Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «میخائل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در نشست امروز شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به طرف‌های برجام یادآوری کرده که این توافق قرار بوده به عادی‌سازی روابط اقتصادی و تجاری با ایران منجر شود. 

اولیانوف در این نشست گفت: «هدف برنامه جامع اقدام مشترک نه فقط حل مسائل هسته‌ای، بلکه عادی‌سازی روابط تجاری و اقتصادی با ایران هم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آشکار است که برجام نمی‌تواند فقط بر یکی از این دو ستون استوار باشد.»

نماینده روسیه از اقدام آمریکا در اعمال تحریم‌های نفتی علیه ایران انتقاد کرد. وی گفت: «چه کسی به آمریکا حق داده علیه ایران تحریم نفتی اعمال کرده و سایر کشورها را به دلیل همکاری با ایران تحت تحریم قرار دهد؟ آیا این حق قدرتمندترین کشورها است؟ در این صورت داریم به سمت نظم جهانی تمامیت‌خواه حرکت می‌کنیم.»

اولیانوف همچنین تصریح کرد در صورتی که اقدامات آمریکا به فروپاشی راستی‌آزمایی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی منجر شود، مسئولیت از بین رفتن آن صرفاً متوجه آمریکا خواهد بود. وی گفت: «مسئولیت از بین رفتن نظام راستی‌آزمایی در ایران صرفاً به عهده آمریکا خواهد بود. تبعات منفی این اقدام بر کل پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اثر خواهد گذاشت.»

اولیانوف همچنین گفت: «ما از همه اعضای شورا می‌خواهیم به شدت سیاست‌های مخرب آمریکا را محکوم کنند.»

منبع: تابناک

کلیدواژه: روسیه آمریکا تحریم نفتی نازنین زاغری نشست شورای حکام جیسون رضائیان تب کریمه کنگو شیخ زکزاکی بانک سرمایه هیلاری کلینتون پیام دهکردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۶۹۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اعلام کرد که بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی (IAEA) به تاسیسات هسته‌ای ایران بازگشتند.

اولیانوف در پستی در تلگرام نوشت: بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی که به دلیل تنش در منطقه به طور موقت از تاسیسات هسته‌ای ایران خارج شده بودند، برای انجام وظایف خود به ایران بازگشته اند.

رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پیش‌تر اعلام کرده بود که بازرسی‌ها در روز سه‌شنبه پس از تعطیلی موقت سایت‌های هسته‌ای ایران در روز یکشنبه ادامه خواهد یافت.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همچنین با تاکید بر اینکه مدرکی درباره ساخت سلاح هسته‌ای در ایران وجود ندارد، گفت که تنش‌های اخیر نیز خللی بر روند فعالیت‌های نظارتی این سازمان از برنامه هسته‌ای ایران ایجاد نکرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • اولیانوف: بازرسان آژانس فعالیت خود را در ایران از سر گرفته‌اند
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • خبر تازه اولیانوف از فعالیت بازرسان آژانس در ایران
  • رویترز: بایدن تحریم‌های نفتی ایران را تشدید نمی‌کند
  • اولیانوف: بازرسان آژانس اتمی در ایران به کار خود بازگشتند
  • از سرگیری بازرسی‌های آژانس از تاسیسات هسته‌ای ایران
  • یورونیوز: آمریکا نمی‌تواند تحریم‌های نفتی ایران را تشدید کند
  • رویترز: اعمال تحریم‌های نفتی جدید آمریکا علیه ایران بعید است
  • رویترز: بایدن تحریم نفتی را از لیست گزینه‌های پاسخ به ایران خط زده است