Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه رشت با بیان اینکه اروپایی‌ها از اف‌ای‌تی‌اف و اینستکس ناامید شده‌اند گفت: آنها به‌ تازگی به سیاست ماشه روی آورده‌اند و این به معنای تهدید ایران است. ۲۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت اظهار داشت: دیروز اجتماعات خوبی در سراسر کشور به‌مناسبت حادثه ناگوار کشف حجاب در زمان رضاخان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه زنان ایرانی قبل از اسلام نیز حجاب داشتند گفت: در گذشته با اجبار بخشی از زنان ایران را مجبور به کشف حجاب کردند اما بسیاری از زنان نیز چندین سال در خانه ماندند اما از حجاب دست نکشیدند.

وی حجاب را عامل تکریم زنان عنوان کرد و ابراز داشت: حجاب قانون خدا، نص قرآن و آرمان شهدا است و زن مسلمان ایرانی بایستی به‌عنوان یک تکلیف قرآنی به آن عمل کند و بداند که حجاب عزت او را در جامعه افزایش می‌دهد.

امام جمعه رشت: مرجعیت پاک‌ترین نهاد پس از وجود امام زمان(عج) استامام جمعه رشت: سفر حج باید در حالات درونی و زندگی افراد اثرگذار باشدامام جمعه رشت: برخی کشورهای اروپایی اشتباهات آمریکا را تکرار می‌کنند

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به ادعای برخی مبنی بر منزوی شدن زن محجبه گفت: باید وضعیت زنان محجبه در ادارات را ببینید و از آنان سوال کنید که حجاب چه محدودیتی برای آنان ایجاد کرده است؛ حجاب باعث امنیت زنان در محیط کار و جامعه می‌شود.

رئیس ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر گیلان به درپیش بودن ولادت امام رضا(ع) اشاره کرد و افزود: هرکسی امام رضا(ع) را زیارت کند و بداند که او پیشوای شیعیان بوده و عمل به دستورات او واجب است گویی که پیامبر(ص) را زیارت کرده است.

وی با بیان اینکه امام رضا(ع) متکلف سه تعلیم در ایران بود تصریح کرد: ایشان به ما یاد دادند که با ظلم و ستم مبارزه کنیم و زندگی مومنانه داشته باشیم همچنین به مردم آموزش دادند که هدایت جامعه اسلامی بدون امامت ممکن نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ضمن گرامیداشت عملیات بزرگ رمضان بیان کرد: در این عملیات عظیم رزمندگان ما پیروز شدند و بخش عطیمی از خاک ایران را از چنگ دشمن پس گرفتند لذا نزدیک شدن به این ایام را به خانواده شهدا تبریک می‌گویم.

امام جمعه رشت با اشاره به سالروز تاسیس شورای نگهبان قانون اساسی افزود: این نهاد برای صیانت از انقلاب تاسیس شد و به تعبیر مقام معظم رهبری شورای نگهبان مانع ورود افراد ناخالص به سیستم کشور و پست‌های حساس است.

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: حملات به شورای نگهبان از آمریکا شروع می‌شود و عده‌ای در داخل نیز با دشمنان هم‌صدا می‌شوند در حالی‌که این نهاد از به قدرت رسیدن کسانی که از ارزش‌های نظام و انقلاب فاصله دارند جلوگیری می‌کند.

رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر گیلان با اشاره به پذیرش قطعنامه 598 تاکید کرد: صدام نابود شد اما عزت و عظمت انقلاب اسلامی روز به روز بیشتر می‌شود و باید بدانیم که سرافرازی کشور در گرو ایثار شهدا و خانواده آنها است.

وی شخصیت بی‌نظیر شیخ زکزاکی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: او قبل از انقلاب در آمریکا دانشجو بود اما پس از تحقیق و مطالعه به افکار امام خمینی(ره) و اسلام علاقمند شد و به توصیه امام(ره) به کشور خود رفت و از اسلام و اهل بیت(ع) دفاع کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان عنوان کرد: شیخ زکزاکی تنها روحانی است که توانست بیش از 15 میلیون نفر در نیجریه را مسلمان کند اما این روزها درگیر سختی‌هایی است و از نمازگزاران می‌خواهم که برای آزادی و سلامتی او دعا کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه اروپایی‌ها از اف‌ای‌تی‌اف و اینستکس ناامید شده‌اند تصریح کرد: آنها به‌ تازگی به سیاست ماشه روی آورده‌اند و این به معنای تهدید ایران است در حالی‌که این ادعای مضحک پذیرفتنی نیست زیرا آنها از مدیریت کشور خود نیز عاجز هستند.

