Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛ روز دوشنبه گذشته خبرگزاری فرانسه به نقل از یک مسئول اماراتی که نخواست نامش فاش شود، مدعی شد که «ابوظبی قصد دارد راهبرد خود در یمن را از جنگ به صلح تغییر دهد» و از این رو نیروهای اماراتی بنا بر دلایل راهبردی از الحدیده و دیگر مناطق یمن خارج می شوند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی در این خصوص، اقدام امارات را ضربه به تلاش‌های عربستان سعودی در یمن دانسته و نوشته است که سعودی‌ها از این اقدام ابوظبی به شدت دلسرد و نا امید شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گزارش آمده است که امارات در طول چهار سال گذشته نقش حیاتی در جنگ یمن داشته و هزینه نظامی و مالی بسیاری متحمل شده است. همچنین تا کنون هزاران نیرو به یمن اعزام و عملیات‌های بسیاری را فرماندهی کرده است و آن‌ها اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که دیگر توانایی حضور بیش از این در این جنگ را ندارند.

نیویورک تایمز افزود: «امارات نیروهایش را به سرعت از یمن خارج می‌کند و بدین گونه به صورت دیرهنگام اعتراف کرد در جنگی که تا کنون هزاران نفر کشته شده و یک فاجعه بزرگ رخ داده، امکان پیروزی ندارد.»

در هفته‌های گذشته اماراتی‌ها مدعی بودند که می‌خواهند به صورت مرحله‌ای و جزئی نیروهای خود که تا چند سال پیش ۵۰۰۰ هزار نفر بودند را از یمن خارج کنند؛ اما دیپلمات‌های غربی و عربی به نیویورک تایمز گفتند که امارات به این اقدام سرعت بخشیده و به طور قابل ملاحظه‌ای تعداد نیروهای خود را از یمن کاهش داده است.

طبق این گزارش این تصمیم پس از آن گرفته شد که هزینه‌های جنگ یمن بسیار برای امارات بالا رفت و این کشور تصمیم گرفت علی رغم عصبانیت سعودی‌ها از یمن خارج شود.

در یک ماه گذشته اماراتی‌ها به طور تقریبی ۸۰ درصد حضور خود در بندر الحدیده را کاهش داده‌اند. همان بندری که سال گذشته تلاش داشتند بر آن مسلط شوند و به گفته چهار منبع نزدیک به امارات، این کشور بالگردها و سلاح‌های سنگین خود را از الحدیده خارج کرده است؛ به طوریکه دیگر بعید است عملیات نظامی جدیدی در این منطقه انجام دهد.

پایگاه خبری القدس العربی نیز نوشته است که اخیرا «مایک هندماچ» ژنرال بازنشسته استرالیایی که فرماندهی گارد امارات را بر عهده دارد در دیدار با مسئولان غربی گفته است که یمن به یک باتلاق تبدیل شده و حوثی‌ها «ویت کنگ» یمن هستند.

«مایک استیفنز» پژوهشگر اندیشکده سلطنتی لندن نیز به نیویورک تایمز گفت: «عقب‌نشینی امارات از یمن چشمان سعودی‌ها را به روی اینکه این جنگ شکست خورده است، باز کرد و نشان داد که دو بازیگر اصلی در یمن یعنی امارات و عربستان سعودی نظر مشترکی در خصوص اینکه چگونه می‌توان در یمن به پیروزی رسید ندارند.»

طبق این گزارش، دیپلمات‌های غربی نیز اعتقاد دارند سعودی‌ها پس از اینکه تلاش کردند امارات را از تصمیم خود منصرف کنند، از اقدام ابوظبی نا امید شده‌اند؛ اما در مقابل اماراتی‌ها نیز نخواسته‌اند تا خروج از یمن را به طور رسمی و علنی اعلام کنند تا بیش از این خشم سعودی‌ها را موجب نشوند.

