Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@14:14:50 GMT

هر مقدار که لازم داریم غنی سازی می کنیم

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۴۱۴۵

هر مقدار که لازم داریم غنی سازی می کنیم

آیت الله صدیقی با اشاره به گام های ایران در کاهش تعهدات برجامی گفت: هر مقدار که لازم داریم غنی سازی می کنیم و ما ملاحظه‌ای هیچ کسی را نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، آیت‌الله «کاظم صدیقی» امروز (جمعه 21 تیر) در خطبه های نماز جمعه با اشاره به اینکه مسائل امروز کشور مسئله نقض عهد امریکاست، گفت: امروز رسوایی ترامپ در میان همه کسانی که قانون بشریت را قبول کردند و می‌دانند این قوانین امنیت بین المللی رو تصویب می‌کند، ثابت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه آمریکا با اینکه برجام از اول نافرجام بود و متوازن نبود و همچنین خسارت‌بار بود، اما با این حال آن‌ها را نقض کرد، گفت: قبل از نقض هم در زمان اوباما هم تحریم‌ها را تشدید کردند و عمل نکردند تا نوبت به رئیس جمهور فعلی رسید.

 

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره برجام گفت: ایشان در مورد این موضوع گفتند که اگر آن‌ها برجام را پاره کنند ما آتش میزنیم حالا با این صلابت با اقتدار و عزت‌ای که کانون و محور مقاومت بین المللی یعنی امامت این جریان همیشه قول و فعل دارند با گذشت یک سال از که اروپایی‌ها هم نه تنها به تعهدات عمل نکردند تابع امریکا شدن با آنچه را که آن‌ها تحریم ظالمانه کردن این‌ها هم با آن‌ها همراهی کردند جا نداشت بگیم که دو ماه به شما فرصت می‌فرستد، معنی ندارد که قرارداد چند جانبه باشه همه کنار بکشند یکی بگوید ما هنوز هم باقی هستیم، این چه چیزی است؟ این اقتدار است؟ این حکمت است؟

 

آیت الله صدیقی با اشاره به اقدامات ایران در کاهش تعهدات برجامی گفت: زمانی که ایران به اروپا فرصت داده بود پایان پذیرفته است و به فضل الهی امروز مسئولان کشور متفق القولند که تعهدات بر جامعه را کاهش بدهند، به این کاهش هم البته در چارچوب برجام طبق ماده ۲۶ و ۳۶ است که اگر طرف‌های قرارداد نقض کردند این اجازه به آن طرف هم داده شده است که در تعهدات خودش تجدیدنظر کند.

 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به موضوع غنی سازی گفت: اولین گامی که در اینجا به حمدالله متفق علیه است، مسئله غنی‌سازی ایران نظام اسلامی است که با عنایت حق و با پشتوانه مردم شهید داده همیشه در صحنه تصمیم دارد، که غنی‌سازی را تا ۲۰ درصد بالا ببرند و هر مقدار که لازم داریم و ما ملاحظه‌ای هیچ کسی را نخواهیم کرد.

 

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه های امروز با اشاره به اینکه انسان مسافر است و سفر او سفر ابدیت است، گفت: قطعا این سفر معمولی نیست و سفری به سوی مرگ است و مرگ آغاز ابدیت است و لقاء پروردگار است یعنی سفری که بازگشتی ندارد.

 

آیت‌الله صدیقی با بیان اینکه هدایت انسان را برای سفر ابد آماده می‌کند، گفت: آن چیزی که لازمه زندگی بعد از این عالم است در اختیار ما قرار می‌دهد. نعمت‌های خدا بی‌اندازه است و نعمت‌ها بی‌منت دراختیار ما قرار داده شده است.

 

وی با بیان اینکه در قرآن به 2 نعمت توجه شده است، گفت: یکی نعمت رسالت یعنی خدا بعثت پیامبر و مشعلداری و راهبری پیامبر را بر مومنین منت داده است و این منت مخصوص مومنین است نه همه بشریت. ما باید توفیقات و هدایت‌های الهی را متوجه باشیم و شکرگزار باشیم.

 

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: جمله اهدنا الصراط المستقیم را با توجه بخوانیم و هدایت را کافی ندانیم بلکه بصیرت و معرفت می‌خواهیم یعنی نه تنها ثبات قدم بلکه ازدیاد هدایت و بصیرت را با این آیه می‌خواهیم/

 

.

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت رئیس قوه قضاییه دهه کرامت در فارس شیراز آذربایجان غربی عفاف و حجاب امامزادگان کانون های مساجد اردبیل غنی سازی صدیقی آیت الله صدیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۴۱۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید

مدیرعامل دیوار در واکنش به انتشار خبری با عنوان «هشدار وزارت راه و شهرسازی مبنی بر مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور»،‌ با اشاره به سابقه این ماجرا گفت: دیوار از ۱۸ مهر ۱۴۰۲ به سامانه املاک و اسکان وصل شده است و در فرآیند ثبت آگهی، هر کاربری که بخواهد آگهی ملک منتشر کند امکان استفاده از این سامانه و دریافت نشان تطبیق کد ملی با کد پستی را دارد. به گفته اشکان آرمندهی، اما مشکل این است که دوستان وزارت راه و شهرسازی چندین ماه است روی یک موضوع سلیقه‌ای درباره محل قرار گرفتن دکمه ورود به این سامانه بدون در نظر گرفتن استانداردهای طراحی رابط کاربری متوقف شده‌اند.

