Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:32:55 GMT

جامعه امروز به شادی و نشاط نیاز دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۶۱۶۴

جامعه امروز به شادی و نشاط نیاز دارد

به گزارش ایرنا، هادی تمهیدی روز جمعه در آئین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر شهرستان پاکدشت ویژه استان تهران که در سالن همایش های پردیس دانشگاهی ابوریحان پاکدشت برگزار شد اظهار داشت: استقبال بی نظیر مردم شهرستان پاکدشت و استان تهران از جشنواره تئاتر لبخند استان تهران ثابت کرد که جامعه امروز بیش از گذشته به شادی و نشاط و امید به آینده نیاز دارد و هنر می تواند این خلاء را به خوبی پر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: برگزاری جشنواره تئاتر استان تهران چنان شور و نشاطی را در شهرستان پاکدشت ایجاد کرد که در هنگام اجرای برنامه ها، سالن های محل نمایش آثار به طور کامل پر بوده و ظرفیت پذیرش دیگر علاقه مندان را نداشت.
وی تصریح کرد: جامعه امروز ایران اسلامی به شادی، نشاط و امید به آینده نیاز دارد و برگزاری جشنواره هایی که با مضامین لبخند برگزار می شود می تواند این مهم را محقق کند، ظرفیتی که هنرمندان طی چهار روز برگزاری جشنواره تئاتر از خود نشان دادند بیانگر ظرفیت عظیمی است که جامعه در حوزه های فرهنگی از آن برخوردار است و باید از این ظرفیت به منظور تحقق اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کرد.
تمهیدی گفت: طی دو سال گذشته، برنامه های متعدد فرهنگی نظیرهمایش هفته فرهنگی، نمایشگاه بزرگ کتاب، نمایشگاه گل و گیاه، جشنواره انار و جشنواره اقوام و طوایف در بخش های مختلف پاکدشت برگزار شد و باعث شد تا بخش های مختلف جامعه به عرصه بروز و ظهور استعدادها وارد شده و ظرفیت شهرستان بیش از گذشته نمایان شود.
فرماندار پاکدشت تصریح کرد: پاکدشت علاوه بر ظرفیت های فرهنگی، پایتخت گل و گیاه کشور نیز محسوب می شود و استقرار یک هزار و ۲۰۰ هکتار گلخانه تولید گل شاخه بریده، ظرفیت مهم اقتصادی به این شهرستان بخشیده است.
وی گفت: پاکدشت از ۳ شهرک صنعتی و ۳ هزار واحد صنعتی فعال برخوردار است از این رو، این شهرستان قطب اقتصادی استان تهران نیز محسوب می شود.
فرماندار پاکدشت تصریح کرد: مجموعه فرمانداری، شهرداران، اعضای شورای اسلامی، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی تلاش می کنند تا از ظرفیت موجود در شهرستان درحمایت از فرهنگ و هنر و اصحاب فرهنگ استفاده کنند و با ظرفیت سازی، اهداف فرهنگی نظام مقدس جمهوری اسلامی را محقق سازند.
به گزارش ایرنا جشنواره تئاتر لبخند استان تهران از ۱۷ تا ۲۰ تیر با روی صحنه رفتن ۱۲ اثر از شهرستان‌های استان تهران در پاکدشت برگزار شد.
شهرستان پاکدشت در ۲۰ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/۷۲۵۴/‌/‌۱۳۴۸
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره تئاتر پاکدشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۶۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه

سیدعلی ترابی فرماندار اشنویه با بیان اینکه تاکنون ۶ دوره جشنواره گیلاس در اشنویه برگزار شده، گفت: معرفی ظرفیت و پتانسیل‌های این شهرستان در زمینه‌های مختلف، جذب سرمایه‌گذار و ایجاد فضای مفرح و شاد از جمله اهداف این جشنواره است.

وی اضافه کرد: شناساندن ظرفیت‌های اشنویه به صورت عام و شناساندن محصولات‌باغی این منطقه از جمله گیلاس و سیب به صورت خاص از مهمترین اهداف برگزاری این جشنواره است.

ترابی با بیان اینکه برداشت گیلاس در این شهرستان در اواخر خرداد و تیرماه هر سال آغاز می‌شود که علاوه بر یک ظرفیت اقتصادی، جذابیتی زیبا برای گردشگران نیز به شمار می‌رود، افزود: همه ساله گردشگران بسیاری برای خرید این محصول به اشنویه سفر و این یاقوت‌های قرمز را به عنوان سوغاتی این منطقه با خود به همراه می‌برند.

 اشنویه دارای بیش از ۸۵۰ هکتار باغ گیلاس است که از این میزان حدود ۶۵۰ هکتار بارور است و که علاوه بر مصرف در داخل استان به استان‌های دیگر نیز ارسال می‌شود.

محصول گیلاس این شهرستان دارای ارقام گوناگون تکدانه سیاه و صورتی، خوشه ای، زرد دانشکده، سفید و قرمز ارومیه و ارقام محلی زودرس و سایر ارقام است که در این میان ارقام خوشه‌ای و تکدانه سیاه بیشترین میزان سطح کشت را به خود اختصاص داده است.

شفافیت رنگ و طعم و عطر مطبوع این محصول موجب شده است تا گیلاس اشنویه مشتریان زیادی در داخل و خارج کشور پیدا کند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • برگزاری هفتمین دوره جشنواره‌سراسری گیلاس در اشنویه
  • جشنواره امامت و مهدویت در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود
  • موضوع نشاط در برنامه‌های دهه کرامت لحاظ شود
  • هفتمین دوره جشنواره سراسری گیلاس در اشنویه برگزار می‌شود
  • ورود استاندار تهران به برخی موازی کاری‌ها در پاکدشت
  • امروزه به الگوی شادی متناسب با مبانی خود رسیده‌ایم/ با تصویب شورا، سازمان گردشگری شهرداری تهران تشکیل خواهد شد
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • نمایشگاه کتاب نشاط اجتماعی تهران را بالاتر می‌برد/ در حال حاضر شهرآفتاب گزینه مناسبی برای نمایشگاه نیست
  • برگزاری یادواره شهدا نیاز امروز جامعه ما است