Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-23@12:11:19 GMT

آمریکا با نقض برجام رسوا شد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۴۹۹۷

خطیب نماز جمعه تهران گفت: آمریکا با نقض عهد خود در برجام در بین همه کسانی که قانون رایج بشریت را قبول کردند رسوا شد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نمازجمعه تهران تصریح کرد: قوانین رایج بشریت قوانینی است که امنیت بین المللی را تثبیت می‌کنند.

وی با بیان این که برجام از ابتدا نافرجام، خسارت بار و غیرمتوازن بود گفت: با این حال آن‌ها برجام را نقض کردند و در زمان اوباما نیز تحریم‌ها را تشدید کرده و به مفاد برجام عمل نکردند تا نوبت به رئیس جمهور فعلی رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



خطیب نمازجمعه تهران با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص برجام افزود: مقام معظم رهبری در آن مقطع فرمودند اگر آن‌ها برجام را پاره کنند ما آتش می‌زنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: حالا با این صلابت، اقتدار و عزتی که کانون و محور مقاومت بین المللی یعنی امامت این جریان همیشه در قول و فعل دارد، با گذشت یک سال از تعهداتی که اروپایی‌ها نه تنها به تعهدات برجامی عمل نکردند بلکه در عمل تابع امریکا شدند تا آنچه را که آن‌ها تحریم ظالمانه کردند اروپایی‌ها نیز با آن‌ها همراهی کنند.

وی با انتقاد از فرصت دو ماهه به اروپایی‌ها افزود: این فرصت یک طرفه است و معنی ندارد چرا که قرارداد چند جانبه است و مانند آن است که همه از آن کنار بکشند، اما یک طرف بگوید ما هنوز باقی هستیم.

خطیب نمازجمعه تهران با بیان این که این نه اقتدار، نه عزت و نه حکمت است، گفت: در حال حاضر دو ماه فرصت نیز پایان پذیرفته و امروز مسئولان کشور متفق القولند که تعهدات برجامی را کاهش دهند که این کاهش نیز در چارچوب برجام و براساس ماده ۲۶ و ۳۶ آن است چرا که بر اساس این دو ماده اگر طرف‌های قرارداد نقض کردند این اجازه به طرف مقابل نیز داده شده است که در تعهدات خود تجدیدنظر کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: اولین گامی که همه متفق هستند، مسئله غنی سازی است.

وی گفت: ایران و نظام اسلامی با عنایت حق و با پشتیبانی مردم همیشه در صحنه، تصمیم دارد که غنی سازی را تا ۲۰ درصد بالا ببرد و هر مقدار که نیاز داریم انجام می‌دهیم و ملاحظه هیچ کسی را نخواهیم کرد.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: مسئولان ما باید در متن مردم باشند و فاصله طبقاتی، مشکلات حاشیه شهرها و بیکاری جوانان را ببینند.

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در ادامه سخنانش در خطبه دوم نماز گفت: در شهرهای مختلف که می رویم مردم از چند چیز رنج می برند که یکی از آنها تبعیض است. مشکلات ارزی که به وجود آمد، شکاف طبقاتی را عمیق تر کرد.

وی افزود: جوانان از بیکاری و مردم از تبعیض و فاصله طبقاتی رنج می برند و اینها بر اثر تحریم بیگانه نیست و سوء مدیریت است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: اقتصاد خون است و باید در همه رگها جریان داشته باشد و نباید پایین شهری و بالای شهری داشته باشیم ولی سوء تدبیر در اقتصاد ارزی امروز جامعه را به کجا برده است؟

وی افزود: مقام معظم رهبری در سال 95 به وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی توصیه کردند که نقدینگی ها را به سمت تولید هدایت کنید، شما اکنون سوال کنید که سهم تولید غذا در مقایسه با کارهای خدماتی به چه میزان است؟

وی گفت: این موضوعات را مردم مطالبه می کنند و مسئولان باید مدیریت جهادی داشته باشند، به میدان بیایند و از مردم کمک بگیرند همچنین جوانان را مورد اعتماد قرار دهند و مسئله تبعیض، بیکاری، گرانی و فساد را برای همیشه حل کنند.
­
خطیب نمازجمعه تهران بر تبدیل تحریم ها به فرصت ها تاکید کرد و افزود: تمام برکاتی که عاید جامعه بشری شده بر اثر تحمل مشقت ها و فشارها بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی گفت: اگر جنگ نبود امروز صاحب قدرت موشکی برتر نبودیم و این پهپاد فوق العاده رادارگریز امریکایی را نمی توانستیم بزنیم اما هشت سال استقامت شما، شما را در موضع برتر اقتدار دفاعی قرار داده است.

وی افزود: باید مسئولان همان گونه که در جنگ نظامی به جوان ها، بسیجی ها، پیروان ولایت و عاشقان نظام میدان دادند، در جنگ اقتصادی هم به آنان میدان دهند.

خطیب نمازجمعه تهران گفت: جوان هایی که با اعتقاد موشک، هواپیما و پهپاد ساختند و همچنین داعش را از بین بردند و امنیت کشورهای غیر خود را تأمین کردند، اگر به این جوان ها میدان داده شود، جوانان عرصه اقتصاد را در موقعیتی قرار می دهند که برای همیشه ملت ما پیروز و دشمنان ما سرافکنده خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم افزود: ایشان بر جوانگرایی و اعتماد به سرمایه های داخلی تاکید دارند.

وی گفت: امروز خبرهایی دریافت کرده ایم که در برخی مناصب مهم اقتصادی، بعضی از جوان های مجرب کارآزموده انقلابی، استقرار پیدا کردند و امیدواریم این موضوع ادامه دار بوده و به صورت جریان دولتی درآید.

خطیب نمازجمعه تهران با بیان این که تنها انتصاب کفایت نمی کند و مسئولان باید به جوان های انقلابی میدان دهند افزود: اگر جوانی انقلابی و ولایی بود و کار را بر عهده گرفت و ملت را ولی نعمت خود دانست و خواست مطالب محل خدمت خود را به طور شفاف در اختیار مردم قرار دهد از این فرد حمایت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به توقیف نفتکش ایران از سوی عوامل انگلیس خائن، بدسابقه و فریبکار اشاره کرد و گفت: اینها مکرر دیدند حادثه اهواز پیش آمد و در فاصله نه چندان دور موشک های ما کنار اردوگاه امریکایی ها چه اقتداری را به نمایش گذاشتند.

وی افزود: من این اطمینان را می دهم که این جسارت و بی توجهی و غفلت انگلیسی ها، از بازوان قدرتمند و پرتوان نظام ما، به همین زودی سیلی ای بخورند که برای همیشه پشیمان شوند.

خطیب نمازجمعه تهران در بخش دیگری از سخنان خود به کشف حجاب رضاخانی به دستور انگلیس اشاره کرد و گفت: سنگرهایی که برای مسلمانان اقتدار، عزت و حفظ هویت می آورد یکی از آنها مسئله امام حسین (ع) و زنده نگه داشتن عاشورا و دوم راهنمایی علماست.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که این عمامه و این لباس، آرم مجاهدت، نوکری امام زمان (عج) و از جان گذشتگی است، افزود: رضاخان عمامه ها را به دستور انگلیس برداشت.

وی سومین سنگر را سنگر خانواده خواند و گفت: حجاب در تحکیم خانواده نقش اساسی و نخستین دارد و به همین علت رضاخان خواست حجاب را با سرنیزه بردارد.

خطیب نمازجمعه تهران افزود: من مردم کشور را مومن و بانوان این مملکت را علاقمند به حضرت زهرا (س) و معتقد به قرآن می دانم.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان این که بانوان کشور اسلام را قبول و احکام اسلامی را باور دارند، گفت: اما بعضی ها در اثر توجه نکردن، در فضایی قرار می گیرند و لجبازی می کنند.

وی خطاب به بانوان ایران حتی بانوانی که مسلمان نیستند، افزود: حجاب را با سایر پوشش ها مقایسه کنید چرا که حجاب مظهر هویت مستقل زن است.

