Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه اختصاص سهمیه سه درصدی برای استخدام معلولان قطعی است، گفت: این سهمیه به هیچ عنوان با استخدام افراد غیرمعلول پر نمی‌شود.

محمد نفریه در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از ۱۵ دستگاهی که سال گذشته دارای سهمیه استخدامی معلولان بودند با پیگیری سازمان بهزیستی و هماهنگی سازمان امور استخدامی کشور، ٣ درصد سهمیه استخدامی معلولان محقق شده است، افزود: در همه این دستگاه‌ها در صورتی که معلولی حائز شرایط لازم برای تصدی شغل مذکور باشد، استخدام شده یا در غیر این صورت سهمیه مذکور برای دور بعدی آزمون استخدامی حفظ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه معلولان نباید در خصوص از بین رفتن سهمیه استخدامی‌شان نگران باشند، افزود: امسال نیز وزارت فرهنگ و ارشاد، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان محیط زیست، بانک ملی و آتش نشانی تهران اعلام آمادگی کردند تا با هماهنگی سازمان بهزیستی سه درصد سهمیه معلولان را استخدام کنند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه بر اساس قانون، موضوع سنجش میزان توان معلولان برای تصدی شغل بر عهده سازمان بهزیستی است، تصریح کرد: به این ترتیب بعد از برگزاری آزمون استخدامی، کارشناسان سازمان بهزیستی طی یک مصاحبه حضوری با بررسی شدت معلولیت، توانایی فرد برای تصدی فرصت شغلی پذیرش شده را می‌سنجند.

نفریه با بیان اینکه امسال وزارت آموزش و پرورش ۱۲ هزار فرصت شغلی را برای جذب نیرو پیش بینی کرده است، ادامه داد: از این تعداد ٣۶٠ سهمیه متعلق به معلولان است و این افراد در جایگاه‌هایی که توان انجام آن را دارند، جذب می‌شوند. همچنین سازمان بهزیستی به معلولان اطلاع رسانی می‌کند تا در صورت توانایی لازم برای انجام فرصت شغلی مذکور برای شرکت در آزمون استخدامی اقدام کنند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی اعلام آمادگی کرده است تا نماینده خود را در تهران و سایر استان‌ها برای انجام این مصاحبه حضوری اعزام کند، گفت: اختصاص سهمیه سه درصدی برای استخدام معلولان قطعی است و به هیچ عنوان از طرف افراد دیگر پر نمی‌شود. در صورت پر نشدن سهمیه، این تعداد برای سال آینده و دور بعدی آزمون استخدامی حفظ می‌شود.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: برای مثال سال گذشته وزارت آموزش و پرورش از بین ۳۶۰ سهمیه اختصاص یافته به معلولان، تنها ۱۱۵ نفر را جذب کرد که این سهمیه برای امسال حفظ شده است.

نفریه در ادامه به آگهی استخدام برخی از دستگاه‌ها اشاره کرد که در آن سهمیه‌ای برای معلولان در نظر نگرفته‌اند و گفت: این موضوع عمدتا به دلیل عدم اطلاع دستگاه مذکور از قانون حمایت از حقوق معلولان و سهمیه سه درصدی استخدامی آنها به وجود می‌آید. بعد از اطلاعات سازمان بهزیستی از هر کدام از این موارد، قانون استخدامی معلولان به اطلاع این دستگاه‌ها رسیده و برای استخدام معلولان پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سهمیه استخدام معلولان سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۳۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه پشت نوبتی در حوزه مستمری وجود ندارد، گفت: هیچ بانوی سرپرست خانوار و فرد دارای معلولیتی پشت نوبت مستمری نیست.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی گفت: ۹۶۰ هزار نفر در دولت قبل تحت پوشش مستمری قرار داشتند که اکنون یک میلیون و ۵۲۴ هزار نفر تحت پوشش قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در استاندارد جهانی بین ۸ تا ۱۵ درصد جامعه دارای معلولیت هستند، گفت: در حوزه سالمندی در ۳۴ سال آینده ۳۰ درصد افراد جامعه سالمندان هستند که باید شرایط لازم برای بسته نشدن پنجره زیستی جمعیتی انجام گیرد.

** اقدامات دولت سیزدهم برای معلولان

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در دولت سیزدهم، قانون حمایت از حقوق معلولان پیگیری شد.

قادری افزود: همچنین برای اولین بار آزمون استخدامی افراد دارای معلولیت برای جذب ۴۳۰۰ نفر در ۴۶ دستگاه دولتی از مقطع لیسانس تا دکتری برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: پیشتر استانداردسازی خودرو برای افراد دارای معلولیت پیش بینی شده بود و لی آئین نامه‌ای تدوین نشده بود که با پیگیری صورت گرفته در دولت برای اولین بار استاندارد خودرو تدوین شد.

** پوشش ۹۵ درصدی اورژانس اجتماعی در کشور

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه در کشور ۲ اورژانس فوریت‌های پزشکی ۱۱۵ و فوریت‌های اجتماعی ۱۲۳ فعالیت می‌کنند، گفت: بیش از پنج هزار نیروی متخصص در این حوزه فعالیت می‌کنند و بیش از ۹۰ درصد پوشش در کشور را دارد.

قادری افزود: برای اولین بار بیش از ۲۵۰۰ مرکز مردم پایه در کشور ایجاد شد و بعد از تصویب در هیات دولت می‌توانیم مسیر حرفه‌ای گام دوم انقلاب را در خصوص حلقه‌های میانی و اتصال و ارتباط با مردم را انجام دهیم.

دیگر خبرها

  • مجلس ، بودجه سازمان بهزیستی را افزایش دهد
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • مقاومت ژاوی در تمرین: جواب هیچکس را نداد
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور / سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور/ سهم ۸ هزار نفری پرستاران در استخدام‌های جدید
  • کمبود بیش از ۱۰۰ هزار پرستار در کشور
  • داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟
  • گلایه رئیس سازمان نظام پرستاری از سهم اندک نیروی انسانی در آزمون استخدامی / ۱۰۰ هزار پرستار کم داریم
  • هزینه ۳ میلیونی مرحله مصاحبه برای استخدام آموزگار!