Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@09:37:59 GMT

محور سخنان امامان جمعه ابرکوه، بهاباد و مهریز

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۵۰۵۲

محور سخنان امامان جمعه ابرکوه، بهاباد و مهریز

ابرکوه

امام جمعه شهر ابرکوه با اشاره به روز عفاف و حجاب گفت: بانوان مسلمان بدانند، حجاب از ضرورت‌های دینی است اگر کسی حکمت الهی و ضرورت دین را منکر شد، مرتد است زیرا، حجاب سرمایه معنوی برای جامعه دینی است که برای آن شهدای زیادی همچون شهدای مسجد گوهرشاد تقدیم شده است.

حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته افزود: امروز سالروز قیام خونین مردم متعهد مشهد، زائران و مجاوران حرم رضوی علیه کشف حجاب رضاخان در سال ۱۳۱۴ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: حجاب آرمان شهدای انقلاب و دفاع مقدس است که بر رعایت این مهم وصیّت کرده‌اند، زیرا دشمنان بی حجابی و بد حجابی را به اسم آزادی برای شروع فحشاء، منکر، بی بند و باری ترویج می‌کنند.

خطیب جمعه ابرکوه یادآور شد: به فرموده حضرت امام (ره)، این آزادی نیست که زن با سرباز و بزک کرده بیرون بیاید، این عروسک بازی است، این آزادی وارداتی و غربی است که هر کس هر کاری دلش می‌خواهد بکند، این‌طور آزادی در ایران نمی‌تواند باشد.

حسینی اضافه کرد: حضرت امام (ره) می‌فرمایند، هر کار که بر خلاف اسلام و عفت عمومی و مصالح کشور باشد حرام است و بر همه ما و همه مسلمانان جلوگیری از آن واجب است و از آزادی‌های مخرب باید جلوگیری شود.

وی در ادامه به حضور زائران ایرانی در سرزمین وحی برای شرکت در مناسک حج اشاره کرد و گفت: حج کنگره عظیم جهان اسلام و موهبتی الهی برای امت اسلام است که دارای اهداف بلند سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است که همه منافع امت اسلام است و از جمله آن برائت از مشرکین است.

وی بیان کرد: برائت از مشرکین یعنی اینکه حُجاج بر حکم قرآن باید به مسلمان اعلام کنند، از سیطره حاکمیت یهود و نصاری که امروز تجسم عینی در اسرائیل و آمریکا دارد، خارج شوند.

وی در ادامه به مناسبت‌های روز از جمله دهه کرامت، روز بهزیستی و تأمین اجتماعی اشاره کرد.

۷۵۴۰/‏‬ ۲۰۴۷

بهاباد

امام جمعه بهاباد گفت: شورای نگهبان، پشتیبان واقعی مردم و نظام اسلامی و خار چشم دشمنان و بد خواهان‫ نظام است. ‬

حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، ترک محرمات و گناهان به سالروز تأسیس شورای نگهبان اشاره کرد و گفت: ۲۶ تیر ماه سالروز آغاز به کار اولین دوره نهاد ارزشمند و انقلابی شورای نگهبان در سال ۱۳۵۹ است.

وی اضافه کرد: شورایی که در آخرین روز بهمن ماه ۱۳۵۸ فرمان تأسیس آن از سوی حضرت امام خمینی (ره) آن حکیم خوش ضمیر انقلاب صادر شد و پس از معرفی ۶ تن از فقهای صاحب نام، نهایتاً در ۲۶ تیر ماه سال بعد شروع به کار کرد و با گذشت ۳۹ سال از فعالیت ‫بی‫وقفه و دلسوزانه آن، شاهد برکات ‫بی‫شمار آن به‫ویژه در مراحل و دوره‫های حساس انقلاب بوده‌ایم.‬‬‬‬

‬‬ امام جمعه بهاباد با بیان اینکه شورای نگهبان یکی از ارکان اصیل نظام و ضامن جمهوریت نظام و اسلامیت قوانین و حافظ قانون اساسی است، افزود: بارها این نهاد مورد تاخت و تاز و هجمه دشمنان و بدخواهان قرار گرفت.

خطیب جمعه بهاباد افزود: شورای نگهبان جایگاه بسیار محکمی در کشور دارد، نظارت بر قوانین مجلس شورای اسلامی و انتخابات از مهمترین وظایف آن است، تضعیف آن تضعیف نظام و اسلام است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهاباد در بخشی از خطبه‌ها به قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد علیه کشف حجاب اشاره کرد و با گرامیداشت روز عفاف و حجاب، افزود: عفاف به معنی شخصیت است به معنای کلمه حجاب نیست.

خطیب جمعه بهاباد اضافه کرد: پوشش و حجاب شرف، اقتدار و عزت است، زنی که در دید هر هرزه‌ای قرار می‌گیرد در کانون خانواده نمی‌تواند گرم باشد و دیگران او را اذیت می‌کنند.

وی حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های جامعه را در گرو رعایت عفاف و حجاب دانست و افزود: مردم باید حافظ امنیت اخلاقی و رعایت عفاف و حجاب باشند و همین طور اداره‌ها باید مرکز رعایت این ارزش‌ها باشد.

امام جمعه بهاباد بابیان اینکه حجاب سنگری مستحکم برای بانوان است و می‌تواند زینت بانوی مسلمان ایرانی باشد، تاکید کرد: حجاب و عفاف گوهری ارزشمند برای تک‌تک افراد جامعه محسوب می‌شود.

مرکز شهرستان ۲۰ هزار نفری بهاباد در فاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قرار دارد.

۹۸۷۷/ ۲۰۴۷/ ‏

مهریز

امام جمعه مهریز گفت: شورای نگهبان یکی از ارکان اصیل نظام اسلامی و ضامن جمهوریت نظام و اسلامیت و حافظ قانون اساسی در جمهوری اسلامی است.

حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی در خطبه‌های نماز جمعه امروز افزود: بدخواهان سعی دارند این نهاد مؤثر نظام را تضعیف کنند تا از این طریق راه ورود احکام و قوانین غیر اسلامی در کشور باز شود.

وی ادامه داد: حضرت امام (ره) بارها فرمودند که حمله به شورای نگهبان به خاطر حمایت این شورا از اسلام است چون در برابر مقاصد غرب و ابرقدرت‌ها ایستاده است.

امام جمعه مهریز گفت: مقام معظم رهبری همچنین شورای نگهبان را مانع ورود افراد ناخالص به ارکان نظام معرفی می‌کنند.

محی الدینی اظهار داشت: این شورا نبض نظام اسلامی است و پشتیبان مردم و نظام و خار چشم دشمنان و بدخواهان است.

وی همچنین به میلاد امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: این امام بزرگوار برکت و افتخار اسلام، تشیع و ایران و سراسر زندگی ایشان نیز عبرت آموز است.

امام جمعه مهریز افزود: یکی از طرح‌هایی که توسط آستان قدس رضوی اجرا می‌شود طرح خادم یاری است که در منطقه با استقبال مواجه شده است.

محی الدینی خاطر نشان کرد: هم اکنون حدود ۶۵۰ نفر از این شهرستان برای خادم یاری اقدام کرده‌اند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری مهریز در ۳۰ کیلومتری شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۱/‏‬ ۲۰۴۷/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: یزد خطبه ها نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد شبانه اتوبوس با تریلر در محور مهریز با ۱۰ زخمی

آفتاب‌‌نیوز :

بنابر اعلام سازمان اورژانس یزد، ساعت ۰۰:۱۴ بامداد امروز ( ۵ اردیبهشت) یک دستگاه اتوبوس مسافربری متعلق به تعاونی شماره چهار در ۱۰ کیلومتری محور مهریز به یزد با یک دستگاه تریلر برخورد می‌کند.

این اتوبوس از مبدا شهر زاهدان به مقصد اصفهان در حرکت بوده و وقوع این حادثه بنا به گزارش اولیه ۱۰ مصدوم برجا گذاشته بود.

بر این اساس شش مصدوم این حادثه توسط دو کد آمبولانس اورژانس به بیمارستان فاطمه‌الزهرا (س) مهریز منتقل شدند و آسیب وارده به مصدومان این حادثه، تهدیدکننده حیات نیست.

چهار مصدوم دیگر در محل حادثه سرپایی درمان شدند و علت وقوع تصادف توسط کارشناسان پلیس راه در دست بررسی است.

به گزارش ایسنا، این سومین حادثه اتوبوس مسافربری در سال‌جاری در استان است و حادثه قبلی بامداد ۲۹ فروردین ماه با واژگونی یک دستگاه اتوبوس مسافربری مسیر بندرعباس به تهران در کمربندی مهریز که منجر به مصدوم شدن ۱۳ سرنشین آن شد رخ داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ائمه جمعه عامل اتحاد و همدلی در شهرها باشند
  • درمان اقتصاد نفتی جز با مشارکت مردم امکان‌پذیر نیست
  • حمایت بانوان شهر بهارستان از اجرای طرح نور(حجاب وعفاف)
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • برخورد شبانه اتوبوس با تریلر در محور مهریز با ۱۰ زخمی
  • رویکرد مردم‌محور در دستور کار نظام شورایی کشور است
  • رویکرد مردم ‎محور در دستورکار نظام شورایی کشور است
  • ترخیص پنج مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در محور مهریز
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است