به گفته مدیرعامل دیوار، در جلسه‌ای که ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ با حضور وزیر محترم ارتباطات برگزار شد برای پلتفرم‌ها این تعهد - ایجاد درگاه اتصال به سامانه املاک و اسکان - تعیین شد و ما در کوتاه‌ترین زمان ممکن به تعهدمان عمل کردیم. در همین جلسه برای وزارت راه و شهرسازی هم تعهداتی تعیین شد که تاکنون به آن عمل نشده است، از جمله تعهدات وزارتخانه این بود که اگر شخصی غیر از مالک، قصد آگهی ملکی را داشت تنها در صورتی مجاز به انتشار آگهی است که کد ملی و شماره موبایل مالک را هنگام ثبت آگهی در سکو وارد کند و پس از تایید مالک اجازه انتشار آگهی داده شود. پیاده‌سازی این موضوع از وظایف وزارت راه و شهرسازی است ولی تاکنون برای مشخص کردن این فرآیند هیچ اقدامی نشده است. تعجب می‌کنم از موضع دوستان وزارت راه و شهرسازی که صرفا روی مساله مسدودسازی تاکید می‌کنند. ما ۷ ماه است به تعهدات‌مان عمل کردیم و هر کاربری در فرآیند ثبت آگهی ملک هم می‌تواند درگاه اتصال به سامانه املاک و اسکان را ببیند.

مدیرعامل دیوار همچنین با اشاره به ایرادات فنی وب سرویس سامانه املاک و اسکان نیز می‌گوید: ما در بهمن ۱۴۰۲ و پس از گذشت ۴ ماه از اضافه شدن درگاه این سامانه به دیوار، پس از جلساتی که با مسئولان وزارت راه داشتیم، طی نامه‌ای به رئیس کارگروه ویژه اقتصاد دیجیتال، تعدادی از ایرادات سامانه را اعلام کرده و درخواست اصلاح آن‌ها را داشته‌ایم. تاخیر در پاسخگویی، نرخ پایین تایید به درخواست‌های ارسالی (تنها ۱۰ درصد)، معیارهای اشتباه برای احراز هویت مانند اینکه کاربر می‌تواند با استفاده از کدپستی یک ملک نامرتبط، آگهی خود را احراز کند از جمله ایرادات این سامانه است، اما تاکنون اقدامی برای حل این مسائل انجام نشده است.

 

آرمندهی در بخش دیگری از صحبت‌های خود می‌گوید: ما البته به این وضعیت تکراری عادت کرده‌ایم، چون از سال ۹۸ دستگاه‌هایی که در انجام وظایف خود کم‌کاری می‌کنند هر سال در همین فصل که پیک جابه‌جایی مستاجران است، به دلیل انتقادات و نارضایتی‌ها صرفا می‌خواهند تقصیر را به گردن پلتفرم‌ها بیندازند، چند سال می‌گفتند قیمت‌ها از روی سایت برداشته شود، یک سال حکم به تعلیق دادند و حالا هم از مسدودسازی می‌گویند.

 

مدیرعامل دیوار گفت: ما حتی فهرستی از کسانی را که به صورت هدفمند آگهی‌های غیرواقعی در بخش املاک منتشر کرده‌اند آماده کرده و به دلیل تضییع حقوق و اتلاف وقت کاربران‌‌مان، فرآیند شکایت قضایی از آن‌ها را هم شروع کرده‌ایم. چون این موضوع جزو دغدغه‌های اصلی دیوار برای افزایش کیفیت آگهی‌هاست.

 

 آرمندهی در پایان تاکید کرد: ما همچنین برای احراز هویت کاربران آگهی‌گذار ملک، در تاریخ ۱۰ آذر ۱۴۰۲ یک سامانه دیگر به اسم ونیفای را نیز فعال کرده‌ایم. جلوگیری از انتشار آگهی‌های غیرواقعی از اهداف و برنامه‌های اصلی ما در دیوار است و از هر اقدامی که در زمینه رسیدن به این هدف موثر باشد استقبال کرده و برای اجرای آن آماده همکاری و تعامل هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: هشدار وزارت راه : مسدود شدن بخش املاک دیوار و شیپور

دیگر خبرها

  • مسئولان باید در برابر سوژه‌سازی‌ها کار اقناعی انجام دهند
  • فیلم های سینمایی آخر هفته تلویزیون
  • تداوم باران بهاری در سیستان وبلوچستان
  • لزوم ترویج فرهنگ زیبای همیاری همگانی در صیانت از محیط زیست
  • حکم قرض به شرط پرداخت مبلغ اضافه
  • پاسخ دیوار به وزارت راه و شهرسازی: به جای تهدید به تعهدات‌تان عمل کنید
  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • نماز جمعه ‌به هیچ عنوان نباید وارد فضای ‌جناحی و گروهی شود
  • گرد همایی منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان
  • گرد همایی منطقه ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان