Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید رضا موسوی مشکینی در سخنرانی پیش از خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم افزود: الگوی زندگی شهری امکان حذف پلاستیک را از بین برده اما باید رویکردهای کاهش استفاده از پلاستیک به‌صورت جدی در بین تمام مردم دنبال شود.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست قم با اشاره به‌روز جهانی «نه به پلاستیک» عنوان کرد: میزان تولید و پسماندهای پلاستیک به میزانی در سطح جهان افزایش پیداکرده که عملاً حیات و زندگی بشر را با مشکل روبه‌رو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: انباشت پسماندهای ناشی از پلاستیک در برخی جزایر و اقیانوس‌ها به حجمی بوده که از آن‌ها به‌عنوان قاره‌های پلاستیکی یاد می‌شود.

موسوی مشکینی اضافه کرد: ایران جزو ۱۰ کشور نخست جهان در تولید و یکی از کشورهای اصلی در مصرف پلاستیک است، تجزیه پلاستیک بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ سال زمان می‌برد که اثرات منفی بسیار زیادی را در طبیعت بر جای می‌گذارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: موضوع‌های زیست‌محیطی امروز به یکی از دغدغه‌های اصلی مردم تبدیل‌شده است، عدم رعایت مسائل زیست‌محیطی مشکلات گسترده‌ای را ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: وضعیت زیست‌محیطی کشور در برخی مؤلفه‌ها به مرز هشدار رسیده که ادامه آن می‌تواند شرایط زیست طبیعی را با مشکلات بیشتری همراه کند.

۷۴۰۳ / ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۴۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، وحید جعفری افزود: یکی از معظلات امروز جامعه تولید و دفع غیر بهداشتی پسماندهاست و با توجه به اینکه در زندگی روزمره مصرف زیادی داریم متاسفانه سرانه تولید زباله در کشور بالاست.

وی ادامه داد: افراد جامعه کمتر به مباحثی مانند استفاده مجدد و بازیافت و دفع غیربهداشتی پسماند‌ها فکر می‌کنند و یا پسماند‌ها در طبیعت رها می‌شود که موجب آلودگی محیط زیست می‌شود.

جعفری تصریح کرد: یکی از معظلات امروز جامعه استفاده بیش از حد پلاستیک در فروشگاه‌ها و نانوایی‌ها و سوپری‌ها و.. است و همه ما بدون فکر کردن به عواقب و مضرات آن از پلاستیک استفاده می‌کنیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر بحث میکروپلاستیک‌ها موضوع داغی در حوزه سلامت است و به دلیل اینکه وارد چرخه زندگی ما می‌شوند بر سلامت تاثیر گذاشته و باید بیشتر مواظبت و دقت کنیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان مهریز هم با اشاره به اینکه همه ما باید رفتار مسئولانه نسبت به محیط زیست اطرافمان داشته باشیم، گفت: سعی کنیم کمتر زباله تولید کنیم و در مصرف کمتر پلاستیک دقت داشته باشیم.

دکتر مختاری بیان داشت: در خرید میوه حتی الامکان به جای پلاستیک از سبد و در خرید نان به جای پلاستیک از کیسه‌های پارچه‌ای استفاده کنیم تا از از آلودگی نان جلوگیری و همچنین در مصرف پلاستیک صرفه جویی شود.

وی ادامه داد: در هنگام مراجعه به طبیعت، کیسه زباله همراه داشته باشیم و نسبت به جمع آوری زباله در طبیعت اقدام کنیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  •  انواع ظروف یکبار مصرف درب دار پلاستیکی در آرمانی 724
  • کاهش مصرف پلاستیک به سلامت مردم و حفظ محیط زیست کمک می‌کند
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • آبیاری غیرمتعارف و ظروف پلاستیکی چالش مهم محیط زیست
  • عوامل محیط زیستی، دلیل ۲۵ درصد مرگ و میر‌ها
  • طرح‌های صنعتی باید پیوست زیست محیطی داشته باشد
  • لزوم ابلاغ ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیکی رایگان در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • کنعانی: ایران آماده همکاری با سایر کشور‌ها در زمینه زیست محیطی است
  • ایران آماده همکاری با سایر کشورها در زمینه زیست محیطی است