Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام موسوی اعظم گفت: امروز برخی افراد خود را بزک کرده تا مورد توجه دیگران قرار گیرند و اگر امر به معروف و نهی از منکر آنها صورت میگیرد برخی از شوهران آنها اعتراض می کنند به شما چه ربطی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس آیین نماز سیاسی عبادی و دشمن شکن جمعه در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد این هفته با حضور مردم ولایتمدار استان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه موقت یاسوج گفت: جمیع موجودات در عالم جمادی، مشغول عبادت پروردگار هستند و این موضوع مختص به انسان نیست، خدواند متعال در کتاب مقدس آسمانی قرآن می فرماید: در عالم خلقت موجودات زیادی وجود دارند بعضی ذوی الحقوق بوده و بعضی غیر از آن اما در عبادت بر هم سبقت میگیرند، از طرفی، هر چند توان درک عبادت دیگر موجودات را نداریم اما نباید آنها را انکار کرد.


حجت الاسلام موسوی اعظم بیان کرد:  ائمه و پیامبران نوع عبادت موجودات مختلف را درک میکنند، بنابراین اگر انسان عبادت موجودات را درک نمی کنند به دلیل حجاب ها بر قلب و وجودت انسان ها است و انسان باید فرصت زندگی در دنیا را مشغول عبادت  پروردگار متعال باشد.


حجت الاسلام موسوی اعظم در خطبه دوم‌گفت: انسان های زیادی وجود دارد که اعمال و رفتار آنها خالص بوده و از اعمال در جهت حفظ و کرامت انسانی قدم برمی دارند.



وی افزود: یکی از مناسبت ها دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) بوده و آن امام کسی بوده که امام صادق (ع) در وصفش می فرماید: مسائل دینی و آموزشی را از اهل خبره سوال کنید و باید گفته های او را آویزه گوش قرار داد و این جملات را خطاب به خواهران و برادران امام رضا (ع) فرموده است.



موسوی اعظم گفت: امام صادق (ع) می فرماید کاش من میتوانستم در دوران امام رضا (ع) باشم و در محضر او قرار میگرفتم، بنابراین باید اشاره کرد مسئله تولی و تبری در اینجا مشخص شده و باید دید انسان با چه انسان هایی رفاقت دارد، امروز کسانی که انسان های عالم را مورد ستم قرار می دهند انسان های ستمگر و ظالمی هستند.


امام جمعه موقت شهر یاسوج گفت: از دیگر مناسبات ها قیام مردم در مسجد گوهرشاد بوده که در مقابل ظلم رضا خان ایستادگی کرده و شمار زیادی به شهادت رسیدند، یکی از این افراد فردی عالم به نام بهلول بود و باید امروز دید حیاء و عفاف و پاکی در‌جامعه چه جایگاهی دارد و جواب شهدای مسجد گوهرشاد را چه کسی میدهد.


وی افزود: امروز برخی افراد خود را بزک کرده تا مورد توجه دیگران قرار گیرند و اگر امر به معروف و نهی از منکر آنها صورت میگیرد برخی از شوهران آنها اعتراض می کنند به شما چه ربطی دارد.



وی بیان کرد: یکی از بلاها که بر انسان نازل می شود توجیهاتی برای ارتباط با نامحرم است آنها میگویند روابط خواهر و برادری دارند اما دو نامحرم هیچگونه روابط خواهر و برادری ندارند، در همین ارتباط چشمی که از نامحرم بسته شود، چشمی که از بخاطر خداوند متعال  بیدار بماند،  در روز قیامت گریان نیست.



امام جمعه شهر یاسوج بیان کرد: پاداش کسی که توانایی انجام گناه دارد و به خاطر خدا از گناه دوری میکند مقام او از یک رزمنده شهید بالاتر است.


وی بیان کرد: امروز هزینه های زیاد ازدواج در بسیاری از موارد توجیهی ندارد و معلوم نیست از کجا آمده شاید از حقوق های نجومی، فساد و یا روش های دیگر در برخی موارد به دست آمده است، و هزینه های میلیونی باید پرسید از کجا آمده است.

 

***********

 

امام جمعه شهرستان لنده:قدردانی از فرمانده سپاه فتح و بسیج سازندگی استان در جهت تکمیل مصلی نماز جمعه لنده



حجت الاسلام سید هدایت محمودی اصل در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لنده با تبریک دهه کرامت گفت: مقام معظم رهبری در دیدار ریس و کارکنان قوه قضائیه گفت:توجه به هجمه های دشمن و برنامه ریزی انان برای انتخابات مجلس یک برنامه مهم است که باید در این حوزه تمام شرایط کشور در نظر گرفته شود چرا که مجلس در راس همه امور است و باید به فکر مجلسی مهم و تاثیر گذار باشیم.


وی افزود:برابر تعهدات برجامی در صورتی که عدم همکاری صورت گیرد ما می توانیم با برخوردی قاطع ان را اجرایی کنیم و سه کشوری در خصوص اجرای بندهای برجام تعهدات خود را عمل نکردند.


