Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@10:56:55 GMT

نفت سنگین ایران ۷ دلار ارزان شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۲۱۹۰

نفت سنگین ایران ۷ دلار ارزان شد

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در ژوئن سال ۲۰۱۹ به ۲.۲۲۵ میلیون بشکه در روز رسید و نفت سنگین ایران شش دلار و ۹۸ سنت در هر بشکه ارزان شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، گزارش اوپک بر مبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲.۲۲۵ میلیون بشکه در روز رسید که ۱۴۲ هزار بشکه در روز در مقایسه با تولید ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۳۶۷ میلیون بشکه در روز در ژوئن، کاهش نشان داد.

 

طبق آمار منابع ثانویه، مجموع تولید اوپک که متشکل از ۱۴ کشور است، در ماه ژوئن ۲۹.۸۳ میلیون بشکه در روز بود که نسبت به ماه پیش از آن ۶۸ هزار بشکه در روز کاهش داشت. تولید نفت علاوه بر ایران، در لیبی و آنگولا کاهش یافت، در حالی که تولید نیجریه و عربستان سعودی افزایش داشت.

 

طبق خبر ایسنا، قیمت نفت سنگین ایران در ماه ژوئن ۶۰ دلار و ۸۸ سنت در هر بشکه بود که در مقایسه با مه ۶۷ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه در مه، شش دلار و ۹۸ سنت کاهش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال ۲۰۱۹ تاکنون ۶۳ دلار و ۲۶ سنت در مقایسه با ۶۶ دلار و ۸۹ سنت در سال ۲۰۱۸ بوده است.

 

ارزش سبد نفتی اوپک در ژوئن حدود هفت دلار یا ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۲ دلار و ۹۲ سنت در هر بشکه رسید که دومین کاهش ماهانه متوالی بود و ارزش این سبد به همراه شاخص‌های قیمت نفت به شدت افت کرد./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت مسجد کانون های مساجد جشن های دهه کرامت رئیس قوه قضاییه اردبیل شهدا روزنامه ها روزنامه نفت سنگین اوپک نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۲۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید

اداره اطلاعات انرژی آمریکا از افزایش ۶۳۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت ایران طی یک سال گذشته و تولید ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه نفت در سومین ماه ۲۰۲۴ خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اداره اطلاعات انرژی آمریکا در جدیدترین گزارش خود از تولید روزانه 3 میلیون و 250 هزار بشکه نفت خام ایران در سومین ماه سال جاری میلادی خبر داده است.

تولید نفت ایران در این ماه نسبت به ماه قبل 30 هزار بشکه در روز افزایش داشته است. ایران در ماه فوریه 3 میلیون و 230 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

بر اساس این گزارش ایران در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی به طور متوسط 3 میلیون و 230 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده است.

تولید نفت ایران در ماه‌های ژانویه تا مارس امسال نسبت به سه‌ماهه چهارم سال قبل 50 هزار بشکه در روز و نسبت به سه‌ماهه نخست سال قبل 630 هزار بشکه در روز افزایش داشته است. ایران در سه‌ماهه نخست سال قبل 2 میلیون و 600 هزار بشکه در روز و در سه‌ماهه چهارم این سال 3 میلیون و 180 هزار بشکه در روز نفت تولید کرده بود.

ایران با افزایش 630 هزار بشکه‌ای تولید نفت طی یک سال گذشته رکورددار افزایش تولید در میان اعضای اوپک طی این مدت بوده است. گابن، نیجریه و ونزوئلا تنها اعضای اوپک بوده‌اند که طی یک سال گذشته تولید خود را افزایش داده‌اند. تولید گابن 10 هزار، نیجریه 40 هزار و ونزوئلا 90 هزار بشکه در روز افزایش داشته است.

تولید نفت اوپک در سه‌ماهه نخست سال قبل 27 میلیون و 380 هزار بشکه در روز بوده که این رقم در سه‌ماهه امسال با کاهش 720 هزار بشکه‌ای به 26 میلیون و 660 هزار بشکه در روز رسیده است.

بر اساس این گزارش ایران با افزایش تولید نفت توانسته است جایگاه از دست رفته خود در میان تولیدکنندگان بزرگ اوپک را پله به پله پس بگیرد. ایران در حالی که در سه‌ماهه نخست سال قبل به جایگاه پنجم اوپک سقوط کرده بود در سه‌ماهه نخست 2024 پس از عربستان و امارات سومین تولیدکننده بزرگ اوپک بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید نفت ایران به ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار بشکه در روز رسید
  • پیش‌بینی بانک‌های غربی از قیمت نفت پس از حمله ایران به اسرائیل
  • برنت ۹۰ دلار و ۷۲ سنت شد
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • قزاقستان تخطی از سهمیه تولید در اوپک‌پلاس را جبران می‌کند
  • هشدار افزایش بهای جهانی نفت به فراتر از ۱۰۰ دلار در صورت تشدید تنش ها در خاورمیانه
  • قیمت جهانی نفت افت کرد
  • قیمت نفت از پاسخ معقول ایران آرام گرفت
  • ایران پیشتاز افزایش تولید در اوپک
  • ایران پیشتاز افزایش تولید نفت اوپک در اسفند