«مایک نایتس» تحلیلگر پژوهشکده «واشنگتن» نیز اعتقاد دارد، اماراتی‌ها مانع اصلی در مقابل حوثی‌های یمن بودند و اکنون با خروج این کشور، عاملی که نیروهای ائتلاف سعودی را به یکدیگر مرتبط می‌کرد از بین می‌رود.

اما در روایتی دیگر روزنامه الاخبار لبنان نیز روز گذشته (پنج‌شنبه) نوشت که به نظر می‌رسد حاکمان ابوظبی پس از آنکه «آتش به داخل خانه‌هایشان رسیده» تصمیمی راهبردی گرفته‌اند و برای دور کردن این آتش، دست به دامن تهران و مسکو شده‌اند.

منبع:فارس

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: عربستان سعودی فرانسه لندن واشنگتن یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۷۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ NBA| شکست لیکرز در ثانیه پایانی/ کاوز و نیکس پیروز شدند

تیم‌های بسکتبال کلیولند، نیویورک و دنور به دومین پیروزی مقابل حریفان خود در مرحله پلی‌آف لیگ NBA رسیدند. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مرحله پلی‌آف لیگ اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا، NBA امروز در شهرهای کلیولند، نیویورک و دنور ادامه پیدا کرد و تیم‌های میزبان به دومین پیروزی مقابل حریفان خود دست پیدا کردند.

لیگ NBA| پیروزی دنور مقابل لیکرز/ شکست سنگین سانز مینه‌سوتا

تیم دنور ناگتس، مدافع عنوان قهرمانی لیگ در حالی برای دومین بار مقابل لس‌آنجلس لیکرز به پیروزی رسید که تا ثانیه پایانی، بازی مساوی بود. جمال ماری، گارد کانادایی دنور پس از اینکه شوت 3 امتیازی لبران جیمز وارد سبد نشد در ثانیه پایانی، شوت 2 امتیازی خود را به امتیاز تبدیل کرد و تیمش برنده شد. ستاره این بازی، نیکولا یوکیچ، سنتر صربستانی دنور بود که با ثبت 27 امتیاز، 20 ریباند و 10 پاس گل، تریپل دابل کرد. آنتونی دیویس 32 امتیاز و 11 ریباند و لبران جیمز 26 امتیاز، 8 ریباند و 12 پاس گل برای لیکرز داشتند.

نیویورک نیکس با 21 امتیاز و 15 ریباند جاش هارت در سالن MSG مقابل فیلادلفیا سونی سیکسرز به پیروزی دست پیدا کرد. جوول امبید، ستاره کامرونی‌الاصل سیکسرز نیز 34 امتیاز و 10 ریباند به ثبت رساند. امبید در المپیک 2024 پاریس برای تیم ملی آمریکا بازی می‌کند.

نتایج دیدارهای صبح امروز، سه‌شنبه به شرح زیر است:

اورلاندو 86 - کلیولند 96 (2 بر صفر به سود کلیولند)
فیلادلفیا 101 - نیویورک 104 (2 بر صفر به سود نیویورک)
لیکرز 99 - دنور 101 (2 بر صفر به سود دنور)

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چلسی پذیرای پیشنهاد سعودی‌ها برای رحیم استرلینگ
  • لیگ قهرمانان آسیا| صعود العین امارات به فینال با حذف الهلال
  • نیویورک‌تایمز: جنگ اوکراین برای ارتش آمریکا حکم رگه طلا را دارد
  • شوک بزرگ؛ تیم اماراتی الهلال را از آسیا حذف کرد
  • نیویورک تایمز: نابودی حماس ممکن نیست
  • لیگ NBA| شکست لیکرز در ثانیه پایانی/ کاوز و نیکس پیروز شدند
  • نیویورک تایمز: فعالیت حماس در بالا و زیر زمین ادامه دارد
  • افشای طرح لغو شده حمله اسرائیل به ایران از جمله تهران
  • طرح اولیه اسرائیل «حمله بزرگ به اهداف نظامی» از جمله نزدیک تهران بود
  •   همۀ دوستان و دشمنانِ خاورمیانه در روایت نیویورک تایمز