امام جمعه شهرستان لنده تصریح کرد:قرارداد اینستکس یک قراردادی بود که ذیل برجام اجرایی شود که هدف از اجرای ان نیز اجرای برخی تعهدات مالی برای خرید نفت ایران است که بعدداز ان با اجازه این شرکت غذا  و داروی که انان تصمیم گیری می کنند خریداری شوند که شایدهم برخی دارو ها را شامل نشود.


وی تاکیدکرد:اجرایی کردن اینستکس اجرایی کردن مطالبات امریکا در قالب برجامی دوباره است که به نوعی خیانت به حقوق ملت است.


خطیب جمعه لنده گفت:دهه کرامت فرصتی است تا شناخت ما از امام رضا(ع)و خواهر گرامیشان به درستی تبین شود که حضور خدام امام رضا در منازل و اماکن یک روحیه خوب درجهت تقویت معانی دینی است.


وی تاکید کرد:شورای نگهبان خار چشم دشمنان است و وقتی پرونده ۲۹ساله شورای نگهیان را مطالعه می کنیم می بینیم عملکردی عالی دارد ولی دشمنان با هجمه های خود به دنبال تضعیف این نهاد انقلابی است.


محمودی اصل اظهار کرد: نهادی که مانع ورود ناخالص به پست های حساس کشوری است که باید از زحمات انان تقدیر کرد.
 

رئیس شورای فرهنگ عمومی لنده گفت: امروز انقلاب اسلامی ما محدود به جغرافیای ارضی  خود نیست بلکه در حال صدور ان به کشورهای منطقه و جهان است.
 

وی گفت: شیخ ابراهیم زکزاگی یکی از شاگردان امام راحل است که باعث شد چندین میلیون نفر شیعیه در آفریقا را به دین اسلام بگروند و سه فرزند وی نیز شهید شدند و لی حکومت نیجریه متاسفانه اجازه مداوا به وی را نمی دهند.


محمودی اصل گفت:درخواست می کنیم سازمان های بین المللی در مسئله این روحانی مجاهد در نیجریه ورود پیدا کنند و بیش از این نگذارند حقوق بشر در نیجریه پایمال شود.
 

امام جمعه لنده با تقدیر از زحمات کسانی که در تکمیل مصلی زحمات کشیده اند تقدیر می کنیم به خصوص از زحمات بسیج سازندگی استان،سردار خرم دل،و فرمانده سپاه لنده،شبکه بهداشت، بنیاد علوی و اعضای ستاد نماز جمعه قدردانی می کنیم.
 

 

*********

 

ایران با کاهش تعهدات برجامی اروپا را در دوراهی استقلال  یا تسلیم در برابر آمریکا قرار داده است
 

حجت الاسلام کیانی امام جمعه شهر سوق گفت : روز عفاف و حجاب قیام خونین گوهرشاد که از عظیم ترین و مظلومانه ترین نهضت تاریخ جهان در دفاع از حجاب است و تنها یکی از نمونه ها نمونه هایی ست که به نام مردم این سرزمین ثبت شده است.
 

کیانی گفت: ایرانیان همیشه در تاریخ معروف به نجابت و عفت بودند و این میراث گرانبها را در طول تاریخ کهن این سرزمین حفظ کرده‌اند. تاریخ مبارزات و نهضت های ایرانیان نشان داده که مردم این سرزمین در سخت ترین شرایط اقتصادی، سیاسی، جنگ و ... مقاومت کردند اما هر جا بحث از غیرت و ناموس در میان بوده کوتاه نیامدند و جانفشانی های زیادی در این راه نموده اند و قیام خونین گوهرشاد تنها یکی از این نمونه هاست.
 

وی با اشاره به شرایط کنونی حجاب در برخی از شهر ها گفت: حقیقتا این وضع حجاب امروز مطلوب جامعه ایرانی و اسلامی نیست. پدر و مادرها باید هم خوب تربیت کنند هم نظارت کنند و نهادهای فرهنگی باید کار جهادی انجام دهند. امروز دشمن با تمام توان برای تضعیف خانواده ایرانی قدم برداشته و هزینه‌های زیادی را انجام می‌دهد و برای تضعیف خانواده به سراغ زنان و دختران رفته و باید ما نباید بگذاریم که دشمن در این زمینه موفق شود. پدران ،مادران ،همسران، معلمان و اساتید دانشگاه و روحانیت حقیقتاً باید در این عرصه وارد شوند و نگذارند و دشمن دختران و ناموس ما را بزک کرده و برای لذت بردن دیگران در خیابان‌ها نمایش دهند.
 

وی در ادامه گفت : ۲۶ تیر سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان است و  شورای نگهبان پشتیبان واقعی مردم و نظام اسلامی و خارج چشم دشمنان و بدخواهان نظام بوده و هست. شورای نگهبان یکی از ارکان اصلی نظام اسلامی و ضامن جمهوریت نظام و اسلامیت قوانین است که بارها در معرض هجمه تبلیغاتی بدخواهان جمهوری اسلامی قرار گرفته است.
 

حجت الاسلام کیانی به وضعیت شیخ ابراهیم زکزاکی اشاره کرد و گفت: این روزها دولت نیجریه با وجود شرایط سخت جسمی شیخ مظلوم و مقاوم ابراهیم زکزاکی که نماد روحانیت مبارز خستگی‌ناپذیر جهان اسلام است اجازه درمان و مداوا را به او نمی‌دهد که از سازمان کنفرانس اسلامی و مجامع بین المللی می‌خواهیم که به حکومت نیجریه فشار وارد کند تا ایشان را به بیمارستان انتقال دهند و از خداوند متعال برای ایشان شفا و سلامتی کامل را خواهانیم.
 

میلیون ها نفر از مردم غرب آفریقا به واسطه اقدامات این شیخ به مکتب اهل بیت عصمت و طهارت پیوستند و اکثر آنها از مقلدین امام و رهبری انقلاب می باشند واین شیخ در این راه 6  فرزند خود را  تقدیم اسلام کرده است.
 

امام جمعه شهر سوق به مسئله کاهش تعهدات برجامی اشاره کرد و گفت:  با پایان مهلت ۶۰ روزه ایران به اروپا، گام دوم کاهش تعهدات بر جامعی ایران شروع شده است  و غربی‌ها با جار و جنجالی سعی دارند ایران را از مسیر اصلی دور کنند و مانع کاهش تعهدات شوند. اتلاف وقت و سرگرم کردن ایران به مذاکرات بی نتیجه یکی از اصلی‌ترین تاکتیک‌های آنان است که در شرایط کنونی بهترین راهبرد برای جمهوری اسلامی ایران این است که با قاطعیت و سرعت بیشتری گام های بعدی را بردارد و به اروپایی‌ها نشان دهد که تنها راه بازگشت ایران عمل کردن آنها به تعهداتشان است نه حرف زدن و وعده و وعید دادن.

وی افزود :اروپایی ها می خواهند با فشار مضاعف به ایران باعث شوند که ایران گام‌های بعدی کاهش تعهدات را انجام ندهد و از طرفی خودشان هم هیچ حرکتی برای تعهدات خود در برجام انجام ندهند و مسئولان ما نباید تحت تاثیر این فشارها قرار بگیرند و امروز ایران با این کاهش تعهدات اروپا را در دوراهی استقلال رئیس یا تسلیم در برابر آمریکا قرار داده است.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۵۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دکتر سید محمدرضا آقائی میبدی در نشست با حضور فرمانده سپاه الغدیر استان و رئیس بسیج جامعه پزشکی استان یزد، ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: مردم ایران در طول هشت سال دفاع مقدس به صورت کاملا داوطلبانه به اهدای خون پرداخته تا مجروحین و بیماران را یاری کنند. 

وی افزود: در سال‌های دفاع مقدس آمار اهدای خون بانوان بسیار بالا بود که لازم است با فرهنگ سازی برای بانوان دوباره مشارکت آنان در این امر مهم جلب شود. 

مدیرکل انتقال خون با بیان اینکه سازمان انتقال خون ایران از لحاظ علمی و فنی جز ۵ کشور برتر دنیا شناخته شده است، اظهار داشت: استان یزد نیز دومین استان اهداکننده خون مستمر در کشور است و بیش از ۶۴ درصد اهداکنندگان یزد سالی دو مرتبه خون اهدا می‌کنند. 

وی از کارکنان سازمان اهدای خون به عنوان سربازان گمنام نظام سلامت یاد کرد که خدمات خود را با دانش و فناوری به روز انجام می‌دهند. 

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در این نشست ضمن قدردانی و تشکر و خداقوت به پرسنل انتقال خون یزد گفت: اهداکنندگان خون برای نجات جان دیگران بدون هیچ گونه چشمداشتی به اهدای خون می‌پردازند. فعالیت پرسنل انتقال خون و همچنین شهروندان اهداکننده خون نیز برکات و خیرات فردی و اجتماعی دارد. 

سردار حسین زارع کمالی تصریح کرد: سپاه الغدیر و سازمان بسیج جامعه پزشکی استان یزد همیشه در اهدای خون پیشرو بوده و هر جا احساس نیاز باشد در همکاری با سازمان انتقال خون، بسیج و سپاه برای خدمتگزاری به مردم در صحنه هستند.

دیگر خبرها

  • منادی شفاف سازی در تولیت
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • دیدار مدیرکل انتقال خون یزد با فرمانده سپاه الغدیر استان 
  • مساجد و ائمه جماعات قزوین به کانون‌های فرهنگی تبدیل شوند
  • بررسی طرح های عمرانی و محرومیت زدایی پیرانشهر
  • سپاه پاسداران نهادی انقلابی برگرفته از ولایت است
  • تأکید بر ارتباط ستاد نماز جمعه و جامعه علمی و نخبگانی
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد نیروهای مسلح در حوادث اخیر/ رهبر انقلاب: موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است
  • قدردانی فرمانده کل قوا از عملکرد همراه با تدبیر نیرو‌های مسلح در حوادث اخیر