خطیب نمازجمعه تهران با بیان این که زن باید به زن بودن خود ببالد، گفت: هیچ لباسی مثل حجابی که اسلام تجویز کرده و پوششی که حضرت زهرا (س) داشته برای زن هویت استقلالی معین نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: همانگونه که عمامه برای یک عالم دینی فلش است و مردم با دیدن آن به یاد خدا، دین، اخلاق، تعاون و مهربانی ها می افتند، حجاب هم تابلوی معنویت، دین، اسلام و اعتقاد بانوان و تبلیغی برای افرادی است که در این وادی نیستند.

وی با بیان این که برهنگی را نه عقل و نه فطرت می پسندد، گفت: پوشش و حجاب هم شرف، عزت، هویت و باعث انسجام خانواده است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به آغاز اعزام زائران بیت الله الحرام نیز افزود: ان شاءالله حجاج در اجرای توصیه های رهبر معظم انقلاب با نهایت دقت برای کشورمان زینت باشند و انقلاب را در عمل خودشان زیبا جلوه دهند و حکومت ولایی و تفاوت آن را با سایر حکومتها در عملشان متجلی کنند.
 
خطیب نماز جمعه تهران در خطبه نخست گفت: بالاترین نقمت و عذاب این است که آدم سرگردان و در زندگی پوچ، بی محتوا و بی هدف باشد و همچنین مقصد را نشناسد.

وی افزود: ما سفری به سوی مرگ داریم که آغاز ابدیت و لقاء پروردگار عزیز است و این سفر آمادگی می‌خواهد و نباید دست ما خالی باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی به همگان توصیه کرد سوره واقعه را هر شب بخوانند، زیرا اسراری در این سوره نهفته است که سرمایه ولایت ما را نهادینه می‌کند.

وی گفت: هدایت الهی آنچه را که برای زندگی لازم است در اختیار ما قرار می‌دهد و یکی از مواردی که خداوند در قرآن کریم بر مومنین منت گذاشته منت رسالت و بعثت پیغمبر برای راهنمایی و راهبری است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیک بودن سالروز میلاد ثامن الحجج حضرت علی بن موسی الرضا (ع) افزود: هر که به دنبال رضای خداست باید رضوی زندگی کند.

وی با اشاره به برخی احادیث گفت: هر کس حضرت رضا (ع) را زیارت کند در قیامت بر عرشه منبری مقابل منبر رسول اعظم است همچنین حضرت رضا (ع) گفته اند که هر کس ایشان را زیارت کند، آن حضرت نیز در سه موقف از مواقف بعد از مرگ به ملاقات زائر خواهند آمد.

خطیب جمعه تهران با اشاره به برخی اعمال ماه ذیقعده افزود: زیارت حضرت رضا (ع) یکی از اعمال این ماه است همچنین زیارت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) که پس از حضرت رضا (ع) افضل اولاد حضرت موسی بن جعفر (ع) است.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: نمازجمعه تهران آمریکا صدیقی برجام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۴۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در همایش منطقه‌ای ائمه جمعه منطقه یک کشور در گلستان گفت: با خردمندی و بصیرت مثال زدنی شاهد تحقق و توسعه وحدت میان شیعه و سنی در استان گلستان هستیم و این استان باید به عنوان الگویی برجسته برای همه معرفی شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمد جواد حاج علی اکبری افزود: پیام اجلاس منطقه ای، وحدت است و معنایش این است که باید هم افزایی فکری، برنامه‌ای و امکاناتی شکل بگیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اتهامات تتلو اعلام شد
  • ۲حکم جدید محسنی اژه ای؛ انتصاب نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • نمایندگان قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا وسیما منصوب شدند
  • گلستان باید الگوی برجسته وحدت معرفی شود
  • انتصاب رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان
  • موحدی‌راد، رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان شد
  • رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • رئیس‌ کل دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد
  • رییس جدید دادگستری سیستان و بلوچستان منصوب شد