Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@08:42:08 GMT

کم‌کاری در حوزه بانوان را جبران کنیم

تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۰۰۱۰

کم‌کاری در حوزه بانوان را جبران کنیم

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی روز پنجشنبه در نشست مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور در قم، انقلاب اسلامی را مولود حوزه علمیه دانست و اظهار کرد: انقلاب اسلامی یکی از خروجی‌های حوزه علمیه است و سهم بی‌بدیل حوزه علمیه را نمی‌توان در این اتفاق بی‌بدیل قرن نادیده گرفت.
وی پیرامون اهمیت اثرگذاری بانوان در فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی گفت: بانوان نه تنها در مقام مبلغ دین مخاطبان مهمی هستند، بلکه در جایگاه اثرگذاران ویژه بر سرنوشت کشور باید مورد توجه جدی قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قمی با انتقاد از کم کاری‌هایی که در حوزه بانوان شده، بیان داشت: مهم‌ترین عرصه برای سرمایه گذاری در حوزه زن، حوزه علمیه خواهران است. امیدواریم با طرحی که اسلام ناب برای حیات طیبه جامعه بشری دارد این کم کاری‌ها جبران شود و همچنین در دوره جدید سازمان تبلیغات اسلامی عزم و اراده جدی برای توسعه فعالیت‌های بانوان وجود دارد.
وی با بیان اینکه اهمیت زن به اندازه آینده و سرنوشت انقلاب اسلامی است، دانش افزایی و مهارت افزایی را از نیازهای مهم خواهران طلبه بیان کرد و افزود: برای تقویت فارغ التحصیلان حوزه علمیه خواهران، وظیفه سنگینی داریم، بنابراین با حوزه علمیه خواهران هم افزایی و همکاری خواهیم کرد.

راه اندازی دفتر همکاری‌های سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور نیز در این نشست، گفت: با هم افزایی این دو نهاد حوزوی و تبلیغی، انتظار به‌حق مردم درباره مدیریت مسائل زنان در سطح کشور به خوبی محقق خواهد شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت‌پور از راه اندازی دفتر همکاری‌های مرکز مدیریت خواهران و سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و اظهار کرد: نمایندگان هر دو نهاد و حوزه‌های فعالیت آن‌ها مشخص شده و بحث‌های مربوط به مهارت افزایی و توانمندسازی خواهران طلبه و بکارگیری آن در سازمان تبلیغات اسلامی مورد اهتمام است. همچنین تلاش می‌شود انتظارات مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی را در برنامه‌های آموزشی سطوح سه و چهار مورد توجه قرار دهیم. با عملیاتی شدن این تفاهم‌ها، بسیاری از نگرانی‌هایی که تاکنون ناشی از عدم هماهنگی این دو نهاد بوده مرتفع خواهد شد.
مدیران استانی حوزه‌های علمیه خواهران نیز در این نشست به بیان نقطه نظرات خود پرداختند. هم‌افزایی فعالیت‌های دو مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه خواهران در استان‌ها، امضای تفاهم نامه همکاری میان این دو مجموعه، استفاده بیشتر از ظرفیت خواهران طلبه در فعالیت‌های تبلیغی، برگزاری دوره‌های مهارتی، آسیب شناسی شبکه تبلیغ در کشور، ایجاد کارگروهی برای پیگیری عملی توسعه فرهنگ عفاف و حجاب و… از مهم‌ترین نکات مطرح شده بود.

۷۴۰۳/‏‬ ۶۱۳۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حوزه علميه قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۰۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم افطاری سازمان تبلیغات اسلامی در استایوم آزادی کار بزرگی بود

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور در حاشیه جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه (هشتم فروردین ۱۴۰۳) با حضور خبرنگاران و در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در رابطه با برگزاری محفل امام حسنی‌ها در مجموعه ورزشی آزادی و استقبال گسترده مردم از آن، گفت: مراسم افطاری سازمان تبلیغات اسلامی در استایوم ازادی کار بسیار بزرگ و ارزشمندی بود. از برگزار کنندگان و تامین کنندگان بستر های لازم از جمله امنیت مراسم تشکر می کنیم. برنامه خوبی بود و نشان دهنده علاقمندی مردم ما است.
در حال تکمیل

کد خبر 6063431

دیگر خبرها

  • رشد ۲۸ درصدی ورزشکاران سازمان یافته حوزه بانوان در آذربایجان‌غربی
  • زهرا شجاعی؛ زنی که «زنان» و «بانوان»‌ را جانشین «خواهران» کرد
  • زهرا شجاعی؛ زنی با ادبیات زنان و بانوان نه خواهران یا متعلقه‌ها
  • روح معماری ایرانی-اسلامی بیش از پیش در ساخت و سازها دمیده شود
  • از سرمایه عظیم جذب زائر در قم استفاده شود
  • روح معماری اسلامی- ایرانی در قم مورد توجه قرار گیرد
  • بافت شهرسازی و معماری در قم باید با نگاه اسلامی باشد
  • مراسم افطاری سازمان تبلیغات اسلامی در استایوم آزادی کار بزرگی بود
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید
  • هم افزایی و هم اندیشی بانک توسعه تعاون و سازمان تعاون روستایی در نخستین روز کاری سال جدید