Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری تسنیم: آیت الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در خطبه اول در موضوع وعده‌های خدا در قرآن بود؛ عرض شد وعده‌های خدا در قرآن بر دو قسم است؛ قسم اول وعده‌های الهی که در دنیاست و در هفته‌های گذشته درباره وعده‌های خدا در قرآن در مورد وعده‌های دنیوی بحث کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه مشهدمقدس بیان کرد: دسته دیگر وعده‌های خداوند مربوط به آخرت است؛ زمانی ما برحسب استظهار فکری خودمان می‌خواهیم درباره وعده‌ها و نعمت‌ها و لذت‌های خداوند در بهشت بگوئیم، اما زمانی خدا برخی از وعده‌های اخروی را تصریح کرده که این صدق و قابل تامل است.

علم‌الهدی عنوان کرد: از جمله آیاتی که به این موضوع می‌پردازد؛ آیه ۱۶ سوره مبارکه احقاف است که خداوند متعال در این آیه وعده صدقی که خداوند وعده داده در آخرت داده مورد بحث قرار گرفته است. وعده‌ای که ذات مقدس پروردگار به عنوان وعده صدق مطرح می‌کند این است که وعده داده از افراد باتقوا و متدین بهترین کارشان را خداوند تقبل کند که البته با قبول فرق دارد.

امام جمعه مشهدمقدس در ادامه با اشاره به ایام دهه کرامت اظهار داشت: در این سرزمین ائمه اطهار حضور یافتند و این سرزمین، تبدیل به سرزمین شیعه شد.

علم‌الهدی با اشاره به مسئله کشف حجاب افزود: رضاخان تصور اشتباهی داشت، زیرا بعد از ۸۴ سال سالروز این حادثه که امروز شد تبدیل به نقطه زمانی و نقطه تهییج و هیجان و تحریک زنان و مردان مسلمان در حمایت از اصل حجاب شد که این اصل تامین کننده اقتدار و عظمت دینی یک جامعه است که خود را وابسته به اسلام می‌داند.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: انحرافی در پندار عده‌ای پیش آمده و خیال می‌کنند حادثه مسجد گوهرشاد در مقام مبارزه با کلاه پهلوی بود و این اشتباه است؛ البته در جریان قیام مردم در مسجد گوهرشاد مرحوم احتشام در این جمع کلاه پهلوی را از سر برداشت و زیر پایش پاره پاره کرد و گفت تمام مظاهر اقتدار این فرهنگ غلط را می‌خواهم از بین ببرم، اما قیام مردم در گوهرشاد برای مبارزه با کشف حجاب بود.

علم الهدی با اشاره به اینکه چندی قبل از واقعه کشف حجاب پادشاه افغانستان همسرش را کشف حجاب کرده بود و به سمت خراسان حرکت کرده بود گفت: مردم سبزوار قیام کردند و گفتند اجازه نمی‌دهیم یک فاسق فاجر از شهر ما عبور کند و تحریک مردم سبزوار توسط علامه بهلول بود که در آنجا منبر رفته بود و مردم سر راه اتومبیل افغانستان را گرفتند و آن‌ها مسیر را تغییر دادند؛ بهلول فراری شد و به مشهد آمد و در زمانی به اینجا آمد که آیت الله قمی به عنوان مبارزه با کشف حجاب به تهران رفته بود تا با رضاخان صحبت کند.

وی تاکید کرد: مرحوم قمی فرموده بود می‌روم به رضاخان ثابت می‌کنم کشف حجاب صحیح نیست و بعد اصرار می‌کنم، اما اگر توهینی به حضرت زهرا (س) کرد به صورت رضاخان سیلی می‌زنم، اما در تهران ایشان را به عراق تبعید کردند و مردم مشهد برای حمایت از آیت الله قمی جمع شدند و جریان پاره کردن کلاه پهلوی توسط مرحوم احتشام رخ داد، اما اجتماع مردم برای حمایت از حجاب بود.