آیت‌الله فلاحتی تاکید کرد: امروزه ایران از شوکت در دنیا برخوردار است و حرکت منطقی و عقلانی جمهوری اسلامی و حمایت همیشگی آن از مستضعفان جهان باعث شده است که محرومان دنیا چشم امید به ما داشته باشند و ما این عزت را مدیون خون شهدا و مقام معظم رهبری هستیم.

امام جمعه رشت با تاکید بر اهمیت محبت والدین به فرزندان اظهار داشت: امام علی(ع) همواره در طول زندگی با مهربانی با فرزندان خود صحبت می‌کرد زیرا محبت موجب می‌شود که فرزند دلداده به پدر و مادر خود شود و برای آنان جان‌فشانی می‌کند.

وی با اشاره به خطبه‌های نهج‌البلاغه تصریح کرد: خطبه‌های این کتاب به‌گونه‌ای است که گویی اسلام به دو اصل یعنی قرآن و محبت استوار است و امام علی(ع) در نهج‌البلاغه بارها به محبت کردن به سایر افراد توصیه کرده است.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اسلام بر محبت استوار است تاکید کرد: محبت روح انسان را پرورش می‌دهد و باعث می‌شود که رابطه او با سایر افراد بهبود یابد لذا یک توصیه و نکته دینی محسوب می‌شود و انسان بایستی بدان همت کند.

انتهای پیام/ش

 

R7877/P/S6,71/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۴۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب

حمید سلطانی نژاد فعال رسانه ای و کارشناس ارتباطات اجتماعی با اعلام اینکه سازمان بهزیستی یکی از ۲۶ متولی امر حجاب و عفاف در ایران است، گفت: عفاف و حجاب در گفتار، سکنات، حرکات، پوشش و معاشرت از شاخصه‌های قابل بررسی این سازمان دولتی است.

وی افزود: این سازمان با هماهنگی، تدبیر و پیش بینی ساز و کار لازم و نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و نهاد‌های زیربط به وظایف خود در این حوزه عمل می‌کند. 

سلطانی نژاد تصریح کرد: بر اساس مصوبه جلسه ۴۲۷ شورای فرهنگ عمومی تاریخ ۱۳ دی ۱۳۸۴، وظایفی برای این سازمان در نظر گرفته شده است.

وی، حمایت از ایجاد تشکل‌های صنفی در خصوص زنان سرپرست خانوار برای کارآفرینی، خودیاری و بهبود زندگی اقتصادی آنان و جلوگیری از بروز ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی در آنان؛ توانمند سازی، حرفه آموزی و تامین امنیت مالی و جانی زنان بی سرپرست به منظور پیشگیری از بروز آسیب‌های فرهنگی اجتماعی با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت رفاه و تامین اجتماعی؛ تفکیک و اولویت بندی افراد مجرم در امر ترویج مسایل ضد اخلاقی از لحاظ سن، نوع تخلف، میزان آسیب رسانی اجتماعی و برنامه ریزی مناسب برای اصلاح و بازگشت آنها به زندگی سالم اجتماعی با همکاری سازمان زندان‌ها و دستگاه‌های ذی ربط؛ برنامه ریزی مناسب برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در مهد کودک‌ها و مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی و نظارت شایسته در جهت تحقق این امر و بهره گیری از آموزش‌های مناسب و منطبق با فرهنگ ایرانی اسلامی در مراکز تحت پوشش (نظیر مراکز بازپروری و نگه داری زنان و دختران فراری) را برخی از این وظایف برشمرد.

این فعال رسانه ای و کارشناس ارتباطات اجتماعی، ابراز امیدواری کرد، همه سازمان‌ها و دستگاه‌های متولی امر حجاب و عفاف به وظایف خود عمل کنند و هرچه زودتر شاهد نتیجه مطلوب زحمات همه دستگاه‌ها در این عرصه باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • امام جمعه آبادان : از فردا به کم حجاب ها به شکل گسترده‌تری تذکر لسانی داده شود
  • امام جمعه یزد: دانشگاه و مدارس برای مقابله با بی‌حجابی پای کار بیایند
  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • توجه به مساله عفاف و حجاب دغدغه مهم خانواده‌ها است
  • توجه به مسئله عفاف و حجاب دغدغه مهم خانواده‌ها است
  •  عملیات وعده صادق یک واکنش حداقلی به دشمن صهیونیستی بود
  • «وعده صادق» عملیات مشروع و به موقع رزمندگان در برابر اسراییل
  • ون‌ها و زن‌ها؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی
  • ون‌ها و زن‌ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!
  • ون ها و زن ها ؛ گشت ارشاد مدیران و صدیقی/ تقصیر آقای رئیسی نیست!