Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@15:30:42 GMT

دمای آذربایجان‌غربی ۴ درجه گرم‌تر شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۴۵۱۱

دمای آذربایجان‌غربی ۴ درجه گرم‌تر شد

اردلان محمدپور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تداوم امواج پایدار و جوی آرام در آسمان آذربایجان‌غربی همراه با وزش باد به نسبت تند تا اوایل هفته آینده است.

وی با بیان اینکه افزایش سه تا پنج درجه‌ای دما در اغلب شهرهای استان محسوس است، ادامه داد: در شبانه‌روز گذشته مهاباد و بوکان با ۳۷ درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهرهای استان بودند و شهرهای خوی و پلدشت نیز هر کدام با حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتی گراد در رتبه‌های بعدی قرار داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدپور با بیان اینکه شهر تکاب با حداقل دمای ۱۱ درجه سانتی گراد خنک‌ترین شهر استان در روز گذشته بود، اضافه کرد: در این مدت دمای هوای ارومیه / مرکز استان / بین ۱۴ و ۳۲ درجه سانتی‌گراد و دمای هوای مهاباد بین ۱۸ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: در ۲۴ ساعت آینده نیز آسمان آذربایجان‌غربی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد خواهد بود.

وی از شهروندان خواست با توجه به افزایش دمای هوا و احتمال افزایش مصرف آب و برق در این مدت از مصرف بی رویه دستگاه‌های سرمایشی خودداری کنند.

به گزارش ایرنا آذربایجان‌غربی در یک منطقه کوهستانی با میانگین بارش سالانه ۳۴۰ میلیمتر بارندگی واقع شده و از اواسط خردادماه به تدریج دمای هوا افزایش می‌یابد و این افزایش دما تا اواخر شهریور تداوم خواهد داشت.

۹۹۰۳/‏۶۱۸۵/‏۲۰۹۳

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی گرما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۴۵۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مهدی کریمی افزود: میزان بارندگی ها نیز در ۲۴ ساعت گذشته بین یک تا چهار میلی متر نوسان داشت که بیشترین مقدار در ارومیه با چهار میلی متر بود و این روند تا روز سه شنبه ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه بارش های رگباری امروز دوشنبه و روز سه شنبه نیز ادامه دارد، اظهار کرد: طبق پیش بینی ها در نقاط مستعد احتمال بارش تگرگ وجود دارد ولی در شبانه روز گذشته گزارشی رسمی از ایستگاه ها در این زمینه نداشتیم.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی ادامه داد: وزش باد نیز طبق پیش بینی ها همچنان تداوم دارد و بیشترین سرعت وزش باد با ۵۰ کیلومتر برساعت در اشنویه و نقده گزارش شده است.

 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • دمای هوا در برخی مناطق زنجان به زیر صفر رسید
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • آذربایجان‌غربی گرم‌تر می‌شود
  • هوای زنجان گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • پیش‌بینی وضع آب و هوای استان‌های کشور در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت
  • افزایش دمای هوای آذربایجان‌غربی