Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس: امارات اعلام کرده که تعداد نیرو‌های خود را در برخی از مناطق یمن که در طول چهار سال گذشته پایگاه‌های بزرگی در آن‌ها دایر کرده، کاهش می‌دهد.

در این خصوص دو فرمانده یمنی و چند مسئول دولت مستعفی منصور هادی به خبرگزاری رویترز گفتند که دو افسر سعودی فرماندهی پایگاه نظامی «المخا» و «الخوخه» در استان «تعز» و مشرف به دریای سرخ را در دست گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دو پایگاهی که امارات از آن‌جا عملیات یورش به استان الحدیده را فرماندهی می‌کرد.

به گفته این منابع، ریاض همچنین تعدادی نیرو که رقم آن مشخص نشده را به شهر ساحلی «عدن» و جزیره «بریم الصغیره» در تنگه باب المندب اعزام کرده است.

رویترز در ادامه نوشته است که سخنگوی ائتلاف سعودی و همچنین سخنگوی دولت امارات از اظهار نظر در این خصوص خودداری کرده‌اند. یک مقام بلندپایه اماراتی، اما گفت: «هیچ نگرانی در خصوص به وجود آمدن خلأ در یمن نداریم، چرا که ۹۰ هزار نیروی یمنی را آموزش داده‌ایم. این یک موفقیت بزرگ در یمن است.»

امارات می‌گوید که همچنان به تعهدات خود در قالب ائتلاف و دولت منصورهادی پایبند است. یک مقام دیگر نیز گفت که تصمیم برای کاهش نیرو‌های اماراتی در یمن در لحظه صورت نگرفته و حاصل گفتگو با ریاض است.

رویترز در ادامه مدعی شد که خروج بخشی از نیرو‌های اماراتی از یمن تأثیری در روند جنگ و یا آتش‌بس در الحدیده ندارد، اما باعث می‌شود که افزایش حضور عربستان سعودی در یمن بیش از پیش انتقادات بین‌المللی را بر روی این کشور متمرکز کند.

در همین راستا برخی منابع مطلع در جنوب یمن به پایگاه یمنی المصدر آنلاین گفتند که دولت سعودی کمتر از ۱۰۰ تن از نیرو‌های خود را به پایگاه «المخا» اعزام کرده تا کنترل این پایگاه را از امارات تحویل بگیرند و باقی نیروها، سودانی هستند؛ این نیرو‌ها همچنین خودرو‌های زرهی نیز با خود آورده‌اند. یک سامانه دفاع موشکی «پاتریوت» نیز نصب شده است تا مقر فرماندهی را از حملات پهپادی و مشوکی نیرو‌های انصارالله محافظت کند.

بنابر این گزارش، امارات متحده عربی از یک هفته گذشته نیرو‌ها و سلاح‌های سنگین خود را از پایگاه شهر «الخوخه» در جنوب الحدیده خارج کرده و باقی سلاح‌ها را نیز میان نیرو‌های محلی از جمله «طارق صالح» و «گارد ریاست‌جمهوری» توزیع کرده است. در این بین برخی عوامل اماراتی در پوشش هلال احمر در شهر‌های «المخا» و «الخوخه» باقی مانده و باقی نیرو‌ها به مقر نیرو‌های این کشور در «عدن» منتقل شده‌اند.

روز دوشنبه گذشته خبرگزاری فرانسه به نقل از مسئول اماراتی که نخواست نامش فاش شود، مدعی شد که «ابوظبی قصد دارد راهبرد خود در یمن را از جنگ به صلح تغییر دهد» و از این رو نیرو‌های اماراتی بنا بر دلایل راهبردی از الحدیده و دیگر مناطق یمن خارج می‌شوند.

این در حالی است که روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژرنال» اخیرا در گزارشی نوشت که امارات بخش زیادی از نیرو‌های خود در یمن را خارج کرده و علت این موضوع عکس‌العمل انتقام‌جویانه‌ای است که در صورت آغاز جنگ آمریکا علیه ایران، شامل امارات خواهد شد.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: امارات جنگ یمن نیرو ی یمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۳۱۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند

شهرام ملایی هزاروندی مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای خوزستان با اشاره به اهمیت توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جهت توانمندسازی نیرو‌های مسلح گفت: مهارت آموزی سربازان وظیفه با هدف اشتغالزایی، افزایش بهره‌وری و ایجاد اشتغال پایدار صورت می‌گیرد.

وی افزود: دوره‌های آموزشی سربازان وظیفه در سال گذشته به صورت آموزش در محیط کار واقعی و به شیوه متمرکز در کارگاه‌های پادگان اجرا شد.

ملایی هزاروندی ادامه داد: ارایه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای به کادر وظیفه، گامی موثر و به منظور توانمندسازی سربازان در دوره خدمت برای ورود به بازار کاراست، ازاین رو باید نیرو‌های وظیفه در امر مهارت‌آموزی، ترغیب و تشویق شوند که می‌توان از ظرفیت‌های موجود در مراکز نظامی، بخش خصوصی، بخش دولتی و ظرفیت آموزش‌های مجازی برای تحقق این امر استفاده کرد.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین خلاء جامعه امروز، نداشتن مهارت است اضافه کرد: کارآفرینی، موتور متحرک اقتصا و توسعه اشتغال پایدار است، لذا جوانان و به ویژه سربازان وظیفه را باید به سمت کارآفرین شدن، سوق داد تا شاهد توسعه اشتغالزایی در جامعه باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آموزش‌ مهارتی به بیش از ۱۳ هزار سرباز نیرو‌های مسلح خوزستان
  • ارزیابی حدود ۲۱ هزار نوآموز در پایگاه‌های سنجش سلامت
  • نیروگاه اتمی اسرائیل در حمله ایران آسیب دید | واکنش فوری به ادعای یک روزنامه اسرائیلی
  • ادعای روزنامه اسرائیلی: ۸۴ درصد حملات ایران دفع شد نه ۹۹ %
  • بیش از۱۳ هزار نفر از سربازان نیرو‌های مسلح خوزستان تحت آموزش‌های مهارتی قرار گرفتند
  • ۲۱ هزار نوآموز کردستانی در پایگاه‌های سنجش ارزیابی شدند
  • ارائه آموزش‌های امدادی هلال‌احمر بیرجند به بیش از ۱۱ هزار نفر از نیرو‌های مسلح
  • اجرای مانور لحظه صفر نیرو‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن
  • ادعای فرماندهی مرکزی آمریکا درباره مقابله با دو پهپاد یمنی
  • ادعای سنتکام درباره مقابله با ۲ پهپاد یمنی