود، نه مسلمانان و نه اروپایی‌ها نباید چنین جنایات وحشتناکی را فراموش کنند.»

جنگ بوسنی یکی از فجایع بشری قرن بیستم به شمار می رود که طی آن، نسل کشی مسلمانان در اروپا از سوی قدرت های بین المللی آغاز شد و صرب ها عامل اصلی این کشتار بودند.

این نبرد خانمان‌سوز از پنجم آوریل ۱۹۹۲ آغاز شد و تا ۱۴ دسامبر ۱۹۹۵ ادامه یافت و طی آن بیش از ۱۰۰ هزار نفر جانشان را از دست دادند، جنگی که به قتل عام گسترده مسلمانان غیر نظامی، در دست گرفتن کنترل نیمی از کشور توسط صربستان و امکان وتوی سیاست های ملی در بوسنی انجامید.

یکی از اتفاقات تلخ جنگ بوسنی، کشتار «سربرنیتسا» است که در ۱۱ جولای ۱۹۹۲ اتفاق افتاد و طی آن نیروهای صرب  بیش از ۸ هزار نفر از ساکنین بوسنیایی شهر مسلمان‌نشین سربرنیتسا را قتل عام کردند.

این قتل عام مسلمانان بوسنی دومین نسل کشی بزرگ در اروپا پس از جنگ دوم جهانی محسوب می‌شود.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز اینستکس محمد جواد ظریف اروپا قتل عام بوسنی و هرزگوین مسلمانان جنایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۹۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)

 

 

 

منبع : طرفداری

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جام جهانی پیرمردها ؛ رونالدینیو و تیری آنری پا به توپ می‌شوند (فیلم) ۱۷ سال از سریع‌ترین گل تاریخ لیگ قهرمانان اروپا گذشت (فیلم) مصاحبه قدیمی علی دایی در آلمان پس از گلزنی در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)

دیگر خبرها

  • علیرضا دبیر مصاحبه جنجالی‌اش با پیمان یوسفی را فراموش نکرده است | به من قول داده بودند که‌...
  • ۸ نشانه ظریف که نشان می‌دهد دوست‌تان پشت سر شما صحبت می‌کند!
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • گل‌های ماندگار و فراموش نشدنی مسی و رونالدو در لیگ قهرمانان اروپا (فیلم)
  • دیدار رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی با سفیر ایران در سارایوو
  • عارف غلامی دوباره از لیست خط خورد
  • خشم مسلمانان و اپوزیسیون هند از اظهارات اسلام‌ستیزانه مودی
  • بروید به سلامت، فراموش نمی‌کنیم!
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!
  • گلدبرگ: AEW مزخرف است و هرگز به آنجا نخواهم رفت/ اخبار WWE