وی تاکید کرد: مردم شبانه روز مقاومت کردند و علمای مشهد به مردم پیوستند و از شهر‌ها و روستا‌های اطراف به مردم مشهد ملحق می‌شدند و مسجد گوهرشاد و شبستان‌ها مملو از جمعیت شد و دژخیمان رضاخان مردم را قتل عام کردند؛ تفاوتی که حادثه انقلابی مردم در مسجد گوهرشاد با خون‌ریزی‌های سفاکانه عرصه انقلاب از قبیل ۱۵ خرداد و ۱۷ شهریور داشت این بود که شهدای انقلاب اسلامی تحویل بازماندگان شدند و دفن شدند، اما شهدای مسجد گوهرشاد بی غسل و کفن، دفن شدند و حتی قبرشان نیز نامعلوم است. این‌ها را در چاله‌ای توسط بولدوزور ریختند و تردید است که قبر این‌ها در گودال خشتمال‌ها و یا پارک میرزا کوچک خان جنگلی در باغ دانش و یا خیابان عنصری است و معلوم نیست قبر این‌ها کجاست.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: شهدای حجاب نیز مانند صدیقه اطهر مزارشان معلوم نیست و قبورشان در خفا است و این شهادت در راستای حفظ میراث صدیقه اطهر بوده؛ برادران و خواهران، حجاب یک واقعیت است؛ انگلیس‌ها وقتی رضاخان را در خط براندازی اسلام در این کشور مستقر کردند در مقام براندازی دین رضاخان دو کار کرد؛ یکی اینکه روحانیت را از بین ببرد و یکی حجاب.

علم‌الهدی گفت: رضاخان دین روحانیت و حجاب در اعتلای دین موثر است؛ در جامعه باحجاب، جوانان دیندار بار می‌آیند و به وسیله هرزگی‌ها و لاابالی‌گری‌ها از دین فاصله نمی‌گیرند، اما در جامعه‌ای که زنان بی‌حجاب باشند و مسئله ویرانی زن سبب می‌شود دین از جوان گرفته شود و سفره دین از زیر پای جوان جمع می‌شود.

امام جمعه مشهدمقدس با انتقاد از برخی که در حجاب حالت ولنگار دارند افزود: به خاطر عشق فاطمه (س) باحجاب باشید و به خاطر دلدادگی به زهرا (س) و زینب (س) باحجاب باشید؛ دختر خانمی که مو‌های پریشانت را بیرون می‌اندازی و تصور می‌کنی با ولنگاری آزادی بدان که با ولنگاری اسیر شهوترانی مردان هرزه هستی.

علم‌الهدی تصریح کرد: خواهر و دختر من به خاطر این دختر کتک خورده سیدالشهدا (ع) در عصر عاشورا، سر و روی خودت را بپوشان؛ اگر فلسفه حجاب را حاضر نیستی قبول کنی و اهل توجیه و منطق نیستی به این خاطر باحجاب شو؛ روی کشف حجاب دختران ما دشمن حساب کرده. وظیفه می‌دانم از طرح اخیر ناجا تشکر کنم؛ اتومبیل حریم خصوصی نیست؛ اتومبیل وسط خیابان حریم خصوصی نیست.

وی گفت: این طرح رسما در مقابل زنان لاابالی می‌ایستد و باید زنانی که در اتومبیل کشف حجاب می‌کنند مورد بازخواست قرار گیرند و این خدمتی به ساحت صدیقه اطهر است؛ قانون حجاب در سال ۸۵ در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و همه مراکز این کشور و تمام وزارتخانه‌های این کشور مسئول شدند و وظیفه آن‌ها در قانون معلوم شد؛ از سال ۸۵ تا الان ۱۳ سال می‌گذرد و متاسفانه این قانون خاک می‌خورد. چرا؟ چه کسی باید جوابگو باشد در مورد قانونی که ۱۳ سال قبل تصویب شده. آیا دولت‌ها و دستگاه‌های قضایی و نیرو‌های نظامی و انتظامی نباید پاسخگو باشند؟ اگر جواب این مردم را ندهید جایی گریبان شما را می‌گیرند که راهی ندارید و آن سر پل صراط است.

علم‌الهدی بیان کرد: در پرتو اقتدار نظام قانون عفاف و حجاب تصویب شد و شما آقا گفتی من مسئول دولت یا مجلس و یا مسئولیت وزارت و انتظامی و نظامی و همه گفتید قبول می‌کنم، اما در برابر اجرای یک قانون اصلی که مربوط به حفظ عظمت اسلام است قدم برنداشتید؛ صد‌ها هزار شهید می‌ایستند و از توی مسئول مطالبه می‌کنند؟ چرا مسئولیت قبول کردی و فرمانده و رئیس دولت و وزیر شدی؟ زن ناهنجار لاابالی با ولنگاری در خیابان این مملکت جولان دهد و جنابعالی عملی نکنی؟ برای فروش کالا در نمایشگاه، دختران عوضی را کنار هم ردیف کنند و شما عکس‌العملی نداشته باشی؟ شما که وزیر این مملکت و مسئول این نمایشگاهی.

اخبار داغ ویدئوی چالش بطری هنرپیشه معروف ساختگی از کار درآمد! +فیلم فیلم: توضیح کارگردان «گاندو» درباره سکانس حاشیه‌‌ساز هواپیما فیلم: چالش باز کردن درب بطری به صداوسیما رسید! فیلم: خودرو گرانقیمت منشا به آتش کشیده شد! فیلم: علی ضیا روی آنتن زنده ادای احمدی‌نژاد را در آورد غارت بار تریلی توسط مردم بی فرهنگ! + فیلم

منبع: فردا

کلیدواژه: امام جمعه مشهد علم الهدی نماز جمعه مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۴۲۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم

چهره سیاسی اصولگرا می‌گوید: برخی به نحوی برخورد می‌کنند که گویا حساسیت آنها نسب به حجاب بیش از دیگران است. در صورتی که همه بابت اینکه ما رابطه سالمی بین زن و مرد نداشته باشیم، ناراحت می‌شویم حتی آن بانوانی که حجاب‌شان هم کم است، نمی‌خواهند خانواده‌شان متلاشی شود، مگر دوست دارند که روابط در خانواده تضعیف شود؟!   راه‌اندازی مجدد گشت ارشاد و برخی فیلم های وایرال شده در فضای رسانه ای و مجازی از برخی برخوردهای تند و خشن با زنان واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشت کما اینکه عضو جامعه مدرسین در گفتگویی که با خبرگزاری خبرآنلاین به این نکته تأکید کرده بود که شرایط امروز با ۱۰ سال قبل تغییر کرده و مسئولین در مقوله حجاب باید با ادبیات دیگری با زنان صحبت کنند.   در میانه این واکنش ها اما توئیت مهدی فضائلی، عضو دفتر مقام معظم رهبری که ضمن یادآوری منویات رهبر انقلاب درباره حجاب از تذکر به برخی مسئولان به دلیل کارهای بی‌قاعده خبر داده بود واکنش های زیادی را سبب شد. تندروهای حامی گشت ارشاد جایگاه او را به چالش کشیده و معتقدند توئیت او ربطی به دفتر رهبری ندارد اما در مقابل دیگرانی نیز هستند که از قضا این توئیت را با توجه به حضور او در دفتر رهبری تفسیر می کنند.   این توییت مهدی فضائلی واکنش‌های فراوانی را به دنبال داشت تا جایی که برخی ضمن حمله به او مدعی شدند توییت فضائلی ارتباطی با دفتر رهبری ندارد و برخی هم توییت سابق او در مورد لزوم پایبندی به حجاب را بازنشر کردند.   عباس سلیمی نمین، فعال سیاسی اصولگرا نیز در زمره دسته دوم تعریف می شود و معتقد است این توئیت را باید با توجه به جایگاهی که فضائلی دارد در نظر گرفت. حرف های فضائلی را با توجه به جایگاهی که دارد باید لحاظ کرد عباس سلیمی نمین در گفتگو با خبرآنلاین در پاسخ به اینکه به نظر شما تذکر داده شده به مسئولان در مقوله حجاب تا چه اندازه موثر خواهد بود؟ گفت: آنچه مسلم است، این نکته است که حجاب از جمله مسائلی است که باید در مورد آن بیشترین توجه را داشت چراکه حکم الهی است و از طرفی این حکم الهی باید همراه با باور دنبال شود. یعنی اقداماتی در راستای تقویت باورها نسبت به این حکم الهی صورت بگیرد که هم به نفع جامعه و هم به نفع فرد است. از این‌رو آنچه آقای فضائلی گفته، را باید با توجه به شأن و جایگاه او که یکی از شخصیت‌های فرهنگی شایسته ما هستند و باید به آن عنایت شود، در نظر گرفته شود و از طرفی با توجه به جایگاهی که از آن صحبت کرده، باید لحاظ شود. در مورد حجاب گاهی تصور می‌کنیم که واقعاً در یک ستیز فرهنگی قرار نداریم. در حالی که این یک رقابت فرهنگی جدی است بین آنچه که اسلام می‌خواهد جامعه بشری را در آن مسیر قرار دهد با آنچه که سرمایه‌داری می‌خواهد جامعه بشر را در آن مسیر قرار دهد. برخی تصور می‌کنند با یک اقدام اجرایی می‌توانند مسئله حجاب را حل کنند وی افزود: در حقیقت جامعه سرمایه‌داری تاکنون توانسته از یکسری ولنگاری‌ها بیشترین بهره‌برداری در زمینه مصرف‌گرایی و حکومت‌مداری داشته باشد. به عبارت دیگر سرمایه‌داری با مشغول کردن افکار جامعه به مسائل نازل، توانسته حکومت‌داری را برای خودش بسیار ساده کند. اما نکته قابل توجه در رقابت مذکور این است که متأسفانه بعضی از دوستانی که به لحاظ فکری نمی‌خواهند خودشان را خیلی درگیر مسائل پیچیده اجتماعی کنند، تصور می‌کنند با یک اقدام اجرایی می‌توانند مسئله را حل و فصل کنند، در حالی که به این صورت نیست. ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت دارند زیرا... سلیمی نمین در ادامه تصریح کرد: در مجموع به نظر می‌رسد مسئله اول این است که باید بر روی اشتراکات کار کنیم. به بیان دیگر آنچه مسلم است، این است که ۹۹ درصد بانوان کشور با هر نوع الزام در حجاب نسبت حساسیت ویژه‌ای دارند به این معنی که نمی‌خواهند نگاه پست به آنها شود و نمی‌خواهند ملعبه امیال دیگران باشند. از این‌رو حاضر نیستند نگاه دون به آنها شکل بگیرد. در حقیقت زنان نمی‌خواهند با کسانی که خودشان را در خیابان‌ها عرضه می‌کنند، در یک ردیف قرار بگیرند. بنابراین باید از این مسئله که نکته مشترک میان زنان و طرفداران حجاب استفاده کرد. یکی از اشتراکات این است که هم زنان و هم جمهوری اسلامی با کسانی که می‌خواهند به نوعی شأن زن را به عنوان عرضه‌کننده یک متاع تنزل بدهند، مخالف هستند. بنابراین برای مثال با کسانی که لباس‌های پاره پاره تولید می‌کنند که بدن‌نما باشد و برخی ابعاد پنهان جسمی افراد از آن رونمایی شود، را قطعاً نمی‌پسندند.   این چهره اصولگرا همچنین اظهار کرد: بنابراین حسب این نکته مشترک جمهوری اسلامی می‌تواند برای کسانی که لباس‌های دونِ شأن بانوان تولید می‌کنند، محدودیت ایجاد کند که به نظر بنده این مورد با استقبال جامعه مواجه خواهد شد، یعنی جامعه می‌پذیرد که یک لباس با وقار که اجازه نگاه دون را به دیگران و به آدم‌های هوس‌باز ندهد، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد. البته در این میان عده‌ای هم هستند که به صورت شبکه‌ای در جامعه کار می‌کنند تا عفت عمومی را زیر پا بگذارند که این مورد سابقه تاریخی هم دارد. به این ترتیب که وقتی استعمارگران می‌خواستند اسپانیا را دوباره از مسلمانان بگیرند، روش‌هایی را دنبال کردند که اگر این روش‌ها را مطالعه کنیم بسیاری از مسائل برای ما روشن می‌شود. برای نمونه یکسری بانوانی را به استخدام گرفتند که بسیار زشت در جامعه حاضر شوند و تردد کنند و از این طریق لطمه جدی به انسجام جامعه بزنند. جامعه‌ای را می‌خواهیم که براساس شخصیت انسان‌ها به آنها احترام بگذارند نه ابعاد فیزیکی آنها سلیمی نمین با تأکید بر این نکته که امنیت نقطه مشترک همه افراد جامعه است، ادامه داد: در بحث عفت عمومی نکته این است که همه امنیت را دوست دارند، به این معنی که همه دوست دارند که جامعه از این نظر پر التهاب نشود و تحریک افراد به صورت غلط و به صورت هدفمند صورت نگیرد. در حقیقت همه می‌خواهند که جامعه از این جهت آرامش داشته باشد و جامعه‌ای داشته باشیم که براساس شخصیت انسان‌ها به آنها احترام بگذارند نه ابعاد فیزیکی آنها. بانوان ما هرگز حاضر نیستند که شأن خودشان را در این حد تنزل دهند که جامعه فقط از یک دریچه پست به آنها نگاه کند. اگر جمهوری اسلامی می‌خواهد در وادی حجاب کار کند، باید اولویت‌ها را در نظر بگیرد و بعد به تفکیک پیش برود. همه بانوان کشور دوست دارند عفیف باشند. بنابراین جمهوری اسلامی از این علاقه‌مندی، تمایل و مطالبه آنها برای برخی زشتی‌ها و پلشتی‌هایی که هدفمند در جامعه دنبال می‌شوند، استفاده کند.   وی افزود: اگر ما با اشتراکات کار کنیم، بسیاری از بخش‌های جامعه با ما در مهار برخی برنامه‌های ضدفرهنگی در کشور همراه خواهند بود اما به نظر می‌رسد خیلی به این موضوع عنایت نمی‌شود. تذکر فضائلی هم به این مسئله است که همه دوست داریم جامعه آرام و سالمی داشته باشیم، تعرض به بانوان صورت نگیرد. بنابراین اگر جامعه آرامی می‌خواهیم، همه باید برای مهار بر این پلشتی‌هایی که منافع جامعه ما را تأمین نمی‌کند و منافع دیگران را تأمین می‌کند، تمرکز کنیم.   سلیمی نمین در پاسخ به اینکه گشت ارشاد امری پرمناقشه بود که برآیند نهایی آن قضیه مهسا امینی بود که بعد از آن انتظار می‌رفت فضا به سمت یک تصمیم عقلانی برود اما چنین فضایی شکل نگرفت و دوباره گشت ارشاد به خیابان‌ها آمد، برآیند شما نسبت به این قضیه و واکنش جامعه سبت به این برخوردها در حوزه حجاب چگونه است؟ گفت: برخی به نحوی برخورد می‌کنند که گویا حساسیت آنها نسب به حجاب بیش از دیگران است. در صورتی که همه بابت اینکه ما رابطه سالمی بین زن و مرد نداشته باشیم، ناراحت می‌شویم حتی آن بانوانی که حجاب‌شان هم کم است، نمی‌خواهند خانواده‌شان متلاشی شود، مگر دوست دارند که روابط در خانواده تضعیف شود؟! اگر روابط در خانواده تضعیف شود.   این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: بنابراین اینکه عده‌ای تصور کنند به راحتی می‌توان عفاف را در جامعه تقویت کرد، تصور غلطی است و این تصور غلط سال‌هاست به ما لطمه می‌زند. در حقیقت بدون شناخت از اهداف دشمن و در نظر گرفتن تمایلات جوانان اقدام می‌کنیم، در صورتی که باید گفت‌وگویی صورت بگیرد تا اصلاح انجام شود. اینکه همیشه بر طبل چند دستگی بکوبیم و حتی می‌خواهند یک دسته جدیدی را هم ایجاد کنند، بسیار غلط است. متأسفانه برخی که شناخت قوی از مسائل اجتماعی ندارند، فشار می‌آورند که الّا و بالله یک روزه مسئله را حل کنید، در این شرایط طبیعی است که نتیجه درستی نمی‌گیریم. بعد هم از موضعی فشار می‌آورند که گویا فقط آنها نسبت به اعتقادات پایبندی دارند. در صورتی که خیر، همه جامعه دوست دارند آرامش داشته باشند و از برخی از لغزش‌ها مصون باشد.   سلیمی نمین اظهار کرد: در مجموع ما نباید خودمان دسته‌بندی‌های کاذبی ایجاد کنیم. چراکه این به نفع دشمن است و به جامعه ما ضربه می‌زند. در حقیقت نباید اجازه دهیم که روز به روز فهم اقشار مختلف جامعه از هم تضعیف شود زیرا این موضوع ما را شکننده خواهد کرد. بنابراین سخن من اینجا متوجه کسانی است که تصور می‌کنند فقط آنها نسبت به اخلاق حساسیت دارند. خیر، همه جامعه ما اخلاق‌مدار هستند. در حال حاضر برخی به نوعی عقلانیت را تحت تاثیر احساسات قرار داده‌اند که باید با آنها با هوشمندی مواجه شد. کسانی هجمه وارد می‌کنند دلسوز نیستند این چهره اصولگرا با اشاره به حضور نفوذی‌ها ادامه داد: بنابراین به این ترتیب نیست که در جامعه ما فقط منافقین در جهت یکسری کارهای تخریبی با دشمن همراهی کنند. خیر، عده‌ای هم هستند که در جهت مسائل فرهنگی با دشمن همکاری می‌کنند و از این موضوع غافل هستیم. لذا باید اجازه داده شود که در مورد به مسائل فرهنگی صحبت کنیم و اهل فکر نقطه‌نظرات‌شان را بگویند و به این صورت نباشد به محض اینکه یک شخصیت اهل اندیشه حرفی در تضاد میل ما گفت، بلافاصله به او هجمه و حمله کنیم. این اصلاً به نفع جامعه نخواهد بود. باید به صورتی عمل کنیم که افراد و به خصوص شخصیت‌ها بتوانند آنچه که از سر دلسوزی و فهم و درک دقیق‌تر جامعه می‌توانند بیان کنند را به سهولت به جامعه منتقل کنند. در این میان کسانی که هجمه وارد می‌کنند که حرف و سخن دلسوزانه بیان یا شنیده نشود، را نمی‌توان دلسوز شناخت زیرا فرد دلسوز حتماً زمینه فعال کردن شخصیت‌های فرهنگی را فراهم می‌کند که به نفع همه جامعه است. اقدامات تفریطی و افراطی هزینه‌زا هستند سلیمی نمین در واکنش به اینکه اقدامات این طیف که تصور می‌کند فقط خودشان پایبند به اخلاقیات هستند و امکان دارد یکسری اقدامات تند و سریع انجام دهد تا چه اندازه می‌تواند برای نظام هزینه‌زا باشد؟ خاطرنشان کرد: همان طور که برخی نیروهای افراطی می‌توانند هزینه‌زا باشند که هزینه‌زا هم هستند، نیروهای تفریطی از این طرف هم قطعاً هزینه‌زا هستند. به این معنی که هر چیزی به تعادل جامعه لطمه بزند، اعم از نیروهای افراطی و هم نیروهای تفریطی، زیان‌بار هستند. ما نمی‌توانیم نیرویی را از جامعه حذف کنیم اما می‌توانیم آنها را دعوت کنیم تا مطالعه بیشتری داشته باشند. اگر خانمی به لجبازی بی‌افتد، اقدامی که به ضرر خودش است را هم انجام می‌دهد این فعال سیاسی اصولگرا در پایان یادآور شد: بعضی از دوستان کارهایی را می‌کنند که باعث می‌شود حتی سر مسائلی که فهم و درک آنها سخت نیست، جامعه را به لجبازی می‌اندازد. اگر جامعه به لجبازی بیفتد یعنی عقلانیت در آن تعطیل می‌شود. وقتی عقلانیت تعطیل شد، بعد دیگر زبان مفاهمه نخواهیم داشت. بعضی از عزیزان اصلاً به این توجه نمی‌کنند وقتی خانمی تحت تاثیر بحثی که هیچ مبنایی ندارد، قرار گرفته که به زیان خودش هم هست، اگر به لجبازی بی‌افتد، آن اقدامی که به زیان خودش هم هست را از لج شما انجام می‌دهد و هم خودش و هم جامعه زیان می‌کنند. بنابراین اول باید روی اشتراکات کار کنیم کما اینکه در مورد حجاب و عفاف هم اشتراکات زیادی داریم که هنوز روی آن کار نکرده‌ایم، در نتیجه اینکه بلافاصله سراغ افتراقات می‌رویم، کار را دشوار می‌کند. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • «رضاخان را بهتر بشناسیم»
  • سلیمی نمین : ۹۹ درصد زنان با هر نوع الزام در حجاب حساسیت ویژه دارند/ جامعه را به سمت لجبازی نبریم
  • تصاویر تجمع زنان محجبه تهرانی در حمایت از حجاب
  • نظر رییس قوه قضاییه در صورت تمرد زنان بی‌حجاب از پلیس | فیلم
  • تصاویر تجمع زنان چادری در حمایت از طرح حجاب پلیس در تهران
  • میزبانی دانشگاه آزاد از تیم ملی هاکی زنان
  • برای زنان و نوامیس مردم در طرح حجاب پرونده قضایی تشکیل می‌دهند؟
  • حجاب مقوم عاملیت زن مسلمان
  • دست برتر مردم در حجاب
  • اهدا روسری‌های رنگی و دخترانه به دختران بی‌حجاب توسط پلیس | رفتار دوستانه پلیس با زنان و دختران را ببینید