Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مجلس نمایندگان  آمریکا قصد دارد روز جمعه لایحه کاهش بودجه دفاعی این کشور را به رأی بگذارد.

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، در صورت تصویب این طرح مجلس نمایندگان، بیش از ۱۷ میلیارد دلار از لایحه بودجه دفاعی ۷۵۰ میلیارد دلاری دولت ترامپ کم می‌شود. با این حال برخی اعتقاد دارند علی‌رغم این کاهش، بودجه دفاعی کاخ سفید برای عملیات‌های برون‌مرزی ارتش آمریکا همچنان به اندازه کافی زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نمایندگان دموکرات با این طرح همچنین می‌خواهند انتقال هر گونه زندانی جدید به زندان گوانتانامو را ممنوع و درخواست ۸۸ میلیون دلاری دولت ترامپ برای ساخت زندان جدید در این پایگاه را رد کنند. بر اساس این طرح همچنین قانون ممنوعیت انتقال زندانیان گوانتانامو به خاک آمریکا نیز لغو می‌شود. این قانون کنگره در سال‌های اولیه دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور پیشین در کنگره تصویب شد.

به نوشته آسوشیتدپرس، دولت ترامپ قصد دارد هزینه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را از بودجه دفاعی تأمین کند، اما در طرح پیشنهادی دموکرات‌های مجلس نمایندگان، ساخت این دیوار مرزی با بودجه دفاعی ممنوع  و همچنین تصمیم کاخ سفید برای استقرار زیردریایی‌های اتمی جدید نیز لغو می‌شود.

مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه پنجشنبه (به وقت تهران)  نیز طرحی که دونالد ترامپ را ملزم به اتمام حمایت نظامی از عملیات‌های ائتلاف سعودی در جنگ یمن می‌کند، به تصویب رساند.

این طرح با ۲۴۰ رأی موافق و ۱۸۵ رأی مخالف به تصویب رسید. این مجلس قرار است روز جمعه درباره طرح دیگری که ترامپ را از اقدام نظامی علیه ایران منع می‌کند نیز رأی‌گیری کند. حامیان این طرح پیش‌بینی می‌کنند این طرح به تصویب خواهد رسید. تصویب طرح‌های پیشنهادی دموکرات‌ها سطح جدیدی از مخالفت‌ها با سیاست خارجی ترامپ را در کنگره به نمایش می‌گذارند، جایی که نمایندگان دموکرات قصد دارند از اکثریت خود برای انتقاد از ترامپ استفاده کنند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آمریکا پنتاگون کنگره آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۳۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مسئولان آمریکایی نوشت: دولت جو بایدن قصد دارد تل آویو را به سلاح‌هایی به ارزش بیش از یک میلیارد دلار مجهز کند. این معاملات تسلیحاتی شامل مهمات تانک، خودروهای نظامی و خمپاره است.

این روزنامه نوشت: مجهز کردن اسرائیل به چنین سلاح‌هایی در نوع خود از زمان جنگ غزه بزرگترین به حساب می‌آید.

پیش از این شبکه سی ان ان نیز به نقل از مسئولانی گزارش داد: اسرائیل نیاز به پایبندی آمریکا به ادامه ارسال سلاح دارد به ویژه اینکه اسرائیل نمی‌تواند بدون حمایت خارجی وارد یک جنگ طولانی مدت شود.

آمریکا از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر از رژیم صهیونیستی حمایت تسلیحاتی به عمل آورده و بارها قطعنامه‌های پیشنهادی شورای امنیت برای توقف جنگ غزه را وتو کرده است.

آمریکا در راستای حمایت خود از رژیم اشغالگر صهیونیستی بامداد امروز (جمعه) قطعنامه پیشنهادی الجزایر برای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل را وتو کرد.

دیگر خبرها

  • هدیه یک میلیارد دلاری بایدن به اسرائیل
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • رأی‌گیری مجلس نمایندگان آمریکا در مورد کمک‌های جدید به اوکراین و رژیم صهیونیستی
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ موشکی به اسرائیل
  • تصویب چند لایحه ضد ایرانی در مجلس نمایندگان آمریکا
  • اعلام از سرگیری فعالیت بازرسان آژانس در ایران/ تصویب اقدامات ضد ایرانی بیشتر از سوی مجلس نمایندگان آمریکا/ تشدید تنش میان فرانسه و جمهوری آذربایجان با فراخوان سفیر
  • قطعنامه‌ ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • اقدام ضدایرانی مجلس نمایندگان آمریکا
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا