Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-25@21:39:17 GMT

واکنش چین به هشدار آمریکا درباره ایران

تاریخ انتشار: ۲۱ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۷۶۳۳۴

واکنش چین به هشدار آمریکا درباره ایران

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، "گنگ شوانگ" در پکن در جمع خبرنگاران افزود: بارها تاکید کرده ایم روابط اقتصادی و تجاری چین با جامعه بین المللی از جمله ایران، در چارچوب قوانین بین المللی است روابط عادی تجاری چین با ایران، منطقی و قانونی است و باید مورد احترام و محافظت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پکن با تحریم های یک جانبه آمریکا مخالف است تصریح کرد قطعاً از حقوق و منافع قانونی خود دفاع خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گنگ شوانگ همچنین در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر اینکه آیا چین در ائتلاف دریایی که قرار است آمریکا با کمک چند کشور دیگر برای تامین امنیت تنگه هرمز و خلیج فارس راه اندازی کند شرکت می‌کند یا دعوتنامه ای در این زمینه دریافت کرده است یا خیر؟ گفت: در جریان اینکه آمریکا از چین برای پیوستن به این ائتلاف دعوت کرده باشد یا خیر نیستم اما می‌توانم بگویم منطقه خلیج فارس تاثیر مهمی در عرضه انرژی و امنیت جهانی دارد به همین دلیل در شرایط فعلی امیدواریم طرف‌های مربوطه خویشتنداری کرده و از اقدامات منجر به تشدید تنش‌ها جلوگیری کنند و به طور مشترک، امنیت، صلح و ثبات منطقه را حفظ کنند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا در مورد موضوعات مختلف از جمله کنوانسیون‌های دریایی و سایر پیمان‌های بین اللملی تاکید کرد ایالات متحده به طور یکجانبه از توافق جامع هسته‌ای ایران خارج شد اما از آژانس انرژی اتمی خواست یک نشست ویژه را برای بررسی کاهش تعهدات ایران در قالب این پیمان برگزار کند.

 

ایرنا

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین آمریکا نفت ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۶۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا

وزیر دفاع پاکستان درباره تکمیل خط لوله گاز ایران-پاکستان به‌رغم هشدارهای آمریکا، ابراز خوش‌بینی کرد.

به گزارش ایسنا، «خواجه عاصف» وزیر دفاع پاکستان روز پنجشنبه ابراز خوش‌بینی کرد که کار تکمیل خط لوله گاز میان این کشور و ایران به‌رغم هشدارهای آمریکا به سرانجام برسد.

او با اشاره به سفر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس‌جمهوری اسلامی ایران به این کشور، آن را تحولی مهم به‌ویژه درباره پروژه خط لوله انتقال گاز دانست.

به گزارش پاکستان تودی، این اظهارات عاصف در حالی بیان شده که ایالات متحده به بهانه تحریم‌ها، درباره هرگونه توافقات تجاری با ایران هشدار داده است.

کلید پروژه خط لوله گاز در سال ۲۰۱۰ و با هدف انتقال گاز از میادین پارس جنوبی در ایران برای تامین انرژی پاکستان زده شد؛ پروژه‌ای که به‌رغم تکمیل در ایران، در پاکستان با تاخیر همراه بوده است.

در میانه نیاز مبرم پاکستان به انرژی و همچنین درخواست از آمریکا برای صدور معافیت تحریمی درباره خط لوله گاز، دولت موقت پاکستان چندی پیش برنامه‌های آغاز ساخت و ساز این پروژه را تصویب کرد.

وزیر دفاع پاکستان در بخش دیگری از صحبت‌های خود از سیاست‌های دوگانه کشورهای غربی به‌خصوص درباره اقدامات رژیم صهیونیستی در مقایسه با کشورهای دیگر انتقاد کرد.

او با اشاره به چالش مشترک تروریسم برای ایران و پاکستان، بر تعهد مشترک ۲ کشور برای مقابله با آن تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خوش‌بینی پاکستان درباره تکمیل خط‌ لوله گاز با ایران به‌رغم هشدار آمریکا
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • هشدار احمدیان به کشور‌های میزبان مراکز امنیت سایبری صهیونیستی
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی به کشورهایی که با رژیم صهیونیستی همکاری سایبری دارند
  • هشدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • هشدار جدی مدیر اف.بی.آی درباره حمله احتمالی تروریستی در خاک آمریکا
  • هشدار احمدیان به کشورهایی که اجازه استقرار مراکز امنیت سایبری خود را به رژیم صهیونیستی داده‌اند
  • واکنش ایران سرعت سقوط آزاد حیثیت دروغین اسرائیل را افزایش داد
  • پاسخ ایران برای هشدار به اسراییل محدود بود!
  • هشدار درباره خطر حملات پهپادی برای امنیت ملی